логоFacebookTwitterYouTubeeMail

3.angeli.so.truba 
 Н. Е. Џанг Ѕуо,
Амбасадор на Народна Република Кина

  3.angeli.so.truba

Значењето на хармоничниот соживот на

верскиот плурализам во Кина

2 дел

 

3.angeli.so.truba


 Комбинирањето е основа на хармоничниот соживот на верскиот плурализам


Кинеската конфучијанска цивилизација се залага за идеологијата „Слушнав само за луѓе што дојдоа да студираат, никогаш не сум слушнал да се бара од другите да бидат поучени“. Затоа Кина не се залага со сила да ги распространува конфучиските идеи во други земји и затоа не постои институционализиран трибунал во Кина. Не само што немало религиозни војни заради различните доктрини, туку напротив, се појавил комбиниран начин во развојот, и на крајот е оформена локализација на разните религии.


Во античка Кина, врз основа на митовите за „трите императори и петте цара” е формирана основата на традиционалната култура, која што е со голема почит кон предците и кон небесата. На пример, Конфучијанизмот е за идеологијата „Добротворната личност ги сака другите“, Даоизамот е за „учење од природата” и „управување со ништо“, а Будизмот верува „Бидете добра личност, не правете зло и правете само добри дела“. Трите религии реализираат општ личен развој. Главниот е Конфучијанизмот, со соживот на Таоизмот и Будизмот. Ниту една од нив не е на државно ниво, и само се вкоренети во народот. Во средината на VII век, откако Исламот беше воведен во Кина, исламската цивилизација и Конфучијанизмот беа комбинирани преку двонасочна и меѓусебна интерпретација, преку начините „толкување на Куранот со конфучијанизмот“ и „толкување на Конфучијанството со Куранот“. Потоа, Исламот стана религија на повеќе од 10 етнички групи, како на Хуите, Ујгурите, Казахстанните и др. Исламската цивилизација се прилагодува на развојот на кинеското општество, станува органски дел од кинеската култура, и игра активна улога во соживотот на сите религии.

 

3.angeli.so.truba
По Исламот во Кина било воведено Христијанството, во време на династиите Танг и Јуан, но на почетокот не било успешно. За време на династијата Минг и Чинг, Христијанството по трет пат доаѓа во Кина и започнува да прави одреден напредок во изградбата на цркви и своето ширење, и полека влегува во горната класа на кинеското општество. Сепак, во периодот од 17-ти до 18-ти век, западните мисионери дебатираа за кинеската традиција и ритуали. Во врска со прашањето дали кинеските обожаватели можат да го обожаваат Конфучие и да ги обожаваат кинеските предци, и небото и земјата, папата од Рим одлучи да им забрани, што директно доведе до 100 годишна забрана за ширење на христијанството во Кина. Како резултат на тоа, властите од династијата Чинг се спротиставија на оваа одлука, и строго ги стопираа мисионерските активности на Христијанството, што доведе до уште еден прекин на ширењето на Христијанството во Кина. Четвртата посета на Христијанството во Кина беше придружена со империјалистичката флота и пушки. По потпишувањето на неправедните договори по Опиумската војна, Христијанството ги користи своите привилегии во мисионерските активности и ги прошири црковните сили во Кина. Од крајот на 19 век до почетокот на 20 век, во борбата за националната независност и социјалниот напредок, кинескиот народ започна движење за самостоен развој. Како резултат на тоа, христијанската култура и традиционалната кинеска култура постепено се спојуваа сред конфликтите.


По основањето на Народна Република Кина, религиите се залагаа за развојот кон кинезација. Извршуваа реформи односно религиозните системи, кои не ги исполнуваа барањата за општествените промени. Будистичките, таоистичките и исламските верници спроведоа демократски реформи, ги укинаа феудалната хиерархија и системите на угнетување и експлоатација, исто така се ослободија од контролата и злоупотребата на реакционерната владеачка класа. Со воведувањето на антиимперијалистички патриотски движења, католицизмот и христијанството тргнаа на патот на функционирање на независни цркви, ослободени од контролата и употребата од империјализмот и странските сили. Религискиот развој со кинеските карактеристики му дава на светот пример за хармонични религиозни односи и важна демонстрација за заштита на мирот и дијалогот помеѓу луѓето во целиот свет.

 3.angeli.so.truba


(3)    Управувањето според законите е рецепт за хармоничен соживот на повеќе религии во Кина


Застапниците на кинескиот конфучијанизам велат „работите што ние не ги сакаме, не е во ред да  бараме од другите да ги прифатат“. Таа идеологија стана норма за справување со политичките односи и начинот на коегзистенција на различните цивилизации во Кина. Централните власти од сите династии се фокусирале на управувањето на верските организации и религиозните активности, врз основа на усовршени правни системи за верско управување.


По обединувањето на Кина за време на династија Чин, се појави „Си Луи„- одговарајки верски ритуали, и е важно одделение во компонента на „законот на династијата Чин“.  Во ова оделение, има разни функции за управување на религиозната етика, на пример, функцијата Тајпу - за прогноза, Фенчанг - за ритуалите во храмовите, Џиаосе - за ритуалите на периферијата. Традицијата продолжува и во подоцнежните династии. Врз основа на династијата Чин, династиите Северен и Источен Хан изработиле официјален закон за националните ритуални активности. Потоа, по проширувањето на будистичката моќ, правните норми, поврзани со религијата станаа се побогати и систематизирани. Дури и за управувањето на монасите има специфичен закон и државни организации. Првиот религиозен закон во историјата е изработен во текот на династија Суи (581г.-619г. ) и се вика „Џонгчин Фаши„- ги означува законските правила за развојот на Будизмот.


 За време на династијата Танг исто има специфичен државен закон за управување на религиозните активности, организациите и др. Во текот на наредните династии, како на Сунг, Иуан, Минг и Чинг, воспоставен е, и усовршуван и монашки службен систем за зајакнување на управувањето со монасите и монахињите. Во врска со искуството за управување со будизмот, владата основала институции за управување со таоизмот, христијанството и исламот, со цел строго управување на активностите на верските организации, како што се оддобрување на изградбата на храмови, издавање на уверение за монах или монаниња... Според законите, забранувани се верските собранија со голем број на луѓе. Во врска со деталите за некои верски работи, монасите се управуваат себе си.


За време на династиите Јуан и Чинг  големо значење и беше дадено на сплотеноста со верските водачи. Формирани се институции за управување со верските работи на етничките малцинства.  Со оглед на посебниот статус на живиот Буда во тибетскиот будизам, реинкарнацијата на живиот Буда постепено беше вклучена во опфатот на управувањето од централната власт и државните закони. Во 1792 година, владата на Чинг издаде декрет дека „Декларациите за златното шише“, спроведени за избирање на Големиот жив Буда, пребарување и одлучување на „духовно момче“ , сите ритуали мора да бидат оддобрени од централната власт и потоа ќе имаат валидност. Начинот на управувањето со „Златната ждрепка од златни шишиња“ не само што ја поддржа врховната власт на централната власт и го заштити суверенитетот на земјата, туку и религиозно ја отелотвори „правната пресуда“ на Шакијамуни.


По завршувањето на Студената војна, се појавуват постојани противречности и конфликти меѓу различните религии и религиозни правци во светот, кои станаа тешки проблеми за глобалното социјално управување. Кинеските комунисти инсистираа да ги третираат религиозните проблеми како главно прашање при управувањето со земјата. Управувањето мора да биде според закони и регулативи, затоа донесоа „Правила за религиозни работи“ и „Административни мерки за реинкарнација на жив Буда во тибетски будизам“ и сл., кои  што создадоа нов пример за глобалното верско управување.

 3.angeli.so.truba

 

Продолжува...

 

Скопје, 26ти март 2020 год.

 

 

 Друго:

3.angeli.so.truba

 

 

 

 



Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Јануари 27, 2022

Конгресот на САД ќе носи резолуција за славење на македонскиот јазик и наследство

Во Конгресот на САД е покрената резолуција за прогласување на септември 2022 за „Месец на македонското американско наследство“ и за славење на македонскиот јазик, историја и култура на македонските Американци и нивниот „неверојатен придонес“ за Соединетите…
Декември 28, 2021
3.to.Naoganje.glava.sv.Jovan.Krstitel

„Анатомија на бумбарот” на Стефан Марковски

Во романот, чие македонско издание е објавено од „Паблишер“, се дефинира енергична и психолошки силна приказна каде се претопуваат елементи на гротеска, хумор и егзистенцијалистичко преиспитување. Во наративот, како што во поговорот пишува Александар…

Поезија од Стефан Марковски застапена во меѓународна антологија на шпански јазик

Окт 23, 2021 Литература 977
3.to.Naoganje.glava.sv.Jovan.Krstitel
„Преминот на поетските гласови бара прекугранични и меѓугенерациски средби и точки на…

Познат научник тврди дека Бог постои

Сеп 28, 2021 Наука и Религија 5281
3.to.Naoganje.glava.sv.Jovan.Krstitel
Според него, оваа теорија би можела да го докаже постоењето на Бог. Изјавите ги разгориле…

Цитати од Ван Гог што ќе ве инспирираат

Сеп 24, 2021 Ставови 722
3.to.Naoganje.glava.sv.Jovan.Krstitel
„Рибарите знаат дека морето е опасно и бурата е страшна, но во овие опасности тие никогаш…

Беседи

БEСEДА  за угледувањe на мравкитe

БEСEДА за угледувањe на мравкитe

Вoлјата на Твoрeцoт, Кoј нè испратил вo oвoј свeт e да твoримe дoдeка смe вo свeтoт. Самиoт Гoспoд Исус запoвeда: Твoрeтe, стражарeтe! Oн ги фали oниe кoи ги умнoжуваат дадeнитe...

Архиепископ Антинојски Пантелејмон: За љубовта

Архиепископ Антинојски Пантелејмон: За љубовта

 Ако на пример, ние не ги надминеме границите на секојдневнието, ако не ги надминеме своите слабости, тогаш на кој начин нашата христијанска љубов се разликува од другите? Ако ги љубиме...

Митрополит Струмички Наум: Педесетница

Митрополит Струмички Наум: Педесетница

При толкувањето на евангелието за жената Самарјанка ви реков: „Водата што Богочовекот Христос ни ја дава, и која имајќи ја никогаш нема да ожедниме, е благодатта на Светиот Дух во...

БEСEДА за близина на Судијата

БEСEДА за близина на Судијата

За eдeн дeн, братe, мoжeш да ја дoбиeш цeлата вeчнoст. И за eдeн дeн, братe, мoжeш да ја изгубиш цeлата вeчнoст. Ти сe дадeни илјада дeнoви на зeмјата да сe...

Жарко Ѓоргиевски: Недела на Светите Отци од Првиот Вселенски Собор

Жарко Ѓоргиевски: Недела на Светите Отци од Првиот Вселенски Собор

Секој човек, па дури и најнесреќниот, жеден е за животот и постојано бега од смртта. Бог го создал човекот не за да умре и да се претвори во прашина, туку...

Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

Да разбереш, односно да сфатиш – во духовно православна смисла, го означува просветлувањето на умот – со дарот на умно-срдечната молитва. Оти, какво е тоа сфаќање и разбирање без просветленост...

о.Михаил Трајковски: ВОЗНЕСЕНИЕ ХРИСТОВО - СПАСОВДЕН (02.06.2022)

о.Михаил Трајковски: ВОЗНЕСЕНИЕ ХРИСТОВО - СПАСОВДЕН (02.06.2022)

Колку прекрасна и радосна вест! Ако човекот во темнината на својот морален пад можел да ја наѕре светлината од божественото Сонце, кое се раѓало на Исток, сепак, сенката на сомнежот...

Митрополит Струмички Наум: Вознесение или превознесување? (01.06.2022)

Митрополит Струмички Наум: Вознесение или превознесување? (01.06.2022)

Ако Он не се жртвуваше на Крстот за нас и наше спасение, и ние не ќе можевме во Големиот Вход од Светата Литургија да се принесеме самите себе и целиот...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

« »