логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


МОЛИТВАТА СО ИСУСОВОТО  ИМЕ Е ПРИМЕНЛИВА ВО СИТЕ ОКОЛНОСТИ   (3)
(Архимандрит Софроније)

starec.Sofronij.freska.jpg
Нашето раѓање, а потоа растење на земјата, не е ништо друго туку  креативен процес, за време на кој што ја усвојуваме вистината во мера која што ни е достапна  и во надеж дека спознанијата кои што тука не се довршени, ќе бидат доведени до совршенство кога ќе прејдеме во другиот облик на постоење.

Кога во нашето духовно видение  сите проживеани искуства ќе се слеат во единствениот центар на нашата личност; кога во нашиот дух ќе се соединат  во реалноста  која што сме ја запознале и мрачниот пекол и Нетварната Светлина, ние почнуваме да го сфаќаме значењето на Името  - Исус, т.е. Спасител.
Тој, Кој што е Беспочетна Светлина, се унизил Себе си земајќи го Образот на слуга, слегувајќи во пеколот како би го избавил Адама.

 И ние сега Го призиваме во молитва:
„Исусе, Сине на Живиот Бог, помилуј не нас и Твојот свет“.


Божјото Име  откриено на луѓето послужило како врска помеѓу Бога и нас.
Со Божјото Име, подобро речено, со Божјите Имиња, во Црквата се вршат сите Свети Тајни.
Во Името на Бога треба да се извршува секое човечко дело.
Низ призивањето на Името на Севишниот, Неговото присуство постанува живо, постојано доживувано; срцето е мирно, кога  она што го правиме е по волја на Господа, а при секое скренување на било која страна од вистината , тоа чувствува извесна „нелагодност“; на тој начин, во молитвата имаме вечно будна контрола над секој покрет на нашиот дух; ниедна мисла, ниеден збор, тоа не може да го одбегне. Оваа последица на  непрестајната молитва овозможува нашите гревови да ги сведеме на возможен минимум.
„Господи Исусе Христе, Сине и Слово на Живиот Бог, помилуј не“!

„Удостој не, Господе, овој ден да се сочуваме од гревот“,  - вака да се молиме наутро. Меѓутоа само истенченото присуство на Духот Божји во нас ни дава можност да пребиваме во вистинско внатрешно трезвеноумие.
„Никој не може да рече: Исус е Господ, освен преку Духот Свет. (1 Кор.12,3).

Повторно се уверуваме дека со свесното призивање на Името Господово ние се избавуваме од грешките во нашите дела и зборови:
 „Господи Исусе, Ти си Светлина која дојде да го спаси светот; просветли ги очите на умот на срцето мое, како би можел без сопинање, како при дневна светлина, да одам пред Твоето Лице“ (Јн.11,9-10).


За да може творештвото на молитвата да доведе до оние резултати за кои што со толкаво воодушевување говорат нашите отци и учители, неопходно е да го следиме нивното учење. Првиот услов е верата во Христа како Бог Спасител;
другиот - свесност за себе си како за грешник кој што е на патот да пропадне.
 Таа свест може да достигне таква длабочина и  човекот себе да се чувствува како најлош од сите, што му се чини очигледно не заради низвршените надворешни постапки, туку заради увидот за сопствената одалеченост од Бога - која е потенцијален носител на секое зло..

Што повеќе се смируваме во болно покајание, тоа побрзо нашата молитва достигнува до Бога. А кога го губиме смирението, никакви подвизи нема да ни помогнат. Делувањето на гордоста во нас, осудувањето на братот, воздигнување над ближниот и нетрпението спрема него - не отфрлаат далеку од Господа.


Ние му приоѓаме на Бога како последни грешници. Искрено се осудуваме себе си за се.
 Ние ништо не се замислуваме, ништо не бараме, освен простување и милост.
Таква е нашата внатрешна состојба.
Ние само Го молиме Бога да ни помогне со своите гнасни страсти да не го повредуваме Светиот Дух; на својот брат (на секој човек) да не му чиниме никакво зло.
 Се осудуваме себе си како недостојни за Бога - на пеколни маки.
 Ние не очекуваме никакви особени дарови Одгоре, туку единствено со сите сили тежнееме да ја запознаеме вистинската смисла на Христовите заповеди и да живееме во склад со нив.
Ние извикуваме:

„Господи, Исусе Христе, Сине божји, помилуј не нас и Твојот свет“.

И Господ не слуша и ни испраќа спасение.  И секој што го призива Името Господово  (во такво духовно расположение) ќе се спаси (Јоил2,32).

Појкајте се (Мт. 4,17).

Потребно е  најсериозно да го прифатиме  овој Христов повик: радикално да го промениме нашиот внатрешен живот и нашето сфаќање за светот, нашиот однос спрема луѓето и спрема секоја појава од тварното постоење; да не ги убиваме непријателите, туку да  ги победуваме со љубов;
секогаш да имаме на ум дека не постои апсолутно зло;
апсолутно е само беспочетното Добро.
И ова добро ни е заповедано:
 Љубете ги непријателите свои...правете им добро на оние што ве мразат....бидете совршени како што е Совршен вашиот Отец Небесен.
 Нема човек во кој што не би била присутна во поголема или помала мера, Светлината - зашто Бог Го осветува секој човек кој што доаѓа на светот.
 Заповедта  „не се противете на злото“, е најефикасниот облик на борбата против злото. Кога луѓето насила се спротивставуваат со истите средства на кои прибегнува и оној кој што чини неправда, тогаш расте динамиката на светското зло.
Убиството на невините, често пати на невидлив начин ги преместува моралните сили на човештвото, на страната на она ДОБРО за која што невиниот човек пострада.
Сосема е поинаку кога од двете страни ќе настапи иста, недобра тенденција да се доминира.

Победата  со физичката сила  не трае вечно. Бог, бидејќи е Света и чиста Светлина, отстапува од престапниците; овие пак, отпаѓаат од единствениот извор на  животот и умираат:
Не одмаздувајте се возљубени за себе, туку дајте му место на Божјиот гнев. Оти е напишано: Одмаздата е Моја. Јас ќе отпалтувам - вели Господ. Не позволувај злото да те победи, туку победи го злото со добро. (Рим 12,19 и 21).

Луѓето, носителите на релативната вистина, во фанатичната борба за победа на своите идеи, ја разбиваат севкупноста  на постоењето и како краен резултат на сопственото делување, предизвикуваат општа пропаст.
Во својата заслепеност, тие ги апсолутизираат позитивните аспекти на својата политичка доктрина и  подготвени се да го отстранат секого, кој што би сакал животот на  вселената да го види заснован на подобри, на  похумани принципи, пред се секако на заповедите Христови,  - убиен затоа што проповедаше љубов.

Во современиот свет евангелските зборови Христови добиваат исклучително  актуелен карактер:
 „Ќе слушате боеви и гласови за војни. Гледајте да не се уплашите оти сето тоа треба да биде... Тогаш... вас (Христијаните) и ќе бидете мразени од сите народи заради Моето Име... и бидејќи безаконијата ќе се умножат, кај мнозина љубовта ќе олади...и тогаш ќе дојде крајот. (Мт. 24,6-14).
„Господи Исусе Христе, Сине  Божји, помилуј не нас и твојот свет“.


Светот е целиот во  спорови: помеѓу државите со различни општестевени уредувања; помеѓу расите и класите;  верувања и идеолигии... При современите сретства на масовно уривање и уништувања, сите и на секое место живеат „во очекување на несреќи, што надоаѓаат врз светот“ (Лк.21,26).

И еве, стоиме пред клопчето на нерешливите парадокси. Од една страна не можеме да останеме мирни, зашто му припаѓаме на човечкото семејство чии што судбини во многу што се заеднички; од друга страна се Христовите зборови: 
„А кога ќе почне тоа да станува, исправете се и подигнете ги главите свои, зашто се приближува вашето спасение“ (Лк. 21,28).

Овде не е место поподробно да се задржуваме на опишување на состојбата  на апокалиптичката напрегнатост која  што е веќе создадена, - но нема да го оставиме моќното оружје кое што ни го даде Господ - молитвата:

„Господи, Исусе Христе, Сине Божји, помилуј не нас и Твојот свет“.

И додека тоа биде практично возможно, нема да го оставаме извршувањето на литургиската жртва.

И го создаде Господ Бог човекот од земен прав и му дувна во ноздрвите  дух животен; и постана човекот жива душа (Пост. 2,7).

И ние тежнееме на кај Него, измачени од желбата со Него да се соединиме за сите времиња. А Он Самиот не чека нас, со љубов.
Жедтта за Бога е постојана нијанса на нашето земно битисување; со неа и ќе умреме.

Самиот Христос во моментот на својата смрт на крстот воскликна: Жеден сум. Тој беше и „гладен“ (Мт.21,18), и жеден,  и тешко му беше (Лк.12,50), и се тоа немаше да биде да го познаевме Бога.

И нам ни е тешко на земјата, ожалостени сме од непрекинатите кошмарни призори на насилство, убиства, омраза, па копнееме да дојдеме кај Отецот, и го призиваме Името на Неговиот Единороден Син:

„Господи, Исусе Христе, Сине Божји помилуј не“.
Тогаш им го отвори умот да ги разбираат Писмата , и им рече:    така  е напишано и така требаше да пострада Христос; и да воскресне од мртвите по третиот ден. И да биде проповедано во Негово Име покајание и проштевање на гревовите кај сите народи... (Лк. 24.45,47).

Ако Неговото Име нам ни пружа радост во спознавањето на  љубовта на Беспочетниот спрема нас, тогаш секако ќе го засакаме самото тоа Име. Во него е содржано устројството на тајната, од вечноста сокриена во Бога,  Кој создава сè, преку Исуса Христа... што  нè избра во Него пред постанокот на светот да бидеме свети и непорочни пред Него, во љубовта, предодредувајќи нè себеси за восиновување низ Исуса Христа (Еф.3,9; 1,4-5).
„Господи Исусе христе, Сине Единороден помилуј не“.

Долгогодишната молитва толку многу ја преобразува нашата падната природа, што таа постанува спремна да го прими осветувањето низ Вистината која ни се открива; и тоа пред да го напуштиме овој свет. (Јн 17,17).
„Господи Исусе, помилуј не“.

Неизмерната големина на задачата која што стои пред нас, не плаши нас. Речено ни е дека Царството небесно се освојува со напор и дека подвижниците го задобиваат (Мт.21,10), а моќта на осветувањето која истекува преку Името се уште нејасно се чувствува, Секој понатамошен напредок нужно се врзува за се подлабока свест за гревовноста која што не доведува до очај. Тогаш ние со се повеќе енергија го призиваме чудесното Име:
„Исусе Спасе мој, помилуј ме“.

Светото Предание, најдрагоценото наследство кое што Самиот Бог нам ни го предаде преку апостолите и отците на Црквата, не учи да пребиваме во духовно сиромаштво, свесни за гревовната смрт која што е присутна во нас и која неможеме да ја порекнуваме, ако навистина тежнееме да стоиме во Вистината.
Ако кажеме дека немаме грев се лажиме сами себе и вистината не е во нас. Ако ги исповедаме гревовите свои Он е верен и праведен за да ни ги прости гревовите и да не очисти од секаква неправда. Ако, пак, речеме дека не сме згрешиле, Него Го правиме лажец и Словото Негово не е во нас.  (1.Јн. 1,8-10).

„Господи, Исусе Христе, Сине Божји помилуј ме грешниот“.

Преведе: М. Даниловска - Мина

 

( продолжижува)
Преведе Мина Даниловска

 Друго:

ЗА МОЛИТВАТА - Архимандрит Софроније (извадок)

ЗА МОЛИТВАТА - Архимандрит Софроније

Молитва со Исусовото име е применлива во сите околности - Архимандрит Софроније

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Јуни 10, 2023
TVIT602

Проскомидија

·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на Литургијата, нејзин пролог. Таа е нашиот допир со Небесното Царство и Небесното жителство.
Септември 13, 2021

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на Бигорската Обител, засветлил како светлозарна ѕвезда на богопрославениот светителски небосклон на Црквата Христова, во првата половина на ΧΙ век. За неговото родословие,…

Беседа за Успение на Пресвета Богородица oд Викарниот Епископ Јаков Стобиски

Сеп 03, 2021 Беседи 5843
Default Image
Беседа за Успение на Пресвета Богородица изречена од Викарниот Епископ Јаков Стобиски во…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 6649
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6449
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 5636
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Православен календар

 

25/04/2024 - четврток

Велигденски пости; (строг пост)

Преподобен Исаак Сирин II (Исаак Сирин I се празнува на 28 јануари); Свети Василиј Исповедник; Преподобен Акакиј; Преподобна Атанасија;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св.Христов новомаченик Димитриј Пелопонески 13 април / 26 април 2024

Тропар на св.Христов новомаченик Димитриј Пелопонески 13 април / 26 април 2024

Исповедник на верата Христова постана,откако Спасителот Го повика кога се најде сред морските бранови,о Димитрие новомачениче.Надеж стана за паднатите кои во...

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Тропар на преподобниот отец епископ Паријски Василиј 12 април / 25 април 2024

Василие, преподобен оче наш,верата во Христа ти ја сочува,иако велијар во безумие кон тебе поита,стадото Христово по твоите молитви Господ...

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Антип Пергамски 11 април / 24 април 2024

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Антип Пергамски 11 април / 24 април 2024

Велик те направи Спасителот тебе Антипопомеѓу ѕвездите небесни,и возвишено стана името твое во Црквата,на која како семе одбрано и послужии...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная