логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


valaam.jpg

„Не потекнува плачот од солзите, туку солзите од плачот“
  - Свети Игнатиј Брјанчанинов


Дарот на плач и солзи  е еден од најголемите дарови Божји.
Тоа е дар што ни е суштински потребен за нашето спасение.
 
Даровите на пророштво, прозорливост, чудотворење, се знаци на особено благооугодување на Бога и на Божјо благоволение, а дарот на умиление и солзи е знак на веќе прифатено покајание или на покајание кое - се усвојува.
 
„Тагата на мислите е особено делување Божјо и оној кој  ја има и  ја  чува како што треба наликува на човек кој во себе има светиња.
Телесните подвизи, без тага на мислите, слични се на тело без душа“.
 
Солзите пролеанио поради гревовите, на почетокот се горки, течат при болка и мака на душата и духот тоа му го пренесува на телото.
 
Малку по малку, со солзите ќе  дојде утеха, која се состои од едно особено спокојство, од чувство на кротост и смирение.
 
Истовремено, солзите сразмерно и сообразно на утехата која ја даваат сами се менуваат, губејќи ја во голема мера горчината, и истекуваат безболно или со помалку болка.
 
На почетокот се скудни и доаѓаат ретко.
Потоа, малку по малку, почнуваат да доаѓаат почесто и стануваат пообилни.
 
Тогаш пак, кога дарот на солзи ќе се засили во нас, по Божја милост, се смирува внатрешната борба, стивнуваат помислите , почнува да дејствува  и особено да се  развива умната молитва или молитвата на духот, проникнувајќи го и развеселувајќи го  внатрешниот човек.
 
Тогаш се трга од умот покривалото на страстите и нему му се открива тајното учење Христово.
Тогаш горките солзи стануваат сладосни.
 
Тогаш во срцето бие духовна утеха, на која не и одговара ништо меѓу земните радости, и која  им е позната само на оние    кои вежбаат молитвен плач  и имаат дар на солзи.
 
Тогаш се остварува ветувањето Господово: „Блажени се оние што плачат, оти ќе се утешат“.


+++


Солзите се својствени на паднатата човечка природа.
До падот, таа не знаеше за солзи.
Знаеше само за најчисто насладување на рајското блаженство.
 
Но таа го загуби тоа блаженство. Затоа и се оставени солзите.
Како израз на сочувство на блаженството, како сведоштво за падот, како сведоштво  за состојбата потоа под гневот Божји, како надеж  да се јави некогашното блаженство.
 
Верна е таа надеж, соучеството во блаженството не е избришано во нашата природа.
 
Верна е таа надеж, зашто жалта по загубеното небесно блаженство не може да се задоволи со никакво привремено задоволство.
 
Останувајќи незадоволна, очекува задоволовување, објавува дека постои задоволување.
 
Во солзите на таинствен начин живее утеха, а во плачот,  радост.
 
Во каква и да е  овоземна благосостојба, на каква и да е висока позиција, обземен од какво и да е богатство, секој човек сретнува и преживува такви минути, часови и денови во кои му треба утеха што само солзите ја носат, зашто друга утеха нема.
 
Секој од нас, само што ќе стапи на  земјата на нашиот изгон и мака,
во земјата на страданието и плачот,
веќе го огласува тоа свое стапување, почетокот на  своето суштествување, со плачен лелек.
 
„Блажен е оној човек кој заштита бара кај Тебе “,

оној кој го прославува Бога во солзите на молитвата своја,
„во  чие срце се патиштата Твои“,
патиштата невидливи - духовни.
 
Оние кои ја преминуваат   долината на плачот“,
нашиот земски живот,  кој  Бог го дал и го определил за покајание,
 „тие наоѓаат извор во неа и дожд ја покрива со благослови“.
 
 
Оние кои се чистат со плач и солзи, 

„минуваат од сила во сила, се јавуваат пред Бога,  на Сион“, односно Бог им се јавува на духовниот  Сион - во духот човечки, кој со вистинско покајание е подготвен да го прими Бога  (Псалми 83.5,6,7).
 
„Оние што сеат со солзи ќе жнеат со голема радост“ (Псалми 125,5).
 
Тоа се оние кои одејќи по патот на земскиот живот, минуваат по тесниот и таговен пат,
пат по кој  „одеа и плачеа оние што носеа свое семе, но со радост ќе се вратат носејќи ги своите снопја“
( псалми 125, 6).
 
Исто како и сите други својства на човечката природа и солзите се заразени од болеста на падот.
 
Некој е, да речеме, по природа склон кон солзи и во секоја ситуација пролева солзи.
 Таквите солзи се нарекуваат  - природни.
 
Но има и гревовни солзи.
 Гревовни солзи се нарекуваат оние кои се пролеваат од гревовни побуди.
Такви солзи, обилно и особено лесно, пролеваат луѓе предадени на сладострастие.
 
 Слични на сладострасничките солзи, се солзите на оние кои се наоѓаат во самозаблуда и прелест.
 
Солзи обилно се леат и од суета, лицемерие, дволичност, човекоугодништво.
 
И секако, нив ги пролева - злобата: кога е лишена од можноста да изврши зло дело, да пролее човечка крв, тогаш таа пролева солзи.
 
Такви солзи имаше Нерон, во кого христијаните од тоа време, заради неговата жестокост и омразата кон христијанството, гледаа антихрист.
 
Во природни солзи спаѓаат солзите од огорченост; а кога огорченоста има гревовен карактер, солзите на огорченост стануваат гревовни солзи.
 
 Според заповедтта на светите Отци и природните и гревовните солзи веднаш по  нивното појавување  треба да се претворат во богоугодни;
значи, треба да се измени поттикот за солзите: Потсетувајќи се на нашите гревови на неизбежната и неизвесна смрт наша, на судот Божји, да заплачеме токму од овие причини.
 
Чудно нешто!
Оние кои што по природна склоност пролеваат потоци од лекомислени, бесмислени и бесплодни солзи,
исто како и оние кои ги пролеваат од гревовни побуди,
кога ќе посакаат да плачат богоугодно неочекувано ќе најдат во себе на необична суша, неможејќи да просолзат ниту една капка од своите очи.
 
 Ова не учи дека солзите на стравот Божји и покајанието се дар Божји, за да се добијат треба да се погрижиме, пред се, да го стекнеме она што ги предизвикува.
 
Причина за солзите е духовното гледање, спознанието за својата гревовност.
 
 „Очите мои изведоа извори водни“ - вели Свети пророк Давид - 
„зашто не го запазив Твојот закон“.
 
Причина за солзите е сиромашноста на духот:  бидејќи самата по себе блаженство, таа пораѓа друго блаженство, плач, го храни, го подржува и го јакне.
 
 „Не потекнува плачот од солзите, туку солзите од плачот“ - рекол преподобниот Јован Пророк.
 
„Кога некој од братството ја отсекува својата волја и не обрнува внимание на туѓите гревови стекнува плач.


На тој начин се собираат неговите помисли и така собрани раѓаат во срцето тага, плач по Бога, а плачот раѓа солзи.
 
“ Солзите кој се дар Божји служат како знак за милоста Божја.
 
 
 „Солзите во молитва - вели Свети Исак Сирин - се знамен на милоста Божја, со која се удостоила душата заради нејзиното покајание и знак за тоа дека  таа е примена од Бога и дека зачекорува на полето на чистотата низ солзи“.
 
 Ако помислите не се отргнат од предметите со минливо траење, не ќе можат да се ослободат од чувството на надеж во овој свет.
 
Ако во нив не се предизвика презир кон овој свет, и ако не се подготват за излез од него, ако во душата не почнат да дејствуваат  помисли за нештата што му припаѓаат на идниот век, тогаш очите не ке можат да пролеат солзи.“
 
Оној кој ја согледал својата гревовност, кој стекнал страв Божји и чувство на покајание и плач, може, со ревносна молитва да испроси од Бога дар на солзи.
 
При молитвата за дар на солзи, неопходен е и сопствен напор да се пролеат.
 
Трудот што им претходи на солзите се состои во
благоразумното воздржување од јадење и пиење,
во благоразумното бдение,
во нестекнувањето, во одвлекувањето на вниманието од сето она што не опкружува и во  неговото сосредочување на самиот себе.
 
 Свети Јован Лествичник рекол во Словото за плачот:
 „Покајанието е доброволно себелишување од секаква телесна утеха“.
 
 Свети Давид вака ја опишува состојбата на оној што плаче:
 
„Попарен сум како трева, срцето ми е исушено така што заборавив и лебот свој да го јадам; од гласот на моите воздишки, коските ми се залепија за телото мое. 
Заприлегав на несит во пустиња, станав како був во урнатини, не спиев, седев како самотни птици на покрив.“
 
 
Ако не умреме за светот, не можеме да стекнеме плач и солзи.
Нив ги стекнуваме во онаа мера во која умираме за светот.
 
Подготви М. Даниловска



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3125
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7598
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

16/11/2024 - сабота

Св. свештеномаченик Акепсим, епископ Наесонски ; +Св. великомаченик Георгиј – Ѓурѓиц; Преподобен Илија Египетски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Страдалници Господови, блажена  е земјата, која се напои од вашата крв,  и свети се населбите кои ги примија телата ваши. На боиштето...

Тропар на св.бессребреници  и чудотворци Кузман и Дамјан 1/14 ноември 2024

Тропар на св.бессребреници и чудотворци Кузман и Дамјан 1/14 ноември 2024

Свети бессребреници и  чудотворци, Козмо и Дамјане, посетете ги нашите немоќи,   бесплатно примивте, бесплатно давајте ни.

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная