логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 25/02/2017  

Тајната на Крстот Христов се состои во простувањето. Оној што со надеж на учество во Христовиот крст сака да учествува и во големата тајна на Христовото воскресение, тој простува. Вистинското простување се случува кога се молиме за оној што нè повредил; кога не го озборуваме, судиме и осудуваме тој што нè повредил; и кога на дело му помагаме, му чиниме добро и на секој начин гледаме како да се простиме и смириме со оној што нè повредил. Додека Господ Исус Христос умирал на крстот, Он и во смртните маки сакал да им биде од полза на луѓето. Не размислувајќи за Себеси туку за луѓето, Он во последниот здив изрекол една од најголемите поуки која воопшто е изречена на човечкиот род. Тоа е поуката за простувањето. „Оче прости им, оти не знаат што прават!“ (Лука 23,34). Никогаш, ниту од едно губилиште, не се слушнал таков збор. А Христос, во последниот здив им простил на Своите навредувачи, мачители и убијци, Го молел Својот Отец Небесен, Он да им ги прости гревовите, дури наоѓа и оправдување за нив, па вели „не знаат што прават“.Зошто токму оваа поука за простувањето ја повторува Господ на крстот? Несомнено, затоа што сакал особено оваа поука да се запамети и исполни. Во незаслужените маки на крстот, величествен над секое величество на светот и возвишен над царевите и судиите земни, над мудреците и учителите, над богатите и сиромашните, над општествените реформатори и бунтовници, Господ Исус Христос, со примерот на простувањето го запечатил Своето Евангелие. Да покаже со тоа дека без простувањето, ниту царевите можат да царуваат, ниту судиите да судат, ниту мудреците да мудруваат, ниту учителите да поучуваат, ниту богатите и сиромашните да живеат живот човечки, а не скотски, ниту жестоките реформатори и бунтовници да направат нешто полезно. Но, пред сè и после сè да докаже, дека Неговото Евангелие, луѓето без простување не можат ниту да го разберат, а уште помалку да го исполнат.[1]

Во создадениот свет, простувањето е димензија на животот дарувана и поврзана исклучиво за човекот. Човекот е единственото битие кое може да прости, бидејќи тој е икона Божја. Злото во нашиот свет е во непростувањето, во отсуството на љубовта, во ропството и затворањето пред слободата на простувањето. Простувањето е врвот на остварувањето на личната и човечка слобода, и никој  никаде не може на човекот да му го одземе правото и слободата да простува, освен самиот себе.Луѓето кои простуваат, не создаваат болка на заедницата и цивилизацијата, туку создаваат царство Божјо, кога сведочат со своето простување. Не се тие толерантни, туку човекољубиви, не се добри членови на заедницата туку членови на Царството Небесно, собор на светии, во кој нема зло, грев и смрт. Животот во непрестајното простување е начин на постоење, кој ги надминува границите на создаденото, на секое познато општество и цивилизација и затоа тоа не може да се дефинира, опише и смести во било каква форма во животот. Простувањето е пријатно и величествено, тоа е од Бога дарувано само на човекот како најдрагоцен дар, плашт на боја од царскиот пурпур кој сјае во нематеријалната светлост Христова. Тоа е човек кој го победува светот и злото, победник во радоста на Воскресението и причесник на трпезата Господова.[2]Простувањето е едно од елементарните човечки начела на животот, неопходен услов да станеме луѓе, за да се уподобиме и да Му следуваме на Божјиот закон и да се љубиме едни со други со сето свое срце, за во секој човек да Го видиме Богочовекот Христос.Ќе споменам два примери: Првиот пример е како ѓаволот делува онаму каде што нема простување.

Биле двајца подвижници кои живееле заедно и во голема љубов. Ѓаволот гледајќи ја нивната љубов и заедништво, им завидел и сакал да ги раздели. Еден ден ѓаволот тропнал на вратата и на едниот му се претворил во гулаб, а на другиот во гавран, и меѓу себе почнале да се расправаат дали е гулаб или гавран. Не се смириле еден пред друг и не сакале меѓусебно да попуштат и да си простат, па се скарале и се разделиле.[3]

Вториот случај е со двајца подвижници, кои исто така постојано живееле заедно и престојувале во љубовта Божја и помеѓу себе. Еднаш разговарајќи за случувањата во светот, едниот од нив рекол: Ние не знаеме што е тоа кавга. Ајде да се скараме и да го почувствуваме тоа чувство да видиме што значи тоа човек да се скара. Причината за нашата кавга ќе биде оваа тула. Јас ќе речам моја е, а ти ќе речеш не е твоја туку е моја, и така ќе се скараме. Тогаш првиот рекол: – Оваа тула е моја, а другиот рекол: – Не е твоја, туку е моја и првиот, сам кој го предложил тоа, рекол: – Не е моја твоја е, земи ја; и пак не се скарале и останале заедно, и тоа во поголема меѓусебна љубов.[4]

Но, патот до простувањето е покајанието. Затоа со повикот на покајание (Матеј 4,17) Господ ја започнал Својата наука, а со поука за простувањето ја завршил (Лука 23,34). Покајанието е семе, простувањето е плод. Никакво покајание нема вредност без простување.Што би бил светот без покајанието и простувањето? Еден ѕверјалник сред природниот ѕверјалник.Што друго би биле сите човечки закони, освен неподносливи окови, ако не ги ублажува простувањето. Зарем без простувањето мајката би можела да се нарече мајка, братот брат, пријателот пријател, христијанинот христијанин? Не, простувањето е содржина на сите овие поими.А што да кажеме за простувањето што го дава Бог? За тоа не е доволен човечки збор? Потребен е Божјиот збор за да се опише неизмерната длабочина на Божјото милосрдие и Божјото простување. Кој друг на небесата и на земјата, би можел да го искаже и да го опише она што е во Бога, освен Единствениот Господ Исус, предвечниот Син Божји? „Никој не го познава Отецот освен Синот… и кому што сака Синот да Го открие“ (Матеј 11,27).Да им ги простиме гревовите и навредите на сите, та Бог и нас да ни ги прости. Да побрзаме додека смртта не зачукала на вратата и викне: доцна е! Зад вратата на смртта ниту ќе можеме да простуваме, ниту, пак ќе ни се прости.[5]
 

1] Николај Охридски, епископ, „Евангелие за простувањето“, Воскресение, бр. 1/1998, Скопје 1998, 24-25.

[2] О праштању, http://crkvauobrenovcu.rs/, пристапно на: http://crkvauobrenovcu.rs/Misija/o-prastanju (28.05.2015).

[3] За простувањето, http://www.stprohor.org.au/, пристапно на: http://www.stprohor.org.au/за-простувањето/ (28.05.2015).

[4] Истото.

[5] Николај Охридски, епископ, Евангелие за простувањето…, 25-27. 

Подготви: Младен Јовчески
http://www.pppe.mk/2017/%d0%bf%d0%be%d0%ba%d0%b0%d1%98%d0%b0%d0%bd%d0%b8%d0%b5%d1%82%d0%be-%d0%bf%d0%b0%d1%82-%d0%b4%d0%be-%d0%bf%d1%80%d0%be%d1%81%d1%82%d1%83%d0%b2%d0%b0%d1%9a%d0%b5%d1%82%d0%be/#more-10870



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3117
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7587
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

12/11/2024 - вторник

Св. свештеномаченик Зиновиј и сестра му Зиновија; Св. апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная