логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Искушенијата што се раѓаат од човечкиот јазик, се едни од најжестоките искушенија, бидејќи изреченото слово ја предава целата страст која што се крие во душата. А сопките на јазикот најдобро ги покажуваат сопките на душата. Затоа оној кој го пази својот јазик од падови, тој станува совршен човек. Во своето соборно послание Св. Апостол Јаков вели: А така и јазикот е мал орган, но големи работи зборува. Ете, мал оган, а колку голема гора запалува; и јазикот е оган, свет полн со неправда; јазикот се наоѓа во таква положба меѓу нашите органи, што го осквернува целото тело и го пали времето на нашиот живот, воспалувајќи се сам од пеколот (Јаков 3, 5-6).

Најнизок степен на добро однесување е да се воздржуваме од причинување штета на другите. И ви велам, дека за секој лош збор, што ќе го изговорат луѓето, ќе одговараат на судниот ден; оти по зборовите свои ќе бидеш оправдан, и по зборовите свои ќе бидеш суден (Мат. 12, 36-37). Словото може да го соблазни чистиот слух или да го наруши добриот авторитет, или да оговара, или да клевети. Тоа слово најпрвин го труе својот сопственик, а после тоа го валка или му предизвикува злоба или го повредува другиот човек.

Човекот е одговорен за секој збор што ќе го изговори, тој не треба да претерува со необмислените зборови; неговите зборови треба колку што може повеќе да соодветствуваат на разумот, така што во никој случај да не го надминуваат разумот. Човекот се изразува преку двата свои најмали органи – јазикот и срцето, доколку срцето му се излева преку неговата уста.

Неопходноста од хармонија меѓу внатрешноста и надворешноста на човекот, поттикнува будност над изреченото слово и тоа таква будност која што во својата суштина е едно прекрасно запазување на духовниот живот. Освен лажното слово постои и таканаречено празно слово. Ние го изговараме за да си ја разонодуваме душата која се испразнила од сѐ; во неа нема ништо полезно што би можело да ја запази душата во тивко созерцание. Затоа дрдорењето е израз на нашата желба да станеме „нешто“ во очите на другиот човек, затоа што сме станале ништо во своите сопствени очи. И така ние редиме зборови, за да не се исправиме пред својата празна, внатрешна дејствителност…

Затоа молчењето во современиот свет е неопходно средство за негово очистување. Затоа ни се налага да се држиме до краткото слово како кон добродетел, но и да одвоиме време за молчење, за душата да не претрпи пораз.

Пустиниците и подвижниците го избрале молчењето како пат кон блаженството, кон она големо блаженство во кое човекот се издигнува над страста и емоционалноста. Во душите на тие луѓе кои се успокоиле во својот Господ, зборува единствено Бог. Проговорат ли, ќе му ги испратат на светот Божјите помисли.

Георгиј Ходр, Митрополит на Библос, Ал-Батрун и Ливан

 

Извор: Бигорски манастир

 



Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Септември 03, 2021
Default Image

Беседа за Успение на Пресвета Богородица oд Викарниот Епископ Јаков Стобиски

Беседа за Успение на Пресвета Богородица изречена од Викарниот Епископ Јаков Стобиски во манастирот Успение на Пресвета Богородица - Берово
Јуни 30, 2021
3.to.Naoganje.glava.sv.Jovan.Krstitel

СКОК ПРЕКУ ЈАЖЕТО НА НЕСОГЛАСУВАЊЕТО

Затоа, секогаш кога можеш прескокни го јажето на несогласувањето и фати се за оној дел од приказната кој ветува радост, насмевки и љубов. Горчината плисни ја со бран од морето, измиј го отровот на искажаните зборови и погледни кон залезот на сонцето. Тоа ќе…

Се упокои во Господ Митрополитот Црногорско-приморски Амфилохиј (30.10.2020)

Митрополитот Амфилохиј е роден на Божик, 7 јануари 1938 година, во Бари Радовиќ, во Долна…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 3034
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 2358
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…