логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


БЕСЕДА 29

Бог му ја раздава благодатта на човечкиот род на два начина, со тоа што нејзините плодови ќе ги бара на праведниот суд.

beseda29.jpg1. Безграничната и недостижна Божја премудрост, на недостижен и несфатлив начин, на најразлични начини му ја раздава благодатта на човечкиот род, заради испитување на слободната волја, за да се откријат оние кои Го љубат Бога со сето срце и заради Него поднесуваат секаква опасност и секаков труд. На некои, штом ќе пристапат со вера и молитва, уште додека живеат во светот, и без да се трудат, потат и заморуваат, однапред им се даваат даровите на Светиот Дух. Притоа, Бог благодатта не ја дава без причина, ненавремено и случајно, туку според некоја неискажлива и недостижна премудрост, за да се покажат благоискусни волноста и слободната волја на оние коишто бргу ја добиваат Божјата благодат, имено преку тоа што тие го чувствуваат добриот дар што им е даден, милоста што им е укажана и сладоста Божја, според мерката на благодатта, што им е дадена без нивни сопствени напори, за која, откако ќе се удостојат, ќе мораат да покажат усрдност, неуморност, усилба и плод на љубовта од својата волја и од својата доброволност, и да возвратат за даровите, т.е. целосно да и се предадат и посветат на љубовта Господова, исполнувајќи ја само Господовата волја, а целосно оддалечувајќи се од секоја плотска желба.
2. На други, пак, иако се оддалечиле од светот, се откажале, според Евангелието, од овој век и со големо трпение напредуваат во молитвата, постот, усрдноста и другите добродетели, Бог брзо не им дава благодат, спокојство и духовна радост, туку одложува да им го даде дарот. И ова не е без причина, ненавремено и случајно, туку според некоја неискажлива премудрост, заради испитувањето на слободната волја, за да се види дали тие навистина Го почитуваат како верен и вистинит Бог, Кој ветил дека ќе им даде на оние кои просат и ќе им ги отвори вратите на животот на оние кои тропаат на нив, за да се види дали тие навистина поверувале во Неговото слово, дали ќе истраат до крајот во несомнежливата вера и дали ќе фатат со сета усрдност да проСат и да бараат, дали ќе се одвратат од Бога во страдањата и стравувањата, дали ќе и се предадат на мрзливоста, ако претходно паднат во неверие и безнадежност и не претрпат до крај, поради оддолжувањето на времето и испитувањето на нивната волја и доброволност.
3. Затоа што оној што не добива брзо, кога Бог оддолжува и одолговлекува, уште повеќе се распалува и почнува посилно да ги посакува небесните богатства, па секојдневно додава уште поголема желба, уште поголема усрдност, уште поголема неуморност, усилба, уште повеќе од сите добродетели, уште поголема желност и жед, само за да го стекне богатството, а не ослабнува од порочните помисли, коишто престојуваат во душата, не попаѓа во мрзеливост, нестрпливост и очај, ниту, пак, изговарајќи се со оддолжувањето, се предава на раслабување, водејќи се со ваква мисла: Па кога ќе ја стекнам Божјата благодат?, и преку тоа дозволувајќи лукавиот да го вовлече во негрижа. Напротив, колку повеќе Господ одложува и одолговлекува, испитувајќи ја верата и љубовта на неговата волја, толку понезадржливо и погрижливо, попостојаНо и понеуморно тој треба да го бара дарот Божји, откако еднаш поверувал и се уверил дека Бог е нелажен и вистинит, Кој ветил дека ќе им ја дава Својата благодат на оние кои ја просат со вера и со секое трпение до крајот.
4.  Душите на верните Го почитуваат Бога како верен и вистинит и, според вистинитиот збор, се осведочиле „дека Бог е вистинит" (Јован 3, 33). А во согласност со ова сфаќање на верата, искажано погоре, се испитуваат самите, колку што од нив зависи, во што имаат недостаток, дали во трудот, или во усилбата, или во усрдноста, или во верата, или во љубовта, или во останатите добродетели, и откако ќе се испитаат себеси со сета суптилна точност, колку што имаат сили, се принуцуваат и присилуваат да Му угодуваат на Господа, бидејќи еднаш поверувале дека Бог, како вистинит, нема да ги лиши од духовниот дар ако до крајот со сета усрдност останат пред Него во служење и во трпение, како и дека, уште додека се во плот, ќе се удостојат за вечната благодат и ќе го стекнат вечниот живот.
5.  На тој начин, сета своја љубов ја насочуваат кон Господа, одрекувајќи се од се, само Него очекувајќи Го со силна желба, гладно и жедно, постојано очекувајќи го за себе спокојството и утехата на благодатта, не утешувајќи се и не успокојувајќи се од ништо во овој свет, доброволно оковувајќи се, непрестајно противејќи им се на материјалните помисли, ја очекуваат само Божјата помош и Божјото застапништво. Го очекуваат времето кога во таквите души, кои ја прифатиле слободната волја, усрдноста и трпението, сам Господ тајно ќе биде присутен, ќе им помага, ќе го потхранува и поддржува во нив секој плод на добродетелта. Го очекуваат ова, и да остануваат во напор и мака, макар и, познавајќи ја вистината и имајќи душевно откровение, се уште да не ја примиле благодатта на Духот и не се успокоиле со небесниот дар, не го почувствувале ова со несомненост, според неискажливата премудрост и според непроникливите судови Божји, Кој различно ги испитува верните души и погледнува на љубовта што произлегува од волјата и слободната волја. Зашто постојат граници и мерка за слободната волја, слободната љубов и за расположеноста кон сите Негови свети заповеди. На тој начин, душите кои ја исполнуваат мерката на љубовта и својот долг, се удостојуваат за царството и за вечниот живот.
6. Праведен е Бог, правилни се Неговите судови и во Него нема лицемерност, туку судејќи го секого според мерката на добрите дарови, и телесни и духовни, или знаењето, или разбирањето, или расудувањето (кои Бог различно ги вложил во секој човек), ќе ги побара плодовите од добродетелта и достојно ќе му отплати секому според неговите дела. И силните ќе бидат силно измачувани, а малиот заслужува милост (Мудр. Сол. 6, 6). И вели Господ: „А оној слуга, кој ја знае волјата на својот господар и не се приготвил и не постапил според волјата негова, ќе биде многу биен. Кој, пак, не знаел и направил нешто достојно за казнување, ќе биде малку биен. Кому е многу дадено, многу и ќе се бара од него; и кому му е поверено повеќе, повеќе ќе се бара од него" (Лука 12, 47-48). А знаењето и разбирањето сфаќај го различно, или е тоа коешто се дава според благодатта и според небесниот дар на Духот, или е тоа коешто се појавува како природна последица на разбирањето, или расудувањето, и изучувањето на божествените писма. Зашто од секого се бараат плодови на добродетелта според мерката на добрите дарови, што му ги дал Бог, кои дарови или се природни, или дарувани преку Божјата благодат. Според ова, во денот на судот секој човек пред Бога е без одговор, затоа што од секого, без разлика дали го слушал или никогаш не го чул словото Божјо, ќе се бараат плодови на верата и на љубовта и на секоја добродетел, како одговор од страна на слободната волја и волјата.
7. Душата којашто е верна и вистинољубива, гледајќи ги вечните богатства подготвени за праведниците, како и неискажливиот дар на Божјата благодат, којашто треба да слезе, се смета себеси, а и својата усрдност, својот труд и подвиг, недостојни за неискажливите ветувања на Духот. Таков е бедниот по дух, кого го ублажува Господ. Таков е гладниот и жедниот за правда. Таков е понизниот по срце. Оние кои попримиле таква слободна волја, усрдност, труд и љубов кон добродетелта, и кои до крајот останале такви, навистина ќе успеат да стекнат живот и вечно царство. Затоа, никој од браќата да не се превознесува пред братот и, мамен од лукавиот, да не напредува во вообразеноста, велејќи: Ете, јас веќе го имам духовниот дар. Зашто недостојно е христијаните така да мислат. Тебе не ти е познато што ќе се случи утре со твојот брат, не знаеш каков ќе биде твојот, а каков неговиот крај. Токму спротивното, секој нека внимава на себе и непрестајно нека ја анализира својата совест, и нека го испитува делото на своето срце, со каква усрдност и усилба умот се стреми кон Бога; и имајќи ја предвид совршената цел - слободата, бестрастието и духовното спокојство, непрекинато и ревносно нека се движи, не сметајќи дека несомнено ќе добие каков било дар или оправдување. Слава и поклонување на Отецот и Синот и Светиот Дух во вековите! Амин.

 Издавач: ЃаконијА

 

Друго:

  • sv.Makarij.Veliki.jpg

 

Посети: {moshits}



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3213
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7698
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар (2)

 

22/12/2024 - недела

Божикен пост (на риба)

Зачнувањето на Света Ана; Св. Ана, мајката на Пророкот Самуил; Преп. Стефан Новосјаен; Св. Софрониј, архиепископ Кипарски;
Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Велики сте вие Мино и Ермогене,кои лично Христово присуство вовашите страдања измоливте.Благодатта преку вас не само Евграфа туку и целото...

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Тропар на светата Господова пророчица Ана мајка на Пророк Самоил 9 декември / 22 декември 2024

Се зарадува душата твоја во Господа,а таа радост по твоите молитви Христос ја пренесе на верните свои,о Ано смирена слугинко...

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Тропар на светиот апостол Андреј Првоповикан 30 ноември / 13 декември 2024

Како првоповикан меѓу апостолите,и брат на врховниот апостол,Андрее, моли го Владиката на сите,мир да ѝ подари на вселената,и на душите...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная