IV. 3. Грижата на Богородица за човештвото во Новиот завет
Пресвета Богородица не само што ни Го роди нашиот Спасител, туку и самата не го заборави човештвото, па секогаш се моли за нас кај Својот Син. Како небесна и земна кралица, таа им помага на царевите и ги утврдува државите. Таа како избрана војвотка спасува градови и населби од непријателски напади. Таа како застапница на човештвото води грижа, заскитаните да се вратат од патот на заблудата и да излезат на патот кој води кон спасение и добротворство. Таа е радост на жалните и брза да му помогне на страдалното човештво. Таа ги застапува и ги брани оние што се навредувани и напаѓани од други и ги спасува оние кои се без одбрана.
Ако се вдлабочиме, ако ги проучиме списите на писателите од минатото и сегашноста, ако ги поминеме манастирите и црквите што се подигнати во христијанството во чест и слава на Пречистата Богомајка, ќе најдеме многу докази за нејзината добрина и моќ, за нејзината мајчинска љубов кон човештвото. Со неа е проткаена сета христијанска уметност, како источната така и западната, а тоа ќе го забележеме секогаш кога ќе влеземе во кој било храм. Таму Нејзиното место е почесно, крај царските двери и во средината на апсидата, каде што го симболизира средиштето на целиот свет, како негова заштитничка и застапничка.
Многупати Пресвета Богородица ја задржувала и сè уште ја задржува раката Господова, за да не ги казни грешниците. Да се запрашаме само колку ли пати таа спасуваше земји и смируваше скарани народи, прекинуваше војни, победуваше непријатели, задржуваше поплави и задоволуваше глад!? Овие нејзини добротворства се запишани во летописите на Светата Црква и тоа беше причина за да се почитува и слави Богомајката повеќе и од херувимите и од серафимите.
Пресвета Богородица секогаш се застапува кај Својот Син и сака смртно болниот свет да го прими небесниот лек. Првото посведочено застапништво на Богородица го среќаваме во Новиот завет, во Евангелието според Јован (Јован 2, 1-12). Имено, станува збор за свадбата во Кана Галилејска, каде што бил поканет и Христос со мајка си и тука направил чудо, со што ги уверил Своите ученици дека е пратен од небото. На свадбата снемало вино, па грижливата Богородица Го замолила Својот Син да им помогне на луѓето.
А кога приврши виното Му рече мајка Му на Исуса: Немаат вино (Јован 2, 3). И покрај тоа што Христос ѝ вели Што бараш од мене, жено?, таа на учениците Негови им вели: Сè што ќе ви рече, направете (Јован 2, 5). Христос заповедал да се наполнат шест камени садови со вода и тогаш им рече: нацрпете сега и однесете му на старосватот (Јован 2, 8). Со семоќната волја на Севишниот, водата се претворила во вино, па така се развесели домаќинот и ги нагости своите гости, што многу ја израдувало Пресвета Дева. Со ова наполно се објавува несомнената вера на Богомајката во Божествената моќ на Синот, што е и напомена дека таа секогаш кај Него ќе се застапува за жалните и страдалните. Со ова Богомајката го прави првиот обид на застапништво кај небесниот Спасител за ужалените земни деца.
Па затоа и ние денес постојано прибегнуваме кон Царицата небесна , молејќи ѝ се да нè заштити нас кои сме во неволји, жалости и болести, оптоварени со многу гревови; секогаш ја молиме со солзи, топла душа и смирено срце и имаме цврста надеж дека ќе ни помогне и дека ќе се застапи за нас пред Нејзиниот Син.
(Продолжува)
Друго:
- Еромонах Јосиф - Праобрази – слики за Пресвета Богородица во Стариот завет...
- Еромонах Јосиф : Радосната вест – почеток на Новиот Завет
- http://preminportal.com.mk/content/view/8867/54/
ДИПЛОМСКА РАБОТА
БОГОРОДИЦА - ПОЧЕТОК НА НОВИОТ ЗАВЕТ
Ментор: Протоѓакон Проф. д-р Ратомир Грозданоски
Кандидат: Еромонах Јосиф Тодоровски
Скопје, 2011