логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

TviTER251

ARHIVA


презвитер Горан Стојчевски
ХРИСТОВИОТ „ФАБРИКАНТ„


„Човек кој се труди да стане, повторно паѓа, и пак станува, таквиот Бог никогаш нема да го напушти„
старец Пајсиј

Се чувствувам дека треба да напишам предговор, а тоа не го можам, бидејќи за да го направи човек тоа треба добро да ја познава и владее „материјата„ за која ќе каже некој збор. Тоа, теолошки ќе му дојде, да ја познаваш материјата значи да имаш теоретско знаење, а да ја владееш, е практично.Теоријата, еве нека биде слушањето за благата вест, Евангелието, иако се повеќе почнувам да се согласувам со зборовите на еден прекрасен православен  богослов, врвен теоретичар, а скриен практичар, како да ни ставил некој во увото некое апаратче, па веќе и не слушаме или како некој во очите да ни ставил нешто, па затоа не гледаме, па исполнувањето на благата вест некако киесло ни оди. И, затоа, би кажал само да Му благодараме на Бога и да го молиме да не смести во категоријата повторувачи, па се надевајќи се на милоста Негова, поупорно да се зафатаме со владеењето на материјата, оти од толку „големо„ познание, паѓаме на испитот, токму меѓу теоретскиот и практичниот дел, отстапувајќи му место на оној „некој“ т.е. ѓаволот да ни ги блокира и ушите и очите за позание и созерцание на Бога (спореди Матеј 13,13-16), за кое треба да биде подготвено нашето срце. Затоа, го имам чувството дека не можам да напишам нешто што би се рекло од „мој агол„, за светиот старец Пајсиј, за врвниот практичар, кој за храна на умот го имал благодатниот опит од љубовната заедница со Бог, а храната за неговиот разум или знаењето на разумот или теоријата ја имал од практичниот опит во молитвата (види во „Компатибилност на човечкиот со демонскиот разум„), затоа и ги парафразирав овие зборови на митрополит Наум за да дадам опис според задачата која ни е дадена пред нас, а нашата задача е секогаш личносна, без разлика дали пишуваме или зборуваме, а особено кога реализираме, постојано е низ призмата на взаемниот личносен однос на човекот со Бог граден низ послушанието кое е ослободување, како што вели св. Пајсиј Светогорец. Спомненав еднаш, во минатиот Премин, дека благодарам што нè преминува кон Бога со овие големи имиња на православниот опит, а секогаш при тоа ми надоаѓа и она слово на старец Софрониј со кое во репортажа за Есекс го започнав и пишувањето, дека академската теологија не е доволна за спасение! Читајте ги главно аскетските отци! Таму ќе ја научите вистинската теологија, ставот на умот и на срцето пред Бога. Чистата молитва не им се дава на оние што многу изучуваат, токму овие зборови на авва Софрониј ни откриваат дека главно своето познание за Бога, еве, теоретски да го црпиме од аскетските отци, а практично да ги подражаваме.

Со старец Пајсиј, сум се запознал во продавниците за сувенири низ Грција за време на летните одмори каде уште пред неговата канонизација, уживаше голема почит низ таа земја, неговиот лик и фотографија беше присутна низ сите побожни ракотворби, а пак, во неговиот случај се потврди и оној светоотечки, ќе речам правоверен став на Црквата, дека при канонизацијата на светителот ниту му се додава, ниту пак нешто му се одзема од она што тој го имал живеејќи во подвигот, односно не се сметал светителот за потполн човек додека не ја достигнал благодатта Божја во полнота, што би рекол св. Јосиф Спилеот. Од тој момент, ми будеше интерес да прочитам било што од него, а неговото дело „Духовна борба„ го запознав срочено со едно прекрасно објаснување, практични совети за луѓето од денешното време. И, навистина старец Пајсиј е присутен, како и старец Тадеј, Порфириј, Јосиф, Силуан, Софрониј, Ефрем, Героргиј...не само како делови во списанија, туку и со кратки извадоци од нивните слова на порталите и социјалните мержи.

Мојот опис, како за повторувач, знам дека е не е добар, но се надевам дека при запазувањето на формата не ја промашив содржината, а целта ми беше следна, да си го поставам прашањето извадено еве од контекст на словото од авва Софрониј, што правиме сега со преголемото количество на „читнување„ на аскетските отци, еве на оние што се наброени, дали академската теологија ја заменивме со цитирање на аскетските отци, или само ја надополнуваме, онака теоретски, или во краен случај дали само ја користиме во насока да го поткрепиме сопстното мислење, или клучното прашање, кое се трудиме да го избегнеме особено при самораководењето од книгите и цитатите, дали сме во послушание, а потоа во подвиг и исцеление, а со тоа дали сме во послушание преку подражавање на светите отци кои ги цитираме? Или, поворно од гореспоменатата проповед го храниме својот разум само цитати, кои секако се потврдени во еден осветен живот од конкретна личност, а тоа е соборно искуство на Црквата во која сè ни е дадено како на чеда од нашиот Отец преку Христа Исуса во благодатта на Светиот Дух, а дали ние ги потврдуваме тие животни искуства дадени за нас како поука во подвигот или ни служат само за „билдање„ на теолошко-теоретско познание или пак, е само некој просто издвоен цитат за исклучиво наша помош, издвоено спомнав, бидејќи некако стана „мода„ да се редат цитати само заради избавување од некое искушение во кое се наоѓаме, а не сакаме да се ставиме во оној благословен ред во Црквата на послушание, не за само нам да ни биде подобро, туку да го најдеме Оној во чие име се крстевме, Оној со Кого сакаме да бидеме во единство не само за да нè исцели, туку и да нè просветли и секако обожи, да ни го даде по благодат сето она што Он го има по природа, постојано и штедро ни го дава со учество во неговите несоздадени енергии, а Оној не е оној “некој„ туку е Христос Исус, Богочовекот, Име над секое име, со кое се спасуваме (Филип.2,9-11), тоа е и целта на сите поуки на аскетскте отци, да стекнеме познание и созерцание на Бога во очекување на дарот на молитвата, низ постојаната пракса опишана од молбата до нас на самиот св. Јован Златоуст, браќа, никогаш не го оставајте правилото на таа молитва, туку, и да јадете, и да пиете, и што друго да правите, постојано повикувајте: Господи Исусе Христе, Сине Божји помилуј ме, а уште поголем поттик треба да имаме оти Го јадеме и ја пиеме Неговото Тело и Крв во Литургијата на Црквата, како сведоштво дека ништо не е издвоено од Богочовекот, или накратко, сè што е соединето со Бога е спасено, а ние според зборовите на светата тајна Покајание пред духовниот отец, (подразбира и парохискиот свештеник) во Црквата, во духовното лечилиште сме дојдени за да се исцелиме од гревот низ исполнување на поуките дадени низ благослов, и треба да внимавме на нив (иако можеби не ни изгледаат како што сме читале и очекувале) за да не си отидме неисцелени и притоа двоен грев да се наталожиме со непослушание.

Во овој подвиг или поточно процес на исцеление наречен покајание треба да бидеме луѓе пчели, а не луѓе муви, што би рекол светиот Пајсиј, кои ги потврдува и разјаснува зборовите на великиот учител, пчелата на Светата Црква, св. Василиј Велики дека нашите зборови треба да бидат благопријатни, а нашите дела богоугодни, но сето тоа ако сме вредни како пчели, секако отфрлајќи ги лошите помисли кои доаѓаат од ѓаволот, за да се насочиме на цветот од добрите помисли, и сето тоа без „цепидлачење„ - (св. Пајсиј) во формата за да не ја промашиме содржината. Практично, еве една од многуте случки, постојано при едно патување грешев во возењето, промашував не само улици, туку и градови, и времето го губевме во кружење низ патишта, а мојот духовен отец ќе речеше, оче, не се нервирај, како ќе ги видевме инаку овие улици, и така и јас се успокојував гледајќи дека отецот секоја ситуација ја насочуваше кон добрите мисли и ми велеш секогаш да ги отфрлам лошите помисли, мислите дека послушав? Е, ама тоа многу ме чинеше додека не го разберам отецот, дека послушанието е ослободување, па макар се состоело и во два збора.

Во време на инвестиции, светиот старец Пајсиј советува човекот во себе да изгради фабрика на добри помисли, па еве ни можност, секој кој сакал да си ја оствари желбата да биде фабрикант и да произведува само добри мисли, па да го збогати не само своето срце туку и ближните околу себе, во тој процес на израбтока благодатта Божја ќе го крепи за да бидат вработени во благословеното производство сите чувства, мисли, зборови и сетила, за да постапиме по зборовите на Нашиот Спасител, добриот човек од доброто сокровиште изнесува добро (Мт.12,35).

15-ти февруари, лето Господово 2016



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3117
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7587
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

12/11/2024 - вторник

Св. свештеномаченик Зиновиј и сестра му Зиновија; Св. апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная