логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

TVIT687

Приказни во приказната за правата на жената: феминизам, половост, родовост, сексуалност, транссексуалност, трансродовост, изопаченост

На почетокот приказната за правата на жената имаше призвук на голема идеја која ќе го промени светот на подобро

Отсекогаш луѓето сонувале за подобар живот. Многу неправди се направени во име на правдата. Многу ропства се воспоставени во име на слободата. Такви се приказните за еднаквост и слобода: на почетокот имаат призвук на бајка, потем се претвораат во сурова стварност. Историјата е полна соништа претворени во кошмари. Полна утопии претворени во дистопии.
Приказната за женските права на општествена еднаквост со правата на мажите е една од тие тажни приказни. Трае долго, крајот е неизвесен. Не само од Копенхаген 1910 и не само до Скопје 2023.
На почетокот таа имаше призвук на голема идеја која ќе го промени светот на подобро. Кон крајот на векот, таа приказна се поткрепи академски и научно, со феминистичките студии.
Но, овие студии за кратко време се трансформираа во „родови студии“, кои понудија нова приказна, маргинализирајќи го биолошкиот идентитет на жената и мажот. Родовите студии предизвикаа пресврт во феминистичката парадигма втемелена врз бинарната опозиција жена – маж и идејата за социјалната онеправданост на жената.
Родовата приказна ги разниша основните концепти на антропологијата со нејзината политички заснована теза за идентитетот како општествена и политичка конвенција, како вештачки конструкт заснован врз психо-ментални и социјални перцепции. Џендер идентитетот е произволен, арбитрарен.
Родовата парадигма ги маргинализирашe правата на жената кои, парадоксално, се користат секогаш кога треба да се оправда некој нов наратив. Не дека нема онеправдани мажи, не дека нема насилство врз мажите, напросто затоа што чувствителноста спрема „послабиот пол“ е универзален стереотип.
Овде ќе потсетам дека е несоодветен македонскиот превод на терминот џендер со родов идентитет. Имено, кога на македонски ќе прашате од кој род некој потекнува, или што е некој по род, тогаш мислите на етничката и семејната припадност, на генезата на некој човек, а не на неговите произволни идентитетски проекции. Во некои нам блиски јазици џендер студиите се викаат родни студии.
Потоа стапува на сцена приказната на трансџендер идентитетите, поврзани со соодветни политики во образованието, законодавството, културата и науката.
Трансродовото клопче се мота од 1970 година, кога е измислен терминот трансродност/transgenderism (по аналогија на транссексуалност и трансвестија), а се одмотува од 2014 година, кога е усвоена Истанбулската конвенција. Тоа ги покажува противречностите на трансродната слика на светот.
За целото тоа време, симпатичната бајка за рамноправноста на жените се трансформираше и жанровски и стилски. И овој пат аргументацијата за најновиот предлог-закон се повикува на правата на жените, но суштински законот е фокусиран врз правата на трансродовите индивидуи.

Демистифицирање на нелогичностите на трансродната приказна

Време е да се демистифицираат нелогичностите на трансродната приказна, затоа што оваа „приказна во приказна“ не е наивна. Таа создава конфузија меѓу поимите пол и род, меѓу транссексуална и трансродова ориентација. И во самиот Закон за родова еднаквост се мешаат категориите пол и род, поради што Законот во принцип не може да биде конзистентен и одржлив.
Трансродната концепција поттикнува загрижувачка флуидност на идентитетот, таа создава хиерархија на идентитетите давајќи му предност на трансродниот идентитет. Таа ги загрозува правата на жените за коишто се бореа храбрите генерации на Клара Цеткин и Роза Луксембург.
Конечно, судејќи според актуелната реторика на социјалните мрежи, таа е исклучива, конфликтна и се служи со говор на омраза. Секоја критичка промисла за трансродноста се чита, тенденциозно и манипулативно, како оспорување на слободата на сексуалната експресија.
Трансродната приказна ги релативизира идентитетите до тој степен што ги укинува. Таа создава сомнителни урбани митови. Таа ги злоупотребува личниот идентитет и правото на приватност на децата и младите. Зошто треба да се парадира со интимата, зошто треба да се дотура сол на раната на семејствата во коишто се одвива драмата на промената на полот?
Денес децата, уште не научиле да се изразуваат како индивидуи, без изградена самосвест, веќе се предмет на едукативно моделирање на умот. Тие не се свесни за замките од промената на биолошкиот пол. Тие стануваат жртви на конфликтот меѓу транзицијата на полот и родовите идентитети. Веќе се чувствуваат последиците на трансродовата дисфорија.
Затоа, време е за сериозен дијалог, а не за примитивни иконографии.

Хуманата приказна за сексуална недискриминација почна да промовира култура на изопаченост

Благородната идеја за отстранување на дискриминацијата на луѓето поради нивниот специфичен еротизам се претвора пред наши очи во портал за влез во т.н. „изопачен“, queer/квир свет.
Неолибералниот наратив на виножитото требаше да ги сензибилизира луѓето за нијансите на сексуалниот идентитет, со цел да нема дискриминација.
За жал, во својата актуелна кулминација, се чини дека тој наратив на мала врата воведува нова дискриминација. Од една страна се залага за бесконечна трансродност, а од друга покажува нетрпеливост спрема хетеросексуалните идентитети.
Хуманата приказна за сексуална недискриминација почна да промовира култура на изопаченост чијшто крај не е на повидок. Нема крај, затоа што оваа трансродова култура ја промовира практиката на инвазивна хируршка и социјална транзиција од еден во друг пол.
Воведувањето над 100 варијанти на флуидни идентитети не е слобода, туку илузија за слобода. Со идејата за флуидноста се застапува идентитетскиот дисконтинуум. Така се создава индивидуална и колективна социопатска констелација. Така светот станува нешто помеѓу хумана и нехумана творба. Она што беше реткост добива масовни размери.
Ерата на постхуманизмот и трансхуманизмот е веќе реалност.
Квир-културата промовира идеологија на двојна, трансродова и транссексуална транзиција, создава опасна нестабилност и ранливост на интимниот идентитет: лични имиња, матични книги на родените, родови заменки, трет род, неутрален транссексуален или среден род, граматички род кој постои во македонскиот јазик, но не и во сите јазици во светот…
Така се создава дезориентација во светот на идентитетите, така се предизвикуваат телесни, ментални, психички, семејни и социјални трауми. Се соочуваме со гранични луѓе, гранично човештво. Светот е преполовен, болката ја чувствуваме сите.
Хуманите вредности се заменуваат со стереотипи на лица во перманентна полова и телесна транзиција. Се изопачуваат не само етичките туку и естетските вредности. Природниот се заменува со артифициелниот ред на нештата. Маргиналните појави стануваат авангардни.
Андрогиноста е редок, но реален природен феномен, но тој никогаш не бил причина за радикални образовни политики кои ќе ја етаблираат во доминантна социокултурна норма.

Не постои праведна дискриминација!

Последниве години на Западот се промовира култура на „позитивна дискриминација“ по трансродна основа. Се промовира нов извор на неправда. Оти не постои праведна дискриминација.
Последниве години, научните истражувања финансирани од меѓународните фондови на Западот се условени ултимативно: или ќе го усвоиш нивниот план за трансродово балансирање, или нема финансирање на проектот. Значи, веќе е во сила дискриминација во сферата на науката врз трансродово начело.
Исто така, приоритети на Повелбата на Европската Унија се трансродните идентитети и политиките за нивна институционална поддршка. Тие приоритети се на пат да станат доминантна европска вредност. Со нив државите – аспиранти и членки на ЕУ се насочуваат да донесат соодветни законски директиви, а со регулативите доаѓаат и санкциите.
Впрочем, и самиот предлог-закон за родова еднаквост предвидува со членот 25, Владата да основа Секретаријат за родова еднаквост и цела административна мрежа на државно и локално ниво, како и „Инспекциски надзор над спроведувањето и примената на овој закон и другите прописи во областа на родовата еднаквост, проследен со бројни парични глоби и други санкции“ (чл. 41).
На толку многу нерегулирани човекови права, на толку многу неусогласени закони по однос на илјадниците вонбрачни партнерства, за нашата држава приоритетен е законот за родова еднаквост, закон кој ги меша и поимите и вредностите.

Трансговорот го детронизира не само реалниот туку и симболичниот поредок на човечката цивилизација

Сета оваа конфузија се рефлектира врз јазикот. Јазикот е поглед на свет, а погледот на свет е јазик. Во тек е официјално етаблирање на трансродниот новоговор. Новоговорот на Орвел од 1949 е невин во однос на овој денешен трансговор и родоговор. Трансговорот го детронизира не само реалниот туку и симболичниот поредок на човечката цивилизација.
Принудните политики се усвојуваат како Ново Нормално: додека се менува речникот, се менува сликата на светот, а со неа и самиот свет. Светот повеќе не е слободен. Слободата е една голема утопија.
Сувереноста на индивидуата за којашто се залагаа генерациите на модерната и постмодерната е доведена во прашање. Загубена слобода, загубена сувереност.

Се бришат доказите за постоењето на бруталната дискриминација врз
сексуална, социјална, расна и етничка основа

Трансродовиот дискурс се етаблира како дискурс на моќ во сферата на уметноста, особено во книжевноста и филмот. Не само што се фокусира врз актуелните медиуми и уметности туку прави ревизија на наследените уметнички дела – романи и филмови, адаптирајќи ги во склад со важечкиот трансхуман полит-говор. Недозволиво е за еден автор некој да го ревидира неговиот роман, со намера истиот тој да биде политички коректен по однос на актуелната трансродова констелација.
Денес се возможни и тие невозможни мисии: се ревидираат популарни дела и бестселери, се прави римејк на ТВ-серии и филмови, со цел да бидат дискретен маркетинг на новата трансполитичка коректност. Се бришат доказите за постоењето на бруталната дискриминација врз сексуална, социјална, расна и етничка основа.
Денес визуелниот говор го потиснува природниот јазик. Социјалните мрежи го заменуваат семејството. Лагите го преземаат местото на вистината. Традиционалното семејство е невидливо во новите образовни содржини. Мнозинството е стигматизирано. Демократскиот принцип е прекршен.

Денес, повеќе од кога било, е неопходен општествен амбиент ослободен
од ултиматуми

Човештвото е веќе навлезено во нова информатичка, етичка и постхумана ера. Ако влезот во таа ера се претвори во догма и опиум за народот, тогаш е голема веројатноста општествениот развиток да се доживее како деструктивен и самоубиствен чин.
Денес, повеќе од кога било досега, е неопходен здрав разум во сферата на јавните политики.
Денес, повеќе од кога било, е неопходен релаксиран општествен амбиент, ослободен од ултиматуми, поткрепен со оптимални услови за научни истражувања на навидум различните, но комплементарни феномени на „артифициелниот свет“: Трансродната Транзиција (ТТ) и Вештачката Интелигенција (АИ).
Човештвото има многу лица. Треба ли да дозволиме да ни се наметне како опција само лицето на трансхуманизмот?

https://novamakedonija.com.mk/makedonija/politika/na-pochetokot-prikaznata-za-pravata-na-zhenata-imashe-prizvuk-na-golema-ideja-koja-kje-go-promeni-svetot-na-podobro/?fbclid=IwAR1bZI5SHQwal-DT3dwuUBdlUH4sewfKxiglv9F8lZfgNPcKjc3SIzCAUL8

 

Јули 2023 лето Господово

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Наука и Култура

Ноември 14, 2023
Tamara.Kotevska

По премиерата на новиот филм „The Walk“ во Њујорк на двојната кандидатка за Оскар - Тамара Котевска

Работејќи од нејзините разговори со Асил и другите деца бегалци, режисерката направи гласовна нарација (испорачана од друга девојка, а не од Асил што ја гледаме на екранот) која е резервна, поетска и застрашувачка. „Треба да најдам место каде што можам да ги…
Септември 25, 2023
Snimatel.Naum

Наум Доксевски, кинематографер на „Домаќинство за почетници“: Со Горан бевме согласни дека најважно е да ја доловиме емоцијата на платното

На денешната прес –конференција екипата на филмот „Домаќинство за почетници“, кој беше прикажан на свеченото отворање на 44. издание на ИФФК „Браќа Манаки“ проговори за текот на снимањето, раѓањето на идејата за филмот, соработката на снимањето, кастингот…

„ПОЕЗИЈА ОД МАКЕДОНИЈА“ и „Версвил“

Авг 19, 2023 Литература 1861
TVIT762
Реномираното меѓународно списание за поезија „Версвил“, својот најнов број во целост го…

Промоција на Речник на медиумска писменост

Мај 31, 2023 Литература 2182
Ова лексикографско издание е прв сериозен обид за систематизирање на термините коишто се…

Интервју со Јована Матевска Атанасова – писателско име кое полека оди кон врвот на македонската литература

Мар 09, 2023 Интервју 2054
Jovana.matevska
Најпрво сум радосна што ја имав привилегијата да пораснам емотивно. Некои луѓе трошат цел…

Беседи

Лекот го знаеме, а не го користиме

Лекот го знаеме, а не го користиме

 Посебно, проблемот се состои во тоа што, ако стварноста е сосема поинаква од тоа што ние си мислиме, не се ни запрашуваме за негативните последици од погрешните заклучоци по нашиот...

Александар Несторовски: РАЃАЊЕТО НА СВ. ЈОВАН КРСТИТЕЛ 07.07.2024

Александар Несторовски: РАЃАЊЕТО НА СВ. ЈОВАН КРСТИТЕЛ 07.07.2024

И во нашите животи се случува во некој момент јасно да го слушнеме гласот Божји кој не вика по име и тогаш исполнети со восхит сме спремни на било каков...

Архиепископ Андреј Римаренко: Беседа на Неделата на сите Светии

Архиепископ Андреј Римаренко: Беседа на Неделата на сите Светии

Сите светители кои денес ги славиме го следеле Христовиот пример. И секој од нив, во своето време, во своите животни околности, ја исполнил Божјата заповед за љубовта кон Бога и...

БEСEДА  за патoт на живoтoт и патoт на смртта

БEСEДА за патoт на живoтoт и патoт на смртта

Пoнeкoгаш на чoвeкoт му сe причинува дeка бeзбoжничкиoт пат e прав, бидeјќи глeда дeка бeзбoжникoт сe збoгатува и успeва. O кoга би му сe дoзвoлилo да гo види крајoт на...

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Богочовекот Христос ги поучува Своите ученици на кратката молитва: „Господи Исусе Христе, помилуј нè“, како што и секој духовен отец треба да ги подучува своите, т.е. Божјите чеда. Веднаш можеме...

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

Да разбереш, односно да сфатиш – во духовно православна смисла, го означува просветлувањето на умот – со дарот на умно-срдечната молитва. Оти, какво е тоа сфаќање и разбирање без просветленост...

БEСEДА  какo мудрoста сe јавува насeкадe

БEСEДА какo мудрoста сe јавува насeкадe

Нo Прeмудрoста Бoжја e најгласна и најјасна вo лицeтo на самиoт Гoспoд Исус Христoс. Вo лицeтo на Гoспoда Исуса Христа прeмудрoста Бoжја сe јавила вo тeлo и сe пoкажала на...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

« »

Најново од култура

Православен календар

 

14/07/2024 - недела

Св. бесребреници Козма и Дамјан; Преп. патрициј Петар; Св. маченик Потит;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христов маченик Јакинт 3 јули / 16 јули 2024

Тропар на св. Христов маченик Јакинт 3 јули / 16 јули 2024

Мачениче Христов, свети Јакинте,земната храна со небесната си ја заменил,на Бога послужувајќи, срцето твое дел на Светиот Дух постана,тебе кого...

Тропар за чесната риза на Пресвета Богородица во Влахерна 2 јули /15 јули 2024

Тропар за чесната риза на Пресвета Богородица во Влахерна 2 јули /15 јули 2024

Богородице Приснодево, заштито на луѓето,ризата и појасот на Твоето пречисто телоси го дарила на твојот град како моќна ограда,останувајќи нетлена...

Тропар на св. Христови бессребреници Козма и Дамјан 1 јули / 14 јули 2024

Тропар на св. Христови бессребреници Козма и Дамјан 1 јули / 14 јули 2024

Христос нашиот Бог и Господ,повика срце да принесеме,о свети бессребреници Козмо и Дамјане,за да Спасителот него го очисти од страстите.Наука...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная