логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 Видовме дека Христос е првото Дете. Кои уште се деца? Ако погледнеме кого Бог го сака, тогаш ќе сфатиме и кои се децата Божји.

 Исцелување на десете лепрозни

А тоа ни е познато. Бог сета Своја љубов им ја покажа на болните, на демоноопседнатите што ги исцели. Особено на жените кои до тогаш беа презрени. Ги сакаше сирачињата, вдовиците, грешните.

Кога св. Јован ги испрати своите ученици да Го прашаат Господ дали е Он Христос, Господ не одговори дека Он е навистина Христос, Синот Божји, туку им рече: „Кажете му на Јован… слепи прогледуваат и фатени одат, лепрозни се очистуваат и глуви слушаат, мртви стануваат и на сиромашните им се проповеда Евангелието(Матеј, 11, 2 – 5). Разните сиромаси од овој свет, ништожните, беспомошните созданија, болните луѓе, кои трпат и страдаат – тие се децата Божји.

Христос пред сè, ги сака оние Свои деца кои се уште во детска возраст. Нив ги зеде во прегратка и рече: „Оставете ги децата да доаѓаат кај Мене… зашто на таквите е Царството Божјо(Марко, 10, 14).

Оставете ги децата да доаѓаат кај Мене… зашто на таквите е Царството Божјо (Марко, 10, 14)

Детето со својата природна невиност, незлобливост и чистота личи на Бога. Ништо на светот не ни предава поуспешна икона на убавината Божја од самото дете, и тоа пред сè насмевката и погледот на детето. Тоа ништо не очекува со упорност, не прави планови, нема интереси, не е лицемерно. Играта е основната занимација на детето. Бидејќи родителите го хранат и штитат, тоа не чувствува никаква нужност, па така сето свое внимание, фантазија и сила ги вложува во играта, која за него ја содржи сета вредност и сериозност на овој свет. Во играта ја изразува својата одговорност, добродетел и своите квалитети.

Нужноста не е основен мотив во неговиот живот. Играта е едно слободно творење, одморно и сладосно истурање на детската енергија. Тоа во играта се чувствува како големина, како мал бог пред лицето на Големиот Бог.

Детето особено се сеќава на Бога, и во Духот подобро и од научникот ги поима догматите и тајните на верата. Го живее присуството Божјо, верува во зборот Негов, се изненадува поради неверието на другите. Тоа е човек најмногу наклонет кон божественоста, обожавател, пријател и причастник Христов. Само да им Го даваме Бог на своите деца.

Трагедијата човечка започнува тогаш кога тој ги напушта одликите на детето, кога заборава дека и самиот бил дете, и со тага се потчинува на животните грижи, на напорот да надвладее, потребата да биде признат.

Тој играта ја заменува со забава. Но, забавата значи потреба од доживување, ропство, поделеност на личноста, привремен одмор од стресот, бегство од реалноста, разбивање и расејување на будноста и на срцето свое, избегнување на работата, прекин во односот со непосредната околина и талкање со разноразни лица. Човекот кој се забавува не поседува креативност, бара неработење, бара друштво за да ја сокрие својата осаменост. Културата на „забавата“ води кон духовна сиромаштија, грев, неисцрпна болка и очекување на одмор или пензија. Таа не е одмор, изградба, туку губење на богатството и детските доживувања, тонење во безнадежноста на бескорисното време и во чувството на залудност.

И кога возрасните ги гледаат своите деца, нивниот поглед и понатаму останува без боја и значење. Не си играат со нив. Ја изгубиле својата младост. Интересите што со нив управуваат брзаат да создадат нови потреби, обврски, заработки. Тие биваат затрупани со внатрешната и надворешна бучава, така што не Го слушаат кроткиот Божји глас кој ги повикува. Но и тие се деца Божји. Црквата, Невестата Христова и за нив се моли: „Младите воспитувај ги, старите одржи ги… заблудените врати ги“. Сите ги повикува на почивка и одмор, „оние кои се уморни и претоварени“, за кои е подготвен одмор.

Младиот кој е обесхрабрен, зрелиот човек кој е безнадежен, старецот кој е повредлив и кој пред себе не гледа никаква светлост, сите се деца Божји, колку што е и Он нивен Творец. Он не престанува да си игра со нив, за да ги привлече и да го обнови нивниот живот.

Грешните, пак, особено се – деца Божји. Бог е за нив Татко „Кој милува и сожалува, долготрпелив и многумилостив и Кој се кае за злото. Кој знае, можеби ќе се повратат и покајат? Ним Бог со најпривлечни игри им дава голема надеж дека ќе останат деца Негови и дека ќе Го сретнат. „Добронадежните ги направи Свои синови, зашто за грешниците даруваш покајание“, вели Соломон. Особено „добронадежна ја направи“ младоста, која бидејќи во заблуда, талка и прета, не владеејќи со себеси.

Во срцата на младите кои, потонати во гревот, Го одрекуваат Бога и не можат да најдат рамнотежа, си играат животот и смртта, верата и неверието, воздржанието и раскалашеноста, водата и огнот. Едното за да ги потопи, другото за да ги вжари. Сè е во игра. Зар Бог да не учествува во таа игра?

Една мајка ми се жалеше дека нејзиното дете воопшто не Му придава значење на Бога. „Дете мое“, му вели, „да појдеме еднаш заедно до манастирот. Зарем и ти не си верник?“ „Каков верник, и за каков Бог зборуваш?, ѝ одговара шестнаесетгодишниот син. Се обидов да ја охрабрам, но таа не сфати ништо. После два дена ми се јави на телефон и ми рече: „Замина на излет и јас ги прегледував пантолоните што ги облекува кога оди во школо. Во еден скришен и закопчан џеб му најдов две бројаници, една од триесет и една од сто топчиња!“ Гледај, во душите на децата си играат животот и смртта, верата и неверието. Бог секогаш правилно ќе ја одигра Својата улога. Ако и ние правилно ја одиграме својата игра пред децата, невозможно е тие некогаш да не се сретнат со Бога, макар и многу подоцна одколку што ние би сакале.

Се сеќавате ли што му рече Творецот на Каин – првиот убиец во вселената? На Каин му се јави Самиот Бог! Рацете негови сѐ уште беа црвени од крвта на Авел, праведниот негов брат. Како му зборуваше Бог? Погледнете ја играта! Не му рече; „Оди си убиецу!“, туку милозливо му рече: „Зошто си нажален? „ Поради што си тажен дете Мое? „И зошто се помрачи лицето твое?“ Ме виде; зошто го наведна лицето твое и срам ти е да ме погледнеш? „Смири се“; смири се, и за тебе има Бог. „Он ќе гледа во тебе и ти ќе владееш над него“. Не само што го утеши и како сожаллива мајка го обвитка со благи зборови, за да го смири, туку за да го охрабри му рече и : „Он ќе гледа во тебе и ти ќе владееш над него“, потомците на Авел ќе ти бидат подредени; ти ќе владееш. Ова е играта на милосрдието и љубовта Божја за да може човекот да успева во својот живот.
Овие бунтовни млади луѓе, кои често нè доведуваат до безнадежност, нашите романтични деца, се деца Божји. Тие имаат многу помисли, подводливост, страсти, себичност, разочарувања од татковата лоза и од своето детство. Мислат и сакаат многу нешта, и се занимаваат со многу нешта, како да имаат многу богови. Нивниот живот е едно многубоштво. Но Господ Исус Христос и оние што веруваа во многу богови ги повика на еднобоштво.

Играта на Христос со Адам

Тропарот на светите пет Маченици, кои денес ги прославуваме, многу убаво вели: „Многубоштвото како неосветлена скинија, која со вера се укинува“. Тоа многубоштво што луѓето, било како догма, било како дело, го имаат во своите животи, е една сцена, нешто привремено што со верата согорува и се укинува. Тоа е една сцена што покажува самотија, издвоеност, суша, сиромаштија и пустош, заблуда на човекот кој живее далеку од Христа. Една сцена која Едниот и Единиот Бог ќе ја укине. Такви чуда секојдневно се случуваат.

Бог само од љубов, без никаква неопходност и интерес го создаде Адам како Свој син, го постави во рајот за да биде уважуван, да биде фален, да владее и да се радува и ужива во својата убавина и во Бога Кој е добар со Својата убавина. Неговиот живот беше чест и слава. Можеше да стане бог. Тоа стана јасно со давањето на имиња, кога Бог му рече на Адам да им даде имиња на созданијата. Така му откри дека тој го има правото Божјо и дека со тоа може да стекне неразделива божественост, да стане еднаков на Бога.

Од тогаш човекот и Бог си играат. Татко и син. Он го создава Адам како другар во играта, и го повикува во играта за напредок на сета твар. Светот, созданието како некоја топка преминуваат од раката на едниот во раката на другиот, за да би можеле и двајцата да се веселат и да стигнат до вечноста.

Продолжува

 

 

Извор: Бигорски манастир

 4ти јануари 2019 лето Господово

 Друго:

Старец Емилијан: Деца Божји – I дел ...

 

 

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…
Јуни 25, 2024
HRISTOS.nafora

За нафората

Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и употребена за свештеничка работа.Овој леб,како избоден со копје и осветен со божествени зборови,им се дава на верниците кои не се причестиле наместо Страшните дарови,т.е.Светата…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 2684
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7134
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6966
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Беседи

Лекот го знаеме, а не го користиме

Лекот го знаеме, а не го користиме

 Посебно, проблемот се состои во тоа што, ако стварноста е сосема поинаква од тоа што ние си мислиме, не се ни запрашуваме за негативните последици од погрешните заклучоци по нашиот...

Александар Несторовски: РАЃАЊЕТО НА СВ. ЈОВАН КРСТИТЕЛ 07.07.2024

Александар Несторовски: РАЃАЊЕТО НА СВ. ЈОВАН КРСТИТЕЛ 07.07.2024

И во нашите животи се случува во некој момент јасно да го слушнеме гласот Божји кој не вика по име и тогаш исполнети со восхит сме спремни на било каков...

Архиепископ Андреј Римаренко: Беседа на Неделата на сите Светии

Архиепископ Андреј Римаренко: Беседа на Неделата на сите Светии

Сите светители кои денес ги славиме го следеле Христовиот пример. И секој од нив, во своето време, во своите животни околности, ја исполнил Божјата заповед за љубовта кон Бога и...

БEСEДА  за патoт на живoтoт и патoт на смртта

БEСEДА за патoт на живoтoт и патoт на смртта

Пoнeкoгаш на чoвeкoт му сe причинува дeка бeзбoжничкиoт пат e прав, бидeјќи глeда дeка бeзбoжникoт сe збoгатува и успeва. O кoга би му сe дoзвoлилo да гo види крајoт на...

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Богочовекот Христос ги поучува Своите ученици на кратката молитва: „Господи Исусе Христе, помилуј нè“, како што и секој духовен отец треба да ги подучува своите, т.е. Божјите чеда. Веднаш можеме...

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

Да разбереш, односно да сфатиш – во духовно православна смисла, го означува просветлувањето на умот – со дарот на умно-срдечната молитва. Оти, какво е тоа сфаќање и разбирање без просветленост...

БEСEДА  какo мудрoста сe јавува насeкадe

БEСEДА какo мудрoста сe јавува насeкадe

Нo Прeмудрoста Бoжја e најгласна и најјасна вo лицeтo на самиoт Гoспoд Исус Христoс. Вo лицeтo на Гoспoда Исуса Христа прeмудрoста Бoжја сe јавила вo тeлo и сe пoкажала на...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

« »

Најново од духовност

Православен календар

 

16/07/2024 - вторник

Св. маченик Јакинт; Свети Анатолиј, патријарх Цариградски; Преп. Александар; Св. Исаија Отшелник;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христов маченик Јакинт 3 јули / 16 јули 2024

Тропар на св. Христов маченик Јакинт 3 јули / 16 јули 2024

Мачениче Христов, свети Јакинте,земната храна со небесната си ја заменил,на Бога послужувајќи, срцето твое дел на Светиот Дух постана,тебе кого...

Тропар за чесната риза на Пресвета Богородица во Влахерна 2 јули /15 јули 2024

Тропар за чесната риза на Пресвета Богородица во Влахерна 2 јули /15 јули 2024

Богородице Приснодево, заштито на луѓето,ризата и појасот на Твоето пречисто телоси го дарила на твојот град како моќна ограда,останувајќи нетлена...

Тропар на св. Христови бессребреници Козма и Дамјан 1 јули / 14 јули 2024

Тропар на св. Христови бессребреници Козма и Дамјан 1 јули / 14 јули 2024

Христос нашиот Бог и Господ,повика срце да принесеме,о свети бессребреници Козмо и Дамјане,за да Спасителот него го очисти од страстите.Наука...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная