логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


Karpa.naselba.jpg

+++

Оттука познанието за Света Троица  бива со самата   Света  Троица.
 Човекот сам по себе без помошта на Троичното Божество или  човештвото како колективна единица , не може никогаш да дојде  до вистинското познание   на Троичното Божество. Невозможно е да се љуби Бога  нељубејќи го Синот Божји. 
Ако Бог беше ваш татко, тогаш ќе ме сакавте Мене, бидејќи јас сум излегол и доаѓам од Бога. “ (Јн. 8,42).
Кој не го љуби Христос, докажува дека не е роден од Бога , дека Бог не му е татко.

Кој себе се чувствува како син  на Бог Отецот, мора да го љуби Синот Божји, т.е. братот свој зашто Христос по бескрајното смирение Свое, постана брат наш. 
Совршеното жртвување на самиот себе, слободно и неизнудено жртвување, е јазикот со кој говори Новозаветната љубов .
Да се жртвува својата душа во христијанството не е само совет, туку и заповед. Преку самопжртвуваноста најдобро и најполно се  пројавува слободата на човековата личност. Тоа е надлогично, но е вистинито.
Таа неизнудена жртва Бог ја љуби, а љубовта за Бога  значи награда со вечните блаженства. Да се пронајде душата, преку жртвувањето на душата,  е страшна новозаветна антиномија!
 
Таа постанива јасна единствено низ животниот подвиг на Спасителот. Тој се жртвуваше Себе на крстот и се најде себе си прославен во воскресението.

Тајната на Троичното Божество и тајната  на вселената  Спасителот ни ја откри на Тајната Вечера. Блаженствиото на Троичното Божество е во едносуштноста со љубовта(Јн. 17, 21).  На Тајната Вечера Спасителот  го откри она што Новиот Завет  го прави  -  Нов.
Тоа што Новиот Завет го прави Нов  е љубовта - нова.
 Затоа што Новиот Завет е невозможен без таа   - нова љубов, Христос и ја нарекува таа нова љубов Нова Заповед.
 „ Нова заповед ви давам, да се љубите еден со друг...“ (Јн. 13, 34).
 Без таа нова љубов Новиот  Завет го губи своето обележје, престанува да биде  - нов.
 Љубовта е секогаш нова , зашто во суштина  е Божја , а суштината Божја не старее.
 Оваа новозаветна љубов не може да се меша со ниеден друг вид  на љубов.  Тој  нејзин исклучив карактер  Спасителот Го изразил во зборовите:
„ Како јас што ве возљубив, така и вие да се љубите еден со друг“
 (Јн 13, 34). 
Од овие зборови на Спасителот  очигледно е дека ниту  таканаречениот алтруизам, ниту хуманизмот, не можат да се наречат  љубов во Новозаветна смисла.
Само љубејќи  од Христа , љубејќи како што Тој љуби, човекот ја поседува - љубовта која што никогаш не страее, која е секогаш нова, која што Новиот Завет, секогаш го прави свеж , нов и жив!
Таа Христолика љубов е знакот на вистинските следбеници Христови.
 “ По тоа ќе ве познаат сите дека сте Мои ученици, ако имате љубов помеѓу себе“
(Јн.13,35).
Речено е  “сите“ за да се покаже со тоа дека  дека Христоликата љубов е јазик на христијанската  личност, јазик, кој што го познава секој човек и секоја твар.

Со што  човекот докажува дека Го љуби Христа?
 На ова прашање Спасителот одговара:
со држењето на заповедите. „ Ако Ме љубите , држете ги Моите заповеди“
 (Јн.14,15).

Љубовта е секогаш деликатна, активна; секогаш во дела.
Таа е секогаш сила и моќ со која  секој Христов збор се воплотува во дело. 
Љубовта не само што Го соединува  човекот со Христа, туку го соединува со Бог Отецот и со луѓето. 
Љубовта ја предизвикува љубовта;
кој што љуби, љубен е.
 Љубовта е најчистото око со кое се открива  сета магија на Личноста Христова.
Единствено на Христољубивата личност и се дава  неискажливо Христоспознание.
 На човекот  кој што љуби  со Христолика  љубов Му се открива Бог и Му се јавува Христос.

Завршниот стадиум на совршенството на човековата личност се постигнува со полнотата на  Богочовечката љубов. Низ полнотата на таа љубов се постигнува реално единство на човечката личност со Светата Троица. Таа полнота на блаженствата ја постигнуваат само  најполните христијански личности, а не светот , као целина, воопшто. Апостолот Јуда Го прашува Христа на Тајната Вечера:
Му рече Јуда, не Искариот:
 „Господи, што е тоа: дека ќе ни се јавиш нам, а не на светот?”
Исус во одговор му рече:
„Ако некој Ме љуби, ќе го држи Моето Слово, и Мојот татко ќе го љуби: при него ќе дојдеме и при него ќе се настаниме. 
(Јн. 14,22-24).

Совршената љубов Божја  спрема човештвото  се открила единствено во Христа, зашто Он ги љуби луѓето како што Него Го љуби Отецот. Нема никаква разлика  меѓу љубовта Татковска спрема Него и Неговата спрема нас.
 „Како што Отецот Ме љуби Мене и јас ве љубам вас: пребивајте во Мојата љубов“.

Со пребивање во љубовта Христова , следбениците Христови живеат  со Божествен , вечен живот, овде,  на земјата.
 Дека човекот навистина пребива во љубовта Христова, се препознава по тоа,  што тој ги исполнува заповедите Христови. 
„ Ќе останете во Мојата љубов, ако ги запазите Моите заповеди, како што и Јас ги запазив заповедите на Мојот Татко и останувам во Неговата љубов.“
 (Јн. 15, 10).
Значи, животот на следбениците Христови го има за единствен  образец  животот во Света Троица.  Како што Троичното Божество живее, така се должни  и следбениците Христови да живеат.
За посилно  да им го истакне тоа на своите ученици , Спасителот непрестајно нагласува дека е тоа Неговата заповед до Неговите следбеници.

 „Ова е мојата заповед, да се љубите еден со друг како што ве возљубив Јас.“  (Јн. 15, 12)
 Сета љубов ваша нека биде од Мене, низ Мене и со Мене. Преживувајќи ја љубовта Христова  како цел и содржина  на својот живот, човекот се подобро и подобро ги запознава неискажливите својства  на Личноста Христова. Пребивајќи во љубовта Христова , човекот се зближува , се сродува со Христос, се спријателува со Него.
 „ Никој нема поголема љубов од оваа, да ја положи душата своја за своите пријатели.  Вие сте ми пријатели, ако го вршите она што ви Го заповедам“
(Јн. 15, 13-14).

Секому му е отворена можноста и дадени му се средства, со чија помош може  да постане  пријател  Христов. Средството се содржи во исполнувањето на се она што Христос Го заповедал.
Љубовта  е суштината на Троичното Божество; во љубовта е едносуштноста на Троичното Божество.
целта на следбениците Христови е - меѓу себе  да го постигнат едносуштното единство.
 
+++

Овоплотувањето на Синот Божји е најголемиот и најсилен доказ за љубовта Божја спрема светот.
Љубовта спрема непријателите, пак,  го изразува не само завршувањето, туку и почетокот на односот Божји спрема човекот.
Да се греши, значи да се биде непријател Божји (Рм.8,7).
 „Но Бог ја докажа љубовта Своја кон нас со тоа што Христос умре за нас, уште додека бевме грешни“.
(Рм. 5,8).
Овоплотувајќи се во човекот грешен
и умирајќи како безгрешен за грешниот човек, Спасителот докажа дека Бог е љубов и дека ништо не може да го раздели од човекот.

 Богочовечката љубов го соединува христијанинот со Христа, за никој, ништо, никогаш, никаде да не може да го раздели  од љубовта Христова.
Со Христоликата љубов, човекот постанува непобедлив,
непобедлив за смртта,
за маките, за страдањата , за ангелите, за ѓаволите.

Имајќи ја таа љубов, христијанинот во себе го има Богот  на љубовта - Христос и со Него го победува секој грев, секој порок и секоја напаст.
„Кој ќе не одвои од љубовта Божја,
 тага ли, неволја ли, или гонење,
 глад ли, или голотија,
опасност ли, или меч; како што е напишано:
за Заради Тебе секогаш не убиваат, не сметаат како овци за клање. Но, во сето ова победуваме  преку Оној Кој  не возљуби.
Оти, сигурен сум дека ни смртта , ни животот,
ни ангелите, ни властите, ни силите,
ни сегашнината, ни иднината,
ни височината, ни длабочината,
ниту, пак,  некоја друга твар ќе може да не одели од љубовта Божја во Христа Исуса, нашиот Господ.“
(Рим. 8, 35-39).

Богочовечката љубов го исцелува човекот  од најужасното  - лицемерие. Таа ја обзема целата личност човечка, не допуштајќи  дволичност. 
 Ќе стане ли лицемерна, престанува да биде христијанска :
„Љубовта нека не биде лицемерна“ (Рим.12,9).

Сите христијански должности се собираат во една  , централна должност, во една, вечна должност;
должност е - да се љуби, со Богочовечка љубов.
 Исполнувајќи ја таа должност, човекот го исполнува законот.

+++

Умот на Духоносниот човек збогатувајќи се,  добива својства  на Умот Христов, затоа и способен  е  да ги знае и разбира тајните Христови
 „Ние Ум Христов имаме“ (1. Кор.2,16).

Знаењето на духовниот човек е суштествено, субстанциално. Знаењето кое што не е  стекнато  со љубов, се одликува со гордост и се распознава по гордоста.
Знаењето, пак, кое е  стекнато преку љубовта на Духот Свет, се препознава по смиреноста.
Духовниот човек е секогаш гладен за знаење  на Божественото, затоа е и секогаш мирен, тој секогаш чувствува  дека неговото знаење, иако Богодатно, сепак е бескрајно мало  и сиромашно спрема Мудроста Божја.

Човекот неодухотворен, самиот по себе , не може ништо да знае, како што треба да знае“( 1 Кор. 8,2). 

Во мистријата на љубовта  му се дава до знаење на љубениот од оној што љуби. Љубениот  му се открива себе си , на оној што љуби,
 му се дарува себе си на оној што љуби.
Љубовта е дар Божји, дар на Светиот Дух.
Љубовта е суштината на сите дарови кои што Светиот Дух му ги дарува на христијаните.
Љубовта е суштина на верата, суштина на надежта,
 суштина на кротоста, суштина на смиреноста,
суштина на знаењата, суштина на доброто,
суштина на милостивоста, суштина на молитвата,
суштина на вечноста, суштина на совршенството.
Љубовта е таа, која на сите христијански добродетели им дава - суштина и вечна вредност.
Која и да е христијанска дободетел ако љубов нема, како своја суштина,
нема вредност, неспасоносна е, ништо не е.

 „Да зборувам на сите човечки јазици, па дури и на ангелски, штом љубов немам ќе бидам бакар што ѕвони или кимвал што ѕвечи.  (1 Кор. 13,1).
  „ Да имам пророчки дар и да ги знам сите тајни, да ги имам сите знаења за сите работи , а и така силна вера што и планини да преместувам , - ако љубов немам, ништо не сум.“
(Кор. 13,2) ...

 Превод М. Даниловска - Мина

Преподобен Јустин Ќелиски (I дел)

 

 

Извор: http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Knjige/AvvaJustin/NovozavetnoUcenjeLjubav.htm

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Јуни 10, 2023
TVIT602

Проскомидија

·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на Литургијата, нејзин пролог. Таа е нашиот допир со Небесното Царство и Небесното жителство.
Септември 13, 2021

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на Бигорската Обител, засветлил како светлозарна ѕвезда на богопрославениот светителски небосклон на Црквата Христова, во првата половина на ΧΙ век. За неговото родословие,…

Беседа за Успение на Пресвета Богородица oд Викарниот Епископ Јаков Стобиски

Сеп 03, 2021 Беседи 5839
Default Image
Беседа за Успение на Пресвета Богородица изречена од Викарниот Епископ Јаков Стобиски во…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 6649
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6448
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 5633
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Православен календар

 

25/04/2024 - четврток

Велигденски пости; (строг пост)

Преподобен Исаак Сирин II (Исаак Сирин I се празнува на 28 јануари); Свети Василиј Исповедник; Преподобен Акакиј; Преподобна Атанасија;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св.Христов новомаченик Димитриј Пелопонески 13 април / 26 април 2024

Тропар на св.Христов новомаченик Димитриј Пелопонески 13 април / 26 април 2024

Исповедник на верата Христова постана,откако Спасителот Го повика кога се најде сред морските бранови,о Димитрие новомачениче.Надеж стана за паднатите кои во...

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Василие, преподобен оче наш,верата во Христа ти ја сочува,иако велијар во безумие кон тебе поита,стадото Христово по твоите молитви Господ...

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Антип Пергамски 11 април / 24 април 2024

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Антип Пергамски 11 април / 24 април 2024

Велик те направи Спасителот тебе Антипопомеѓу ѕвездите небесни,и возвишено стана името твое во Црквата,на која како семе одбрано и послужии...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная