логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


   

Постои гледнa точkа, според која само несогласувањето на православието со „духот на овој век“ може да го направи православието попривлечно. Ние ќе го земеме како пример, проблемот на мисионерската технологија.Современата цивилизација е технолошка. И човекот, воспитан со неа, исто така насекаде ја бара технологијата.  „Како да научите англиски јазик за 20 часа?“.  „Како најбрзо да се избавите од алкохолизмот со само 5 сеанси?“. „Како сам да си изградиш викендица за еден месец?“.  „Како да се најдеш во Царствто Божјо во пет чекори“. А православието е нетехнолошко. За разлика од современите секти, ние немаме готова технологија која би можеле да им ја предложиме на „клиентите“. Затоа, ние губиме од тие што ја имаат таа технологија. Окултизмот е технолошки. „Сакаш да достигнеш просветлување? – Еве ти мантра, еве ти гуру: оди и пеј!Неопротенстантизмот исто така е многу технолошки. „Ти го прифаќаш Христос како личен Спасител? Алилуја! Ти си спасен! Потпиши се овде и напиши го датумот!“.  Неопротестантот се сеќава како го обратиле. Тој се сеќава како му пристапиле, како му се обратиле, по кој редослед му ги поставувале прашањата и кои библиски цитати или аргументи му ги давале како одговор... Заради тоа преобратениот протестант и самиот е во состојба да ја произведува таа мисионерска технологија во контактот со другите луѓе. Но, во православието не постои таква мисионерска технологија. Самиот се губам, кога од теориски прашања моите соговорници преминуваат на практични. Еднаш ме збуни наједноставно прашање: „Што треба да направам за да станам православен?“. Тоа прашање ми го постави едно младо момче после едно мое предавање во сибирскиот град Нојабрск. И јас се збунив. Да ми поставеше прашање за карактеристиките на богословието во третото столетие, ќе му одговорев... Да ме прашаше што да прочита, ќе му препорачав... А тој ме праша за најважното. Во евангелието постои одоговор на ваквото прашање. Младичот, кој прашал, што да прави, (да прави, а не да чита) за да наследам живот вечен, Христос му предлага да остави се  и да оди по Него. Но, јас не сум Христос... Сепак, му предложив нешто слично. Тие денови немав ни половина час за да поразговарам насамо со него. Но, беше доволно и само една минута, да разберам дека тој сега завршил факултет и дошол на север да бара работа. „Ако бара работа значи дека сега ја нема?“ – „Да“. – „Ако не си вработен значи дека имаш слободно време?“ – „Да“. – „Тогаш држи се за мојата мантија и дојди на моите предвања кои ќе ги држам наредниве три дена... Можеби ќе слушнеш нешто добро за себе, нешто што го бараш...“. Третиот ден, се збогувавме во студената ноќ видов дека тој плаче... Замислете, пред мене стои човек што плаче. Значи нешто се сменило во неговата душа, го слушнал тоа што го барал. Но, што? – и ден денес незнам.Православната проповед е навистина нетехнолошка. Во неа нема маркетинг, ниту пак свесно пресметано дејство на потсвеста. Нема „обработка“ на умовите на новодојдените како на движечка трака. Се е индивидуално и непредвидено, незагарантирано... Но токму поради тоа таа може да привлче луѓе кои се плашат од технологијата. Бидејќи во друштвото, кое ја преживеало деценијата на тоталитаризмот, природно, има многу луѓе во кои живее стравот. Таа внимателност од светот на технологијата и броевите ги принудува луѓето да се оддалечуваат  од религиозните проповеди кои се отворено технолошки. Православието молчи. Не бара и не наговара. И тоа тивко православие проповеда со самата своја нечујност, неагресивност.  Да, масовната свест бара едноставни одговори. А православието не може да се смести во едноставен рецепт. Во православието има многу сложености, противречности, нејасни прашања, спорови... Тоа, што е тешко и нејасно, може да го одвикне човекот кој не е навикнат на самостоен интелектуален труд. Но тоа ги привлекува луѓето кои размислуваат. Тоа што ги плаши едните, предизвикува доверба кај другите. А како разултат на тоа, во големите градови православието се претвара во религија на интелектуалците. Тоа е привлечно за луѓето, кои имаат интерес за историјата, детали, сложеност.Еднаш, додека сеуште бев во богословијата, се запознав со еден младич, кој се спремаше да се запише во католичка школа и дури ги имаше предадено докуметите за упис. Се дружевме половина година, и како разултат на тоа, тој си ги зема документите од таму и премина во православие. Некаде околу една година подоцна, кога се утвди во православието, го прашав: „Слушај, сега можеш ли да ми кажеш, точно во кој момент дозна дека вистината е во православието?“ Му го поставувам тоа прошање, а во себе суетно си мислев дека ќе ми каже: „Се сеќаваш,  ти ми наведе таков аргумент?“, или пак„ми даде некоја книга да прочитам“ ...Ништо слично.  „Еднаш дојдов кај тебе на гости во богословијата, ми вели тој, шетавме низ градината, и се сретнавме со твоите пријатели од твојот клас. Тој ден заврна снег, и одеднаш ти се наведна и почна да правиш топки од снегот и да ги фрлаш во лицето на твојот пријател. Тој ти врати на истиот начин. Во тој момент се се смени во мене и само си помислив: „Еве ја вистинската слобода! Еве ја онаа вистинска љубов!“ Луѓето со право се плашат да не станат жртва на перењето на мозоци.  Затоа во лексиконот на мисионерите  не треба да постојат зборови од типот „работење со младината.“  Не смее да се маниполира со луѓето. Не треба да постојат никакви „антрополошки’ технологии, во тој смисол и технологија на воцрквовување.

Од книгата на протоѓаконот Андреј Кураев  „Перестројка во Црквата“

Симеон



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3109
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7567
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

05/11/2024 - вторник

Св.ап.Јаков брат Господов; Игнатиј Цариградски

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Како праведен Господов ученик,си го примил Евангелието,како маченик имаш смелост непобедлива,како јерарх се молиш, ти кој си брат Божји.

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Божји угодниче, Аверкие свети милостив, незнаењето човечко го исплака,заблудата кон идолите ја разруши со силата Христова,адот пред тебе глава наведна,

Тропар на светиот Иларион Мегленски 21 октомври / 3 ноември 2024

Тропар на светиот Иларион Мегленски 21 октомври / 3 ноември 2024

 Чудо се јави како сведоштво, со дела на Божјите добродетели си засветлил,си ги пасел монашките заедници,исчистил архиерејските тронови,не поколебувајќи се...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная