логоFacebookTwitterYouTubeeMail

vinjeta.5.jpg

Крстот е најсветол знак и симбол на нашата света православна вера. Сите Свети тајни завршуваат со призивот на Св. Дух и со крсниот знак, како што е во чинот а на крштевањето, мирипомазанието, Божествената Литургија и сл.
Сите свештенички благослови се во знакот на крстот, додека светите храмови, предмети, садови и одежди се осветуваат со чесниот крст. Крстот е единствена карактеристика со која се препознава секој христијанин од денот на раѓањето до денот на смртта, односно крајот на неговиот овоземен живот.
Ние, христијаните, не можеме да живееме без крсниот знак. Постојано се крстиме, крстот го носиме на своите гради, го чуваме во домовите, автомобилите, работните места и т.н.
Без крстот, како незаменлив христијански симбол, незамислива е и самата христијанска црква. Неговата благодат и сила не се наоѓа во неговиот облик, но во неговата суштина со тоа што Господ Исус Христос преку крстот и распнувањето, кое беше најстрашна римска смртна казна, го спаси светот со својата смрт. Крстот беше жртвеник на кој Христот се принесе самиот Себе како последна крвна жртва. После овој чин, незамисливо е и надвор од човековиот разум, ние, христијаните и понатаму да практикуваме принесување на крвни жртви преку чинот на крвопролевање на разни "курбани", кои патем се турски и муслимански верски обичаи, а не христијански, но преку христијански обичаи како што беа првите вечери на љубовта, преку кои Христовите апостоли ги згрижуваа и хранеа сите тогашни христијани.
На крстрот Христос го доживеа своето најголемо понижување и болка, за да нé ослободи нас христијаните од проклетството на гревот и смртта. Тој со својата смрт ја уништи смртта, за да ни подари вечен живот и нераспадливост преку своето воскресение.
Господ Исус Христос на крстот на најубедлив начин го покажа своето човекољубие со својата безгранична љубов, молејќи се за оние што го распнуваа:
"Оче прости им оти не знаат што прават!"( Лк. 23,24)
Со крстот Христос го очисти и освети небото, воздухот и земјата, бидејќи беше раснат под отворено небо, подигнат на крст во воздух и Неговата пресвета крв се проли врз земјата. На крстот Тој се принесе Себеси како општа жртва за целата земја и општо очистување на целокупната чобечка природа. На крстот ни покажа дека овој свет не е последна реалност, но само пат кон последната вистина.
 Конечно на крстот Господ Исус Христос се претстави како единствен доброчинител, спасител и избавител на целата вселена и единствен кој го отфрли секое дело на нечестивиот, кој преку своите методи и заблуди имаше моќ и власт над луѓето.
 Значи преку крстот Исус Христос  го обнови прекршениот завет на Адам со Бог, а на останатите христијани измирување со Бог отец за опростување на гревовите и живот вечен. АМИН!!!

                                                                                                                             И.О.

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Ноември 10, 2020

Се упокои во Господ Митрополитот Црногорско-приморски Амфилохиј (30.10.2020)

Митрополитот Амфилохиј е роден на Божик, 7 јануари 1938 година, во Бари Радовиќ, во Долна Морача. Завршил Богословија во Белград, а на Богословскиот факултет на СПЦ, во Белград, дипломирал во 1962 година. Покрај теолошките науки, студирал и класична…
Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 1528
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 1919
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 1719
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…