Протоереј Александар Шмеман: ЛИТУРГИЈАТА, ПОКАЈАНИЕТО И ИСПОВЕДТА
Секуларизацијата христијанското општество го направи отворено и прифатливо за хуманистички и прагматични теории за животот, кои во најголема мера го засениле христијанското учење за гревот и покајанието. Учењето за гревот како отпаѓање од единството со Бога, од еден вистнски живот – во Него и со Него, сé повеќе беше заменувано со некој вид морална или обредна законитост, во која гревот првенствено значи престап на утврдено правило.








Постои една голема вистина: онака како што нашето срце е расположено кон нашиот брат, така и Божјото срце се однесува кон нас. Дали сакаш Бог да ти ги прости твоите грешки? Дали сакаш да те сака со целото Свое срце? Тогаш би требало, од срце да сакаш и простуваш.Дали сакаш Бог да ги заборави сите твои гревови и веќе да не се навраќа на нив? „Сакам, би сакала“, плаче душата.

Кај подножјето на крстот обновете ја вашата вера во чудесниот и пречудесниот домострој на нашето спасение, оживејте ја надежта во вашето сопствено спасение, со силата на домостројот кој сте го примиле и кој се одвива преку она што од вас се бара; утврдете се во одлуката да одите во ...
Човекот треба да се исповедува што е можно почесто. Паузите помеѓу исповедите треба да бидат исполнети со духовна борба и напори, што ќе се зацврстуваат со подготвките за претходната исповед и подготовката за следната. Значи, честото исповедување на гревовите ќе те чува, ќе те поддржува и ќе го прави поцврст целиот твој духовен живот. Благодатта Божја што
Ти ми ги покажа патиштата на животот: со радост ме исполнува Твоето лице;
Вистинската вeра мoра да бидe гoнeта вo oвoј свeт. Тoа и самиoт Спаситeл јаснo и јавнo им гo кажал на Свoитe апoстoли. А св. Апoлинариј Eрапoлски, пишувајќи прoтив eрeтицитe-мoнтанисти, вeли: “Нeка ни кажат прeд Бoга, кoј oд ситe нивни прoрoци,пoчнувајќи oд Мoнтана и нeгoвитe жeни, бил гoнeт oд Јудeјцитe и убиeн oд нeчeстивитe?
Сега во глуварче ме осмисли,
Гледате на колку сѐ начини се добива благодатта за услишување на молитвата; затоа никој да не паѓа во очајание, дека не може да ги испроси од Бога спасоносните блага. Зашто, ако претпоставиме, дека ти недостасуваат многу од оние работи кои се потребни за услишување на молитвите, па зар не можеш да бидеш постојанен во молитвата, никогаш да не отстапуваш од неа? Тоа може да го прави секој само, ако сака. Само поради таа
Еве веќе 10 години, возобновената Струшка Еордија е благовесничка на радост и насекаде низ нашата земја го испраќа, во вид на зраци, благословот на св. Георгиј. На верните, што во сѐ поголем број доаѓаат на ова чудесно духовно доживување, таа им го дава одново блесокот на Пасхалната радост. За Стружани, пак, е прекрасна можност сите да се сплотат во стремежот што подостоинствено да земат удел во ова торжество, кое ја осенува со благодат
Бог ни зборува постојано, многупати и на многу начини (Евр. 1,1). Бог зборува на луѓето преку сите негови дела во природата, во светот и во животот. Се што постои во светот сведочи за постоењето на Бога и сите созданија Го величаат Бога како свој Создател и тоа сите на свој начин. Бог исто така, секојдневно ни зборува преку устата на Неговите многубројни небесни гласници – ангели и архангели, кои на најразлични начини делуваат на човековите
Откако го израсна грижливо семето на Божјите заповеди на сиромасите им го раздели милостиво сето богатство, а на негово место ја стекна славата Христова, преславен маченику. Затоа, со сигурна надеж одиш на подвиг и долги измачувања, Георгие, и откако стана учесник во страдањата на Нестрадалниот и во Воскресението, земајќи удел во Царството небесно, за нас сега моли се.
Последен рок за пријавување е 16 МАЈ 2019 година. Личните податоци може да се испратат и по интернет: име и презиме, матичен број, број на пасош и контак телефон. За сите информации може да се обратите на проф. Момчило Павловиќ, по 13:00 часот, на телефон 070-582-588 или на e-mail:
Книги:
"Го посети авва Лот авва Јосиф и му рече: „Авво, според своите мали сили го вршам своето мало молитвено правило и својот малечок пост, и молитвата и изучувањето на Писмото и тихувањето, и колку што можам, ги чувам моите помисли чисти. Што уште да правам?“ А Старецот, кога стана, ги крена своите раце кон небото и прстите му станаа како десет огнени пламења. Па му рече: „Ако сакаш, сиот биди оган.“
Тeлeсниoт чoвeк сe управува спoрeд звукoт, а духoвниoт спoрeд смислата. За тeлeсниoт чoвeк насeкадe има прoтиврeчнoст, бидeјќи тoј сe плаши oд прeпрeки, бeга и oд сeнката, акo таа му сe причини какo прeпрeка. Духoвниoт чoвeк e какo витeз кoј сака да сoвладува прeпрeки. Зад духoвниoт чoвeк вo oвиe збoрoви сe криe цeлата наука за спасeниeтo. Кoга сум слаб, тoгаш сум силeн, т.e. кoга сум свeсeн за свoјата ништoжнoст и за сeмoќта Бoжја, тoгаш сум силeн.
























