логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

TVIT687

Приказни во приказната за правата на жената: феминизам, половост, родовост, сексуалност, транссексуалност, трансродовост, изопаченост

На почетокот приказната за правата на жената имаше призвук на голема идеја која ќе го промени светот на подобро

Отсекогаш луѓето сонувале за подобар живот. Многу неправди се направени во име на правдата. Многу ропства се воспоставени во име на слободата. Такви се приказните за еднаквост и слобода: на почетокот имаат призвук на бајка, потем се претвораат во сурова стварност. Историјата е полна соништа претворени во кошмари. Полна утопии претворени во дистопии.
Приказната за женските права на општествена еднаквост со правата на мажите е една од тие тажни приказни. Трае долго, крајот е неизвесен. Не само од Копенхаген 1910 и не само до Скопје 2023.
На почетокот таа имаше призвук на голема идеја која ќе го промени светот на подобро. Кон крајот на векот, таа приказна се поткрепи академски и научно, со феминистичките студии.
Но, овие студии за кратко време се трансформираа во „родови студии“, кои понудија нова приказна, маргинализирајќи го биолошкиот идентитет на жената и мажот. Родовите студии предизвикаа пресврт во феминистичката парадигма втемелена врз бинарната опозиција жена – маж и идејата за социјалната онеправданост на жената.
Родовата приказна ги разниша основните концепти на антропологијата со нејзината политички заснована теза за идентитетот како општествена и политичка конвенција, како вештачки конструкт заснован врз психо-ментални и социјални перцепции. Џендер идентитетот е произволен, арбитрарен.
Родовата парадигма ги маргинализирашe правата на жената кои, парадоксално, се користат секогаш кога треба да се оправда некој нов наратив. Не дека нема онеправдани мажи, не дека нема насилство врз мажите, напросто затоа што чувствителноста спрема „послабиот пол“ е универзален стереотип.
Овде ќе потсетам дека е несоодветен македонскиот превод на терминот џендер со родов идентитет. Имено, кога на македонски ќе прашате од кој род некој потекнува, или што е некој по род, тогаш мислите на етничката и семејната припадност, на генезата на некој човек, а не на неговите произволни идентитетски проекции. Во некои нам блиски јазици џендер студиите се викаат родни студии.
Потоа стапува на сцена приказната на трансџендер идентитетите, поврзани со соодветни политики во образованието, законодавството, културата и науката.
Трансродовото клопче се мота од 1970 година, кога е измислен терминот трансродност/transgenderism (по аналогија на транссексуалност и трансвестија), а се одмотува од 2014 година, кога е усвоена Истанбулската конвенција. Тоа ги покажува противречностите на трансродната слика на светот.
За целото тоа време, симпатичната бајка за рамноправноста на жените се трансформираше и жанровски и стилски. И овој пат аргументацијата за најновиот предлог-закон се повикува на правата на жените, но суштински законот е фокусиран врз правата на трансродовите индивидуи.

Демистифицирање на нелогичностите на трансродната приказна

Време е да се демистифицираат нелогичностите на трансродната приказна, затоа што оваа „приказна во приказна“ не е наивна. Таа создава конфузија меѓу поимите пол и род, меѓу транссексуална и трансродова ориентација. И во самиот Закон за родова еднаквост се мешаат категориите пол и род, поради што Законот во принцип не може да биде конзистентен и одржлив.
Трансродната концепција поттикнува загрижувачка флуидност на идентитетот, таа создава хиерархија на идентитетите давајќи му предност на трансродниот идентитет. Таа ги загрозува правата на жените за коишто се бореа храбрите генерации на Клара Цеткин и Роза Луксембург.
Конечно, судејќи според актуелната реторика на социјалните мрежи, таа е исклучива, конфликтна и се служи со говор на омраза. Секоја критичка промисла за трансродноста се чита, тенденциозно и манипулативно, како оспорување на слободата на сексуалната експресија.
Трансродната приказна ги релативизира идентитетите до тој степен што ги укинува. Таа создава сомнителни урбани митови. Таа ги злоупотребува личниот идентитет и правото на приватност на децата и младите. Зошто треба да се парадира со интимата, зошто треба да се дотура сол на раната на семејствата во коишто се одвива драмата на промената на полот?
Денес децата, уште не научиле да се изразуваат како индивидуи, без изградена самосвест, веќе се предмет на едукативно моделирање на умот. Тие не се свесни за замките од промената на биолошкиот пол. Тие стануваат жртви на конфликтот меѓу транзицијата на полот и родовите идентитети. Веќе се чувствуваат последиците на трансродовата дисфорија.
Затоа, време е за сериозен дијалог, а не за примитивни иконографии.

Хуманата приказна за сексуална недискриминација почна да промовира култура на изопаченост

Благородната идеја за отстранување на дискриминацијата на луѓето поради нивниот специфичен еротизам се претвора пред наши очи во портал за влез во т.н. „изопачен“, queer/квир свет.
Неолибералниот наратив на виножитото требаше да ги сензибилизира луѓето за нијансите на сексуалниот идентитет, со цел да нема дискриминација.
За жал, во својата актуелна кулминација, се чини дека тој наратив на мала врата воведува нова дискриминација. Од една страна се залага за бесконечна трансродност, а од друга покажува нетрпеливост спрема хетеросексуалните идентитети.
Хуманата приказна за сексуална недискриминација почна да промовира култура на изопаченост чијшто крај не е на повидок. Нема крај, затоа што оваа трансродова култура ја промовира практиката на инвазивна хируршка и социјална транзиција од еден во друг пол.
Воведувањето над 100 варијанти на флуидни идентитети не е слобода, туку илузија за слобода. Со идејата за флуидноста се застапува идентитетскиот дисконтинуум. Така се создава индивидуална и колективна социопатска констелација. Така светот станува нешто помеѓу хумана и нехумана творба. Она што беше реткост добива масовни размери.
Ерата на постхуманизмот и трансхуманизмот е веќе реалност.
Квир-културата промовира идеологија на двојна, трансродова и транссексуална транзиција, создава опасна нестабилност и ранливост на интимниот идентитет: лични имиња, матични книги на родените, родови заменки, трет род, неутрален транссексуален или среден род, граматички род кој постои во македонскиот јазик, но не и во сите јазици во светот…
Така се создава дезориентација во светот на идентитетите, така се предизвикуваат телесни, ментални, психички, семејни и социјални трауми. Се соочуваме со гранични луѓе, гранично човештво. Светот е преполовен, болката ја чувствуваме сите.
Хуманите вредности се заменуваат со стереотипи на лица во перманентна полова и телесна транзиција. Се изопачуваат не само етичките туку и естетските вредности. Природниот се заменува со артифициелниот ред на нештата. Маргиналните појави стануваат авангардни.
Андрогиноста е редок, но реален природен феномен, но тој никогаш не бил причина за радикални образовни политики кои ќе ја етаблираат во доминантна социокултурна норма.

Не постои праведна дискриминација!

Последниве години на Западот се промовира култура на „позитивна дискриминација“ по трансродна основа. Се промовира нов извор на неправда. Оти не постои праведна дискриминација.
Последниве години, научните истражувања финансирани од меѓународните фондови на Западот се условени ултимативно: или ќе го усвоиш нивниот план за трансродово балансирање, или нема финансирање на проектот. Значи, веќе е во сила дискриминација во сферата на науката врз трансродово начело.
Исто така, приоритети на Повелбата на Европската Унија се трансродните идентитети и политиките за нивна институционална поддршка. Тие приоритети се на пат да станат доминантна европска вредност. Со нив државите – аспиранти и членки на ЕУ се насочуваат да донесат соодветни законски директиви, а со регулативите доаѓаат и санкциите.
Впрочем, и самиот предлог-закон за родова еднаквост предвидува со членот 25, Владата да основа Секретаријат за родова еднаквост и цела административна мрежа на државно и локално ниво, како и „Инспекциски надзор над спроведувањето и примената на овој закон и другите прописи во областа на родовата еднаквост, проследен со бројни парични глоби и други санкции“ (чл. 41).
На толку многу нерегулирани човекови права, на толку многу неусогласени закони по однос на илјадниците вонбрачни партнерства, за нашата држава приоритетен е законот за родова еднаквост, закон кој ги меша и поимите и вредностите.

Трансговорот го детронизира не само реалниот туку и симболичниот поредок на човечката цивилизација

Сета оваа конфузија се рефлектира врз јазикот. Јазикот е поглед на свет, а погледот на свет е јазик. Во тек е официјално етаблирање на трансродниот новоговор. Новоговорот на Орвел од 1949 е невин во однос на овој денешен трансговор и родоговор. Трансговорот го детронизира не само реалниот туку и симболичниот поредок на човечката цивилизација.
Принудните политики се усвојуваат како Ново Нормално: додека се менува речникот, се менува сликата на светот, а со неа и самиот свет. Светот повеќе не е слободен. Слободата е една голема утопија.
Сувереноста на индивидуата за којашто се залагаа генерациите на модерната и постмодерната е доведена во прашање. Загубена слобода, загубена сувереност.

Се бришат доказите за постоењето на бруталната дискриминација врз
сексуална, социјална, расна и етничка основа

Трансродовиот дискурс се етаблира како дискурс на моќ во сферата на уметноста, особено во книжевноста и филмот. Не само што се фокусира врз актуелните медиуми и уметности туку прави ревизија на наследените уметнички дела – романи и филмови, адаптирајќи ги во склад со важечкиот трансхуман полит-говор. Недозволиво е за еден автор некој да го ревидира неговиот роман, со намера истиот тој да биде политички коректен по однос на актуелната трансродова констелација.
Денес се возможни и тие невозможни мисии: се ревидираат популарни дела и бестселери, се прави римејк на ТВ-серии и филмови, со цел да бидат дискретен маркетинг на новата трансполитичка коректност. Се бришат доказите за постоењето на бруталната дискриминација врз сексуална, социјална, расна и етничка основа.
Денес визуелниот говор го потиснува природниот јазик. Социјалните мрежи го заменуваат семејството. Лагите го преземаат местото на вистината. Традиционалното семејство е невидливо во новите образовни содржини. Мнозинството е стигматизирано. Демократскиот принцип е прекршен.

Денес, повеќе од кога било, е неопходен општествен амбиент ослободен
од ултиматуми

Човештвото е веќе навлезено во нова информатичка, етичка и постхумана ера. Ако влезот во таа ера се претвори во догма и опиум за народот, тогаш е голема веројатноста општествениот развиток да се доживее како деструктивен и самоубиствен чин.
Денес, повеќе од кога било досега, е неопходен здрав разум во сферата на јавните политики.
Денес, повеќе од кога било, е неопходен релаксиран општествен амбиент, ослободен од ултиматуми, поткрепен со оптимални услови за научни истражувања на навидум различните, но комплементарни феномени на „артифициелниот свет“: Трансродната Транзиција (ТТ) и Вештачката Интелигенција (АИ).
Човештвото има многу лица. Треба ли да дозволиме да ни се наметне како опција само лицето на трансхуманизмот?

https://novamakedonija.com.mk/makedonija/politika/na-pochetokot-prikaznata-za-pravata-na-zhenata-imashe-prizvuk-na-golema-ideja-koja-kje-go-promeni-svetot-na-podobro/?fbclid=IwAR1bZI5SHQwal-DT3dwuUBdlUH4sewfKxiglv9F8lZfgNPcKjc3SIzCAUL8

 

Јули 2023 лето Господово

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Наука и Култура

Септември 25, 2024
Zivko.Grozdanoski3

Интервју со Живко Грозданоски: ДПМ може да дејствува гласно, сложно и независно

Ми се чини дека надворешните предизвици, како на пример отсуството на соработка со некои членови (на Управниот одбор) на ДПМ, некои обиди за саботажа итн. (сè се тоа нешта што веројатно секогаш ќе ги има); па сега слабиот рејтинг на ДПМ меѓу членството и во…
Август 29, 2024
TviTER231

„РАДОСТА НЕ ДОАЃА САМА, ТАА МОЖЕ ДА ЈА ЗАСЕНИ ТАГАТА“ Академик Ќулавкова добитничка на наградата „Браќа Миладиновци“ на СВП

Пред 35 години, август 1989-та, ми беше доделена првата награда за најдобра поетска книга на годината, напишана на македонски јазик, ‘Браќа Миладиновци’. Тоа беше мојата книга ‘Жедби’, со поднаслов ‘Престапни песни’. Во неа, во шест циклуси, опеав неколку…

По премиерата на новиот филм „The Walk“ во Њујорк на двојната кандидатка за Оскар - Тамара Котевска

Ное 14, 2023 Филм, Театар 1871
Tamara.Kotevska
Работејќи од нејзините разговори со Асил и другите деца бегалци, режисерката направи…

„ПОЕЗИЈА ОД МАКЕДОНИЈА“ и „Версвил“

Авг 19, 2023 Литература 2376
TVIT762
Реномираното меѓународно списание за поезија „Версвил“, својот најнов број во целост го…

Беседи

Жарко Ѓорѓиевски: Беседа,13. октомври 2024 година

Жарко Ѓорѓиевски: Беседа,13. октомври 2024 година

Како што постојат места на земјата на кои успева само еден вид растение и нема такви други места на кои истото растение би растело, така и во Црквата Христова постои...

 Aрхим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

Aрхим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

Незамисливо е да се биде христијанин без подвиг и крст. Оној што води лесен живот не може да се нарече христијанин. Некои луѓе отсекогаш верувале дека христијанин е оној кој...

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Во Ветената земја - Палестина, дадена на израилскиот народ од Бога, во планините на Галилеја се наоѓа градот Назарет. Во тоа време тој бил толку непознат и малку важен, што...

Свети Јован Крстител беше испратен од Бог да ги повика луѓето на покајание

Свети Јован Крстител беше испратен од Бог да ги повика луѓето на покајание

Самиот тој, со својот начин на живот, е олицетворение на покајанието. И нормално, не би ни можел да биде повикан од Бог да проповеда покајание ако целата негова сила не...

БОГОРОДИЦА

БОГОРОДИЦА

„Испитувајќи што му е најпотребно на молитвеникот за да беседи со Бог, по кој пат доаѓа молитвата, Богородица го пронаоѓа свештеното тихување..., оддалеченост од светот, заборав на сè земно и...

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

И колку славно било Нејзиното успение! Со каква светлина сјаело Нејзиното пречисто лице. Колку прекрасно, неописливо, неспоресливо благоухание извирало од нејзиното пречисто, приснодевствено тело, како што пишува св. Дионисиј Ареопагит,...

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Архива: Беседа на Преображението на Господ и Бог и Спасителот наш, Исус Христос – Свети Григориј Палама

Архива: Беседа на Преображението на Господ и Бог и Спасителот наш, Исус Христос – Свети Григориј Палама

А и зошто Господ, пред почетокот на Преображението ги избира најглавните од апостолскиот лик и ги возведува со Себе на гората? Секако, за да им покаже нешто големо и таинствено....

« »

Најново од култура

Православен календар

 

05/11/2024 - вторник

Св.ап.Јаков брат Господов; Игнатиј Цариградски

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христов великомаченик АРЕТА 24 октомври / 6 ноември 2024

Тропар на св. Христов великомаченик АРЕТА 24 октомври / 6 ноември 2024

Блажен си ти Арето, верен слуга на Бога Живиот, кому Спасителот Му подари разум за умудрување на мнозина,  со дела достојни...

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Тропар на светиот апостол Јаков брат Господов 23 октомври / 5 ноември 2024

Како праведен Господов ученик,си го примил Евангелието,како маченик имаш смелост непобедлива,како јерарх се молиш, ти кој си брат Божји.

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Тропар на светиот Христов рамноапостолен Епископ Ерополски Аверкиј 22 октомври / 4 ноември 2024

Божји угодниче, Аверкие свети милостив, незнаењето човечко го исплака,заблудата кон идолите ја разруши со силата Христова,адот пред тебе глава наведна,

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная