логоFacebookTwitterYouTubeeMail

15г Премин Портал

НЕ Е КОРИСНА СЕКОЈА СЛОБОДА

ZD

Слободата што Бог ни ја подарил е Неговиот најголем дар. Но, заедно со слободата доаѓа и одговорноста. Слободата не означува разврат, непромисленост (јас правам што сакам, кога сакам и како што сакам), но најмногу означува одговорност. Како што вели светиот апостол Павле: „ Сè ми е дозволено, но не е сè полезно; сè ми е дозволено, но ништо не сакам да надвладее над мене “.

Бог нè создал и не оставил слободни, затоа што нашето спасение и заедништво со Него не треба да бидат резултат на насилие и притисок, туку резултат што произлегува од нашата слободна волја.

Повеќе...

 

 

„Ако вашата праведност не ја надмине праведноста на книжниците и фарисеите, вие нема да влезете во Царството небесно!“ (Мт. 5; 20)

Секогаш се прашував како може некој да стане светител и која особина ги прави приемчиви за Божјата благодат. Еден ден, отидов кај старец Пајсиј и го прашав:

„Со што светителите толку се разликуваат од нас, па поради тоа ја примаат Божјата благодат?“

„Нашите светители поседуваат Божествена правда наместо човечка,“, ми одговори.
„А што е божествена правда?“, повторно прашав.
Вака ми објасни:
„Замисли двајца седат на маса и пред нив има сад со десет кајсии. Ако еден од нив лакомо изеде седум кајсии, а на братот му остави само три, тој е нечесен кон братот, ете тоа е неправда. А ако рече: ’Имаме десет кајсии, а ние сме двајца, значи имаме по пет’, и потоа да изеде пет кајсии, тој применува човечка правда. Поради тоа често одиме на суд во потрага за човечка правда. Но, ако човекот сфати дека неговиот пријател многу сака кајсии, ќе се преправа дека не му се допаѓаат и ќе изеде само една, велејќи: ’Те молам, земи ги сите овие кајсии, јас не ги сакам. Всушност, ме боли стомакот и не сакам повеќе да јадам’. Таквиот човек поседува Божествена правда и повеќе сака по човечките мерила да биде неправеден кон себе и да се жртвува за да биде награден со Божја благодат, која обилно ќе се излие на него.


Ќе ти раскажам уште нешто за подобро да ме разбереш.

Кога некој би ми рекол: ’Отец, морате да ја напуштите својата ќелија зашто таа ми припаѓа мене. Слезете и одете под чемпресот во градината’, ако поседувам Божествена правда, јас тоа со радост ќе го прифатам. Ако постапам според човечката правда, би ја одбил неговата понуда и би почнал да се расправам со него, а може да завршиме и на суд.

Вистинскиот христијанин никогаш не смее да осудува или да изнесува обвинувања против своите ближни, дури и ако некој насилно му ја земе облеката. Постои разлика меѓу оние луѓе што веруваат во Христа и оние кои не веруваат. Христијаните се придржуваат до Божествената, а луѓето кои не веруваат до човечката правда.

Човечката правда е ништожна во споредба со Божествената. Нашиот Господ прв ја примени Божествената правда. Не се оправдувал кога Го обвинија ниту се заканувал некому кога пател. Тој со молчење и стрпливо сè поднесувал, не давал ни најмал отпор, дозволувајќи им дури и да му ја слечат облеката. Така поради голотијата Бог беше исмеан од Неговите созданија. Најважно е тоа што Христос не само што не барал помош од човечката правда туку истовремено ги оправдувал и своите мачители, молејќи го Отецот да им прости: Оче, прости им, не знаат што прават (Лк. 23;34).

Ние, за жал, не го следиме Божествениот пример и никогаш не пропуштаме да ги обвиниме другите. Тоа што на почетокот ни изгледа како правда набрзо се претвора во неправда.

Некои луѓе велат дека не треба да им допуштиме на другите, а посебно не на христијаните, да го присвојат нашиот имот зашто нашата трпеливост ќе ги наведе на неправда. Тоа е бесмислено оправдување и со тоа само покажуваме дека повеќе го сакаме своето материјално богатство од својата душа. Кога ќе ја запоставиме молитвата и духовните дела и наместо тоа ќе почнеме да судиме за луѓето кои ни направиле неправда, станува очигледно дека материјалното богатство го сметаме за поважно од своето спасување и Христовите заповеди. Како можеме да ја следиме евангелската заповед која вели: Секому, кој ти бара, подај; од оној што зема од тебе нешто, не сакај да ти врати! (Лк. 6; 30), ако според зборовите на апостол Павле, со радост не го поднесуваме грабежот и крадењето на нашиот имот, имајќи на ум дека поднесувањето обвинение или враќање на имотот нема да го избрише гревот на алчниот кој не ограбил?


За нас е подобро да ја поднесуваме грубоста на оние што не ожалостуваат и да се молиме за нив со покајание да се ослободат од својата алчност. Не треба да бараме да ни биде вратено тоа што ни е земено. Божјата правда е насочена кон човекот и очекува алчниот да се ослободи од гревот и да се врати на Христос. Божјата правда не е заинтересирана за материјалните богатства.

Кога некој се двоуми меѓу човечката и Божјата правда, личи на оној кој во еден момент се поклонува на Бога, а потоа на идолите.
Божествената правда се спротивставува на човечките закони. Човечкиот закон е строг и ист за сите, зашто тој никогаш не отстапува и на секој ја применува својата правда, истакнувајќи ги своите правила, а не личноста. Но, Божествената правда понекогаш знае и да отстапи и сомилосно да му биде дарувана на секој човек. Таа не ги отфрла луѓето кои заслужуваат казна, и знае обилно да ги награди достојните за пофалба.

 Божествената правда и милосрдието се израз на Божјата сомилост кон човечкиот род, додека човечката правда и чесното судење покажуваат тенденција да бидат израз на зла волја. Човечката правда постои за да бидат спречени злоделата на луѓето. Како што сувиот коров не може да расти таму каде што гори оган, така ни Божествената правда не може да постои заедно со непристрасноста. Човекот кој има доверба во Божествената правда нема да биде вознемирен кога нечесно се однесуваат кон него ниту ќе бара некоја своја правда. Тој, напротив, ќе ги прифати лажните обвиненија како да се вистинити, не обидувајќи се да ги увери другите дека е наклеветен и наместо тоа ќе побара прошка.

Некои од нашите светители велеа за себе дека се неумерени, иако не беа такви, затоа што се надеваа на Божествената правда и имаа доверба во неа.
Правдата е како плута; колку и да ја потиснуваме на морското дно, таа секогаш ќе исплива на површината. Поради тоа со радост треба да ја поднесеме секоја неправда и тоа да го правиме за Христос. Тој секогаш не поттикнуваше да ја бараме Божјата правда, и кога, според човечките мерила неправедно се постапува со нас.

Се случи еден од поклониците да ми го раскаже следното:
’Отец, постојано ги читам Псалмите и забележав дека Псалмите Давидови се однесуваат на две категории луѓе – на праведните кои Бог ќе ги награди, тоа го гледаме од Пс. 91; 12 (Праведниот цути како палма, се издига како кедар леванонски) Пс. 10; 7 (Господ е праведен, ја сака правдата), Пс. 1; 6 (Господ го знае патот на праведните) и други. И на неправедните кои ќе бидат казнети уште во овој живот, како што вели Пс. 1; 6 (Патот безбожнички ќе пропадне), Пс. 10; 5 (Господ го испитува и праведниот и безбожникот, а Неговата душа ги мрази оние што уживаат во насилство) или Пс. 67; 2-3 (Како што димот исчезнува, така да исчезнат; како што восокот се топи од оган, така да загинат грешниците од лицето Божјо! А праведните да се развеселат, да се зарадуваат пред Бога и ќе го прославуваат во радоста). Јас тоа лично го доживеав и сакам да ви го раскажам.

Потекнувам од сиромашно семејство. Татко ми имаше малку земја и секој ден работеше на неа за да преживееме. Но, татко ми почина и останавме сами со мајка ми. Моите петмина браќа одлучија да се договориме што како ќе го поделиме наследството, зашто татко ми немаше време да напише тестамент. Почнаа да се препираат кој ќе го наследи најплодниот дел од земјата.

Бидејќи бев најмлад и прилично повлечен во себе, седев и чекав да слушнам кој дел од земјата ќе ми го доделат мене. Откако секој од нив го зеде својот дел, ми ја дадоа онаа нива која беше песоклива и затоа не можеше да се обработува. Освен тоа, се наоѓаше во пусто и ненаселено место.


Поминаа неколку години и јас се оженив. Поради економската состојба одлучивме со жена ми да заминеме за Германија. Со Божја помош успеав да најдам работа, така што јас и семејството имавме удобен живот. Во Германија останавме дваесет години. За тоа време јас напорно работев и започнав бизнис. Тогаш одлучивме да се вратиме во Грција и таму да продолжиме да ја работиме истата работа. Целосно заборавивме на она парче земја што го наследив од татко ми, но Бог очигледно не го заборави. Додека бевме во Германија во ова „пусто и ненаселено“ место се изградени многу хотели и туристички комплекси, што многу ја подигна цената на земјата во тој крај. Многу го бараа тоа парче земја и понудите на заинтересираните постојано се зголемуваа. Одлучив да организирам аукција, и нејзината цена стигна до неколку милиони драхми. Бидејќи јас и мојата фамилија заработивме доволно за удобен живот, сакавме дел од тие пари да ги подариме на некој дом за деца без родители. Затоа дојдов да ме посоветувате’.

’Што прават вашите браќа’, прашав.
’Ја обработуваат земјата за да преживеат’.
’Вие, како прво треба да им помогнете на своите браќа, за да не се жалат на Вас, а остатокот од парите можете да го подарите на кого сакате’“.
„Божјата правда секогаш победува, продолжи о. Пајсиј. Таа понекогаш може да биде бавна, но на крајот сепак ќе се покаже во човечкиот живот. Господ вели дека нашата правда мора да биде поголема од правдата на фарисеите, зашто нивна цел е единствено човечката правда. Тие биле дел од судења, расправи, апсења и караници. Се обидувале да ги заштитат своите права, не опростувајќи грабеж на материјалните добра ниту било каква неправда која им е направена. Но Христос, секој од нас го уверуваше дека, ако вашата праведност не ја надмине праведноста на книжниците и фарисеите, вие нема да влезете во Царството небесно. Сте слушнале дека им било речено на старите (во древните времиња кога старозаветниот закон се обидувал да го ослободи човекот од неправда применувајќи човечка правда и подготвувајќи го на тој начин да ја прифати Божествената правда: око за око, заб за заб – тоа е на пример, човечка правда); Јас пак ви велам: не противете се на злото. Ако некој те удри по десниот образ, заврти му го и другиот. А оној што сака да се суди со тебе и да ти ја земе кошулата, дај му ја и наметката. И ако некој те присили да одиш со него емBR> ?на милја, ти оди две. На оној што бара од тебе, дај му, и не одбивај го оној што ти сака нешто на заем... Зашто ако ги љубите оние што вас ве љубат, каква ќе ви биде наградата? Зар не го прават тоа и цариниците?... Вие бидете совршени како што е совршен вашиот Отец небесни (Мт. 5; 20 – 48)“.


Завршувајќи ја темата за Божествената правда, о. Пајсиј рече:
„Монахот во својот живот мора да ја применува Божествената правда. Тој може да им допушти на другите да му ја земат ќелијата и сè што поседува, ако тие сакаат тоа да го направат. Напротив, не верувам дека семеен човек може да применува Божествена правда, бидејќи со тоа ќе го вознемири семејството. Ако некој е монах, може да им ја препушти ќелијата на други, и само со својата мантија ќе лута наоколу. Воопшто, на монахот му е многу полесно да ја претрпи секоја неправда или лишување. Но, кога од вас ќе зависат и други, секогаш мора да внимавате да не патат или да нè не се задоволни“.

На 19 јуни 19..., односно на денот на св. Пајсиј, Старецот ме замоли да му се придружам во 1.30 по полноќ и да отслужиме божествена Литургија. (Бевме присутни само ние двајцата. Старецот не примаше никој друг, зашто не сакаше на неговиот именден да му придава посебно значење). Кога службата беше готова, седнавме и се послуживме. Додека ме служеше со бонбони, зборуваше за Божествената правда.

Рече дека Бог не ги слуша нашите молитви затоа што не сме праведни и неправедно постапуваме со ближните. Нашите бденија ќе бидат залудни и Бог нема да не сослуша додека не се поправиме:
„Секој од нас се грижи само за себе, а другите ги запоставува. Поради тоа и Бог нема да се грижи за нас. Ако се здобиеме со Божествена правда ние ќе се запоставиме себеси, а ќе го засакаме Бог и ближните, тогаш Бог ќе се погрижи за нас и ќе сфатиме дека имаме сè .

Кога се борев во војната, непријателот не напаѓаше, па побарав засолниште во една дупка. По неколку минути, ми се обрати еден од војниците:
’Арсениј, можам ли и јас со тебе да се скријам во таа дупка, и јас сум во опасност’.

Му реков да влезе. Но, дупката беше мала и не можеше да не заштити двајцата. Кога влезе го зеде цел простор за да ги избегне куршумите, и мене ме истурка надвор. Дојде уште еден војник, па и тој побара да влезе. Се согласив и излегов, така што од сите страни бев изложен на куршумите. Наеднаш еден куршум пролета толку близу до мене што ми отсече прамен од косата, но за среќа не ми ја повреди главата. Гледаш, кога не си во состојба да се чуваш самиот, тогаш Бог те чува“.


Подготвил: Жаклина Стојановска

(Од книгата: Солзи за светот,
старец Тихон, старец Пајсиј, старец Порфириј)

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Ноември 10, 2020

Се упокои во Господ Митрополитот Црногорско-приморски Амфилохиј (30.10.2020)

Митрополитот Амфилохиј е роден на Божик, 7 јануари 1938 година, во Бари Радовиќ, во Долна Морача. Завршил Богословија во Белград, а на Богословскиот факултет на СПЦ, во Белград, дипломирал во 1962 година. Покрај теолошките науки, студирал и класична…
Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 1370
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 1650
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 1498
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Чудото на иконата „Брзопослушничка’’

„Пред братската трпеза на ѕидот од памти век е напишана иконата на Пресвета Богородица. Веродостојност отците принесуваа и претходно и ние сега така се однесуваме, согласно нивните мислења, за изобразување на таа икона во времето на Свети Неофит, основач на тој манастир. Според историско мерење на времето од  Свети Неофит дури до нас протече веќе не помалку од 840 години, затоа што Свети Неофит живеел во XI век.

Повеќе...

Верски календар

Од Верскиот календар на МПЦ (21.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (21.03.2021)

Свети Теофилакт, епископ Никомидиски Кога првиот царски советник Тарасиј од мирјанин беше избран за патријарх Цариградски, тогаш заедно со него примија монашки чин многумина од неговите пријатели и приврзаници од...

Од Верскиот календар на МПЦ (20.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (20.03.2021)

Св.7 свмч-ци Херсонски; преп. Павле Препрост (Тодорова сабота)   Тодорова саботаВо овој ден, прва сабота од постот, го празнуваме преславното чудо со коливото на светиот и славен великомаченик Теодор Тирон,...

Од Верскиот календар на МПЦ (19.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (19.03.2021)

  Светите Четириесет и двајца маченици од Амореја Сите беа војводи на византискиот цар Теофил. Кога царот Теофил ја изгуби битката со Сарацените околу градот Амореја, Сарацените го зазедоа градот,...

Од Верскиот календар на МПЦ (18.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (18.03.2021)

Светиот маченик Конон Исавриски Во Христовата вера беше поучен и крстен во името на Пресвета Троица од самиот Архангел Михаил. Овој Божји Архистратиг го придружуваше сѐ до неговата маченичка смрт....

Од Верскиот календар на МПЦ (17.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (17.03.2021)

Преподобен Герасим Овој познат светител најпрво се учеше на подвижнички живот во Тиваида Мисирска, а потоа премина на Јордан и таму основа обител во која имаше околу седумдесет монаси и...

Од Верскиот календар на МПЦ (16.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (16.03.2021)

  Светите маченици Евтропиј, Клеоник и Василиск Му беа другари на Св. Теодор Тирон. Кога славниот Теодор славно и умре, тие останаа во затворот после него и уште долго не...

Од Верскиот календар на МПЦ (15.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (15.03.2021)

Св. свш-мч. Теодот еп. Киринејски; преп. Агатон Египетски (Велики пост)   Велигденски постиОвој пост е посветен за подготовка и во чест и спомен на Воскресението на нашиот Господ и Спасител...

Од Верскиот календар на МПЦ (14.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (14.03.2021)

 Преп. мч-ца Евдокија; св. мч-ца Антонина (Прочка – Велики поклади) Преподобната маченичка Евдокија Живееше во феникискиот град Илиопол во времето на царот Трајан. Беше прво голема развратница, а потоа покајничка,...

Од Верскиот календар на МПЦ (13.03.2021)

Од Верскиот календар на МПЦ (13.03.2021)

Светиот свештеномаченик Протериј Овој светител беше презвитер во Александрија во времето кога патријарх во тој град беше еретикот Диоскор, еден од покренувачите на монофизитската ерес, којашто учеше дека во личноста...

« »

Наука и Култура

Февруари 20, 2021
„МАКЕДОНИСИМО“ ЈА ДОЛОВУВА СУШТИНАТА НА МУЗИКАТА – АЛБУМОТ НА ТРПЧЕСКИ СО ОДЛИЧНИ РЕЦЕНЗИИ ВО САД

„МАКЕДОНИСИМО“ ЈА ДОЛОВУВА СУШТИНАТА НА МУЗИКАТА – АЛБУМОТ НА ТРПЧЕСКИ СО ОДЛИЧНИ РЕЦЕНЗИИ ВО САД

„Народната музика во неговата родна Македонија е преполна со ритмичка виталност и модална убавина. За Трпчески и многу други Македонци, таа е дел од секојдневниот живот и така е уште од детството. За ‘Македонисимо’, тој групирал песни и танци во шест…
Февруари 09, 2021
3.angeli.so.truba

Прашањето на идентитетот во фокусот на канадските и македонските уметници

Во Чифте амам, во Национална галерија, од 10 до 26 февруари ќе се одржи изложбата FLUX IDENTITY, на која динамичен дијалог на тема идентитет и неговата разновидност водат уметници од Канада и од Македонија. Автор на проектот и куратор е Светлана Младенов од…

ЈЕЛЕНА ЈОВАНОВА ПЕРИЌ – РАНЛИВОСТА Е ХРАБРОСТ

Јан 06, 2021 Ставови 348
ЈЕЛЕНА ЈОВАНОВА ПЕРИЌ – РАНЛИВОСТА Е ХРАБРОСТ
Горда сум на секој проект и позади секој еден стојам непоколебливо. Нормално, некои од…

Кога некој ќе се потруди да те изгуби- ти потруди се да не те најде повеќе

Јан 05, 2021 Ставови 397
3.angeli.so.truba
Исто така секој момент можете да научите и некое друго сценарио и да сфатите, дека…

ПИЈАНМАНОВ: Уметноста е една од последните сили кои можат да го спасат човештвото

Дек 30, 2020 Интервју 384
3.angeli.so.truba
Прогласувањето национални паркови и зелени заштитни зони во југоисточна Македонија е исто…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Блудниот син (28.02.2021)

Митрополит Струмички Наум: Блудниот син (28.02.2021)

Далечна земја е „место“ на неисполнувањето на Божјата волја, пројавено како непослушание кон духовниот отец и предвремено духовно самораководење, поради што Божјата благодат постепено се оддалечува од нас.Непослушноста носи со...

† БЕСЕДА ОД МИТР. ТИМОТЕЈ ПО ПОВОД ПРАЗНИКОТ НА СВ. СВЕШТ-МЧ. ХАРАЛАМПИЈ

† БЕСЕДА ОД МИТР. ТИМОТЕЈ ПО ПОВОД ПРАЗНИКОТ НА СВ. СВЕШТ-МЧ. ХАРАЛАМПИЈ

Ние луѓето живееме помеѓу спротивставеноста на денот и ноќта, помеѓу светлината и темнината. Многу поголеми од тоа се спротивностите помеѓу доброто и злото, помеѓу љубовта и омразата, гревот и добродетелта....

Јован Пачемски: Недела на митарот и фарисејот (21.02.2021)

Јован Пачемски: Недела на митарот и фарисејот (21.02.2021)

Во самиот почеток од прочитаната свангелска приказна, нашиот Спасител Господ Исус ХРИСТОС ни покажува на кого ја наменил оваа парабола. Таа е упатена кон сите оние кои во себе се...

Митрополит Струмички Наум: Почетната благодат на митарот (20.02.2021 16:58)

Митрополит Струмички Наум: Почетната благодат на митарот (20.02.2021 16:58)

Главната карактеристика, која го оформува профилот на луѓе каков што е фарисејот, е користењето на знаењето што останува по доволното чистење на енергијата на умот за судење и осудување на...

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Каква умилна слика ни претставува Сретението Господово! Старецот Симеон во раце Го држи Младенецот, спроти него – праведниот Јосиф и Пресветата Дева Богородица; во близина – пророчицата Ана, постничка и...

Митрополит Струмички Наум: Закхеј (13.02.2021)

Митрополит Струмички Наум: Закхеј (13.02.2021)

   Колкумина се навистина подготвени да се откажат од своето славољубие, од својата лажна слава; и колкумина се подготвени да изгледаат бедно или да служат за потсмев заради Господ Христос, и...

Митрополит Струмички Наум: Гноми, т.е. мислење (03.02.2021)

Митрополит Струмички Наум: Гноми, т.е. мислење (03.02.2021)

Гноми постои и е поврзана со создадената ипостас, односно со човечката личност. Со овој термин се означува слободната падната волја на создадената ипостас – која, колебајќи се помеѓу доброто и...

Митрополит Струмички Наум: Дејствување сега и овде (30.01.2021 17:13)

Митрополит Струмички Наум: Дејствување сега и овде (30.01.2021 17:13)

Сѐ нешто чекаме да се случи, па да преземеме некакви конкретни чекори кон подобрување на нашиот духовен живот. На пример, подобри услови за молитва.Или, чекаме работите во нашиот живот да...

о. Сашко Николовски: Недела по Богојавление

о. Сашко Николовски: Недела по Богојавление

За денот и часот на второто Христово доаѓање нe се знае, така ни вели Светото писмо, но со сигурност знаеме дека тоа ќе биде кога повторно во светот ќе царува...

« »