логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка




 

Goran.T.Maks9.jpg

 Презвитер Горан Тасески


ЗА МАШКИОТ И ЖЕНСКИОТ ПОЛ

  • Самата човекова природа, која од Бога е создадена и се пренесува на сите луѓе преку благословот Божји: „Плодете  се, и  множете се, и наполнете ја земјата...“(1 Мој.1,28),  во себе го содржи потенцијалот за размножување.  Бог го создаде човекот како машки пол и женски пол (сп. 1 Мој. 1, 27). Гледаме различност во телесниот изглед, а тоа е видливата страна, но исто така, се јавуваат многу посебности  во внатрешните  способности  кај  човекот-маж и, од друга страна, кај човекот-жена. Така, самата природа нé учи за некои посебности и тие  треба да се следат при развојот на децата од машкиот пол и на децата од  женскиот пол.  Природно е машкото дете да го следи однесувањето на својот родител - татко повеќе отколку на мајката, бидејќи тој е негов образец преку кој се оформува посебното знаење за мажот. Од друга страна, женското дете природно е повеќе да ја следи својата мајка, бидејќи во неа го препознава образецот за да се стане жена.  Па така, во свое време, кога ќе се изразат јасно надворешните полови црти на телото, тогаш се изразуваат и способностите за размножување во кои се содржани и информациите за привлечноста на машкиот пол кон женскиот пол, а тоа е  така  со благословот Божји даден  од почетокот  кога Бог го создаде човекот. Едноставно, дошло времето кога: ... „ човекот ќе ги остави татко си и мајка си и ќе се прилепи кон жената своја; и двајцата ќе бидат едно тело“ (1 Мој. 2, 24).  А Бог што соединил, човек да не разделува“ (Мк. 10, 9). Во овој благослов се содржани некои основни начела за човекот, меѓу кои и тоа дека кога природата во човекот се поларизира видливо преку појавата на видливи машки и женски карактеристики, веќе  е дојдено времето кога момчето или девојката треба да се воспитуваат за осамостојување од родителите  и треба да формираат едно тело од два различни пола:  машки пол и женски пол.  Сето тоа треба да е плод на љубовен избор и благослов Божји и родителски,  се разбира ако родителите се свесени за таа потреба, и при тоа   треба да го почитуваат слободниот избор  и секогаш треба да припомагаат за нивното дете да стане самостојно,  а не да бидат пречка за тоа. Од друга страна, во Божјиот благослов искажан со зборовите:  „А Бог што соединил,  човекот да не разделува“,  покрај личниот избор на мажот и жената, кој треба да е плод на  љубов, а не на принуда, треба да се подразбира и нешто друго, а тоа е дека она што Бог благословил мажот и жената да се соединети преку љубовна заедница, да не се осудува човекот побуден од своите страсти и похоти, да го изменува, односно да не тежнее кон некакво друго соединување, за коешто ни говори светиот апостол Павле: „Зашто за она што го прават скришум, срамно е и да се зборува“ (Ефес. 5, 12).  И понатаму уште  подробно ни објаснува :

 Оти гневот Божји се открива од небото на секоја нечесност и неправда на луѓето, кои вистината ја држат во неправда;. така што она, кое може да се знае за Бога, ним им е познато, бидејќи Бог тоа им го откри.. Оти она, што е во Него невидливо, односно вечната Негова сила и Божеството, се гледа уште од создавањето на светот, гледани според нивните созданија, па така тие немаат изговор. Зашто, кога Го познаа Бога, тие не Го прославија како Бог, ниту, пак, Му благодарија, туку се заблудија во своите помисли, и нивното неразумно срце им се помрачи;
наречувајќи се себе мудри, тие обезумија,
и славата на вечниот Бог ја изменија во облик на смртен човек, на птици, на четвороножни животни и на лазачи, - затоа и Бог, според желбите на срцата нивни, ги предаде на нечистотата, за да се бесчестат телата нивни во самите себе. Тие ја заменија вистината Божја со лага и му се поклонија и му служеа на созданието повеќе отколку на Создателот, Кој е благословен во сите векови. Амин!

  •  Затоа Бог ги предаде на срамни страсти: жените нивни природните потреби ги заменија со противприродни; и мажите исто така; оставајќи го природното зближување со женскиот пол, се распалија со желби еден кон друг, и вршеа срамни работи мажи со мажи, добивајќи отплата каква што одговараше на нивната заблуда.

И бидејќи не се обидоа да Го имаат Бога во разумот свој,  затоа Бог ги предаде на изопачен ум – да го прават она, што не прилега;
 бидејќи исполнети со секаква неправда, блудство, лукавство, користољубивост, злоба; полни со завист, убиства, расправии, измами, лоши нарави;
 озборувачи,клеветници,богомрасци,силеџии, фалбаџии, горди, измислувачи на зло, непослушни кон родителите,
неразумни,неверни,недружељубиви, непомирливи, немилостиви.
 Тие, иако ја знаеја правдата Божја дека оние, што вршат такви дела, заслужуваат смрт, сепак не само што ги вршат, туку се благонаклони и кон оние што ги вршат.    (Рим. 1, 18 – 32).
     Од овој текст на светиот апостол Павле јасно се гледа дека во незнабожеката  култура и цивилизација ваквите појави ги имало. Таквите појави се случувале и многу порано  најверојатно и најизразени биле во времето на уништувањето на градовите Содом и Гомор. Оттаму и терминот „содомија“ кој е синоним за крајна противприродна развратност.  Секогаш тие пројави биле плод на  тоа дека  ...не се обидоа да Го имаат Бога во разумот свој, затоа Бог ги предаде на изопачен ум – да го прават она, што не прилега; (Рим. 1, 28). И секогаш, ваквите изопачени противприродни пројави биле причина за навлекување на гневот Божји врз човекот. Така, во времето на Авраам градовите Содом и Гомор, поради развратот на нивните жители,  биле уништени  до темел преку запалување со огнени топки од сулфур кои паѓале од небото (сп. 1 Мој. 19, 1-25). Но, и покрај ваквите страшни опомени, кои Бог ги испраќал низ претхристијанската историја поради изопачениот непросветлен ум, тие повторно се пројавувале меѓу луѓето.  
Со доаѓањето на Христос, Словото Божјо, Синот Божји – Единосуштен со Отецот, Кој е Светлина за просветлување на незнабошците и слава за израилскиот народ, со Неговото спасително слово, со Неговиот образец за живеење, смирение, чистота, правда, со Неговата очистителна и спасителна Жртва на Крстот,  на човештвото му се даде можност да се измие од нечистотијата на својот изопачен ум, да се просветли со спасителното слово и да се запечати со Силата на Светиот Дух за да не врши грешни дела. Благодарение на Светиот Дух и на силната проповед на апостолите,  Христовото спасително слово се рашири  дури до краиштата на вселената и набрзо „народот, што седеше во мрак, виде голема светлина и на оние, што седеа во место на смртна сенка, им изгреа светлина“ (Мт. 4, 16). И така, набргу по доаѓањето на Спасителот, нашиот Господ Исус Христос, овие изопачени и противприродни пројави исчезнуваа, и тоа не само кај оние кои поверуваа и се крстија, туку и кај оние кои не го сторија тоа, бидејќи Сонцето на правдата изгреа за целата земја, за сите луѓе, и со Својата светлина ги разобличи делата на нечестивите, вршени во темнина,  повикувајќи ги сите на покајание.    

  • А како е  денес, после дваесет века ширење и практикување на евангелското слово? Несомнено Исус Христос е ист вчера денес и во веки.  Каков е денешниот човек, кој после толку векови учење од евангелското слово требаше да биде барем малку помудар ?  Денешниот човек себеси се смета за мудар и смета дека направил огромни успеси и достигнувања во областа на  науката и техниката. Но, од друга страна, сосема се отсликува во зборовите на апостолот: Сметајќи се себеси за мудри тие обезмудреа,- затоа и Бог, според желбите на срцата нивни, ги предаде на нечистотата, за да се бесчестат телата нивни во самите себе. Овие стихови од „Посланието до Римјаните“ се однесуваат на оние кои живееле до примањето на евангелското слово.  Голема срамота е што денес тоа се однесува и на христијани, кои барем така се нарекуваат себеси, а уште поголема срамота е и тоа што таквото бесчесно однесување не се прави скришум, туку пред очите на целиот свет.  Она за кое апостолот вели дека е срамно и да се зборува,  овие  сакаат тоа да биде зборувано и објавувано, со цел да им покажат на другите дека сè повеќе ги има нив со својата бесрамност, и во името на демократијата бараат да им се даде можност да стапуваат во истополови  бракови,  и уште повеќе од тоа,  да имаат можност да посвојуваат деца. Во личните податоци за новородените деца да има можност да се впише неодреден пол, иако Бог, Кој го дава животот, јасно при самото раѓање видливо го покажува полот на детето. Бараат  да има училишта  за „геј“ деца, бидејќи тие со својата бесрамност така ги нарекле.  Самите деца не пројавуваат полови разлики во својот детски период,  туку оние, кои поради својата бесчесност и помрачениот свој ум, „препознаваат такви карактеристики“ кај децата.  Во училишниот дневник и во другите документи на децата, бараат да не стои: родители татко и мајка, туку прв и втор родител, зашто според нив, во иднина, можеби родителите ќе сакаат да си ги заменат половите  или се од ист пол.

Навистина, за овие работи срамно е и тешко е да се пишува, бидејќи се плод на крајна развратност и безумие.  Но, знаејќи дека гневот Божји,  поради таквите изопачености, со сета своја јарост се излива над човекот,  повикани сме постојано, како членови на Едната Света Соборна и Апостолска Црква,  да ја обзнануваме вистината, правдата и судот Божји пред секој човек.  Зашто она што е откриено од Бога се однесува  за секој човек на  земјата, без разлика дали живеел од дамнина , денеска живее, или во иднина ќе живее.
 
Што треба да направиме за да се заштитиме од овие влијанија,  кои се неприродни за човековото битие? Должни сме што поскоро да се изјасниме против ваквите противприродни пројави, со јасно и недвосмислено спротивставување на секој демократски начин: референдум, средства за масовно информирање (СМИ). Да се трудиме во христијанските семејства да се дочува традиционалниот начин на воспитување, преку личен пример на родителите. Со пројавување на кротост, љубов и трпение, кај децата да се изгради доверба и пријателство  кон родителите. Само во таквите релации може да се изгради самодоверба кај децата, која во многу ќе им помогне низ животните предизвици да истапуваат со јасен личен став, препознавајќи пред сè, од своето домашно воспитување, што е добро, а што зло. Тука би спомнал и некои аномалии кои во современиве текови на живеење се провлекуваат и во христијанските семејства. Децата да не се оставаат да гледаат сè и сешто на телевизија, да имаат одредено време за гледање телевизија и тоа по избор, односно да не им се даде слобода која емисија би сакале да ја гледаат. Родителот треба да ја изгледа таа емисија со децата  и потоа заеднички да се даде критички осврт, на јазик разбирлив за детето , доброто и убавото да се пофали , лошото - насилното и срамното секогаш да се детектира и да се разобличи. Исто така, компјутерот треба да стане средство за помагање во образованието, а не стапица преку која се ловат детските души за развивање насилие и бесрамност. Во семејството треба да има ред, права и задолженија,  почит кон родителите, а пак родителите да не ги дразнат своите деца (сп. Ефес. 6, 4); туку секогаш да се знае дека редот и воспитувањето на децата се постигнува само со љубов, кротост и трпение.  

  • Би споменал и една појава од типот „мајкин син“ или  „таткова ќерка“. На пример, синот сето време се врти околу мајката, бидејќи таа повеќе го „мази“, синот  ја гледа како се чешла, како се шминка или облекува, па честопати и синот сака да биде нашминкан, и мајката така од шега го шминка, или пак синот  сака да е со пријателките на мајка му, да ги слуша како разговараат за разни женски работи додека пијат кафе. И обратно, кога ќерката се врти сето време околу нејзиниот татко, ги следи сите негови машки постапки,  затоа што таткото нели, повеќе ја „мази“. Секако, овие работи не се толку многу пресудни за развивање противприродна појава на привлечност кон истиот пол, но треба да се обрне внимание и она што си е природно воспитување да се воспостави, па така кога ќе се забележат такви појави кај децата, тие да се искоренат, со родителската свесност за тоа дека, на машкото дете образец треба да му биде таткото, а на женското - мајката. Кај децата кои растат со еден родител треба од родителот  да се поттикне инцијатива, како на пример:  мајката треба да сфати дека на нејзиниот син му е потребно и машко однесување како образец, па така, вршејќи понекогаш работи кои се машки во куќата, да го поттикне да се интересира повеќе за нив. Родителите треба да ги знаат  другарчињата на своите деца, а исто така и нивните родители , не за да ги тргнат настрана децата, туку пред сѐ преку тоа запознавање да се има взаемно искуство во доброто, а лошото неминовно треба да биде детектирано и да се бараат начини, ако е можно заеднички, да се делува, сѐ со цел да ги запазиме децата од лошата импликација на насилие и бесрамност. Родителите, исто така, треба да бидат будни за тоа кој и со што ги воспитува нивните деца во училиште. Предмети од типот на „сексуално воспитување “ не треба да се дозволат, имајќи во предвид   какви сé кампањи се водат во современиов тек на живеење за таканаречените „сексуални права и слободи“,  па на време треба да  се реагира на таквите предизвици. Пред сѐ треба да сé знае дека основите на правилното воспитување на децата, а исто така и на родителите, се воспоставуваат и се применуваат само со Најголемиот Воспитувач – Нашиот Отец Небесен, Неговиот Возљубен Син и Спасител наш-Исус Христос, и Светиот Дух, Единиот Бог-Троица Едносуштна и Неразделна, во Кого пребива вечната премудрост и сила, неискажливата вечна љубов, мир, радост, кои Он сака неизмерно да ги сподели со нас. А ние, ако се подготвиме преку покајание, смирение и љубов, да ги примиме нив во нас, тогаш сложеното станува едноставно, тешкото -лесно, настапува љубовта - стравот исчезнува, се буди радоста –тагата ја снемува. Само со таква преданост  ќе можеме да воскликнеме:  „Со Господ сѐ можам!“ .         

И сосема на крај да речеме дека овој тежок грев не е единствен помеѓу луѓето денес, и тоа дека не се праведници оние кои, фала Му и слава на Бога, го немаат овој грев, но секогаш да знаеме дека само   вистинското покајание   Бог го прима и разрешува од гревови и најтешки грешници ако така пристапат кон Него, и уште да речеме:  „Христос се воплоти, повикувајќи ги на покајание и разбојниците и блудниците; покај сѐ, душо моја, вратите на Царството веќе се отворени, и пред нив се редат фарисеи и цариници и прељубодејци,  кои се покајуваат.“  /стихира од Великиот покаен канон на св. Андреј Критски/  

 

 Извор: ПРАВОСЛАВЕН ПАТ

21-ноемви, лето Господово 2014

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3121
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7591
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Беседи

Жарко Ѓорѓиевски: Беседа,13. октомври 2024 година

Жарко Ѓорѓиевски: Беседа,13. октомври 2024 година

Како што постојат места на земјата на кои успева само еден вид растение и нема такви други места на кои истото растение би растело, така и во Црквата Христова постои...

 Aрхим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

Aрхим. Георги Капсанис: ВО ЗНАК НА НАШАТА ЉУБОВ

Незамисливо е да се биде христијанин без подвиг и крст. Оној што води лесен живот не може да се нарече христијанин. Некои луѓе отсекогаш верувале дека христијанин е оној кој...

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Отец Александар Шмеман: Воздвижение на Чесниот Крст

Тоа бил празникот на христијанското царство, кое се родило под закрилата на Крстот, во денот кога царот Константин го видел Крстот над кој пишувало:: „Со ова ќе победиш…” Тоа е...

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Митрополит Софрониј - ПРОПОВЕД ЗА РОЖДЕСТВО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Во Ветената земја - Палестина, дадена на израилскиот народ од Бога, во планините на Галилеја се наоѓа градот Назарет. Во тоа време тој бил толку непознат и малку важен, што...

Свети Јован Крстител беше испратен од Бог да ги повика луѓето на покајание

Свети Јован Крстител беше испратен од Бог да ги повика луѓето на покајание

Самиот тој, со својот начин на живот, е олицетворение на покајанието. И нормално, не би ни можел да биде повикан од Бог да проповеда покајание ако целата негова сила не...

БОГОРОДИЦА

БОГОРОДИЦА

„Испитувајќи што му е најпотребно на молитвеникот за да беседи со Бог, по кој пат доаѓа молитвата, Богородица го пронаоѓа свештеното тихување..., оддалеченост од светот, заборав на сè земно и...

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

Св. Јован Кронштатски - Слово на денот на Успение на Пресвета Богородица

И колку славно било Нејзиното успение! Со каква светлина сјаело Нејзиното пречисто лице. Колку прекрасно, неописливо, неспоресливо благоухание извирало од нејзиното пречисто, приснодевствено тело, како што пишува св. Дионисиј Ареопагит,...

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно - Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Архива: Беседа на Преображението на Господ и Бог и Спасителот наш, Исус Христос – Свети Григориј Палама

Архива: Беседа на Преображението на Господ и Бог и Спасителот наш, Исус Христос – Свети Григориј Палама

А и зошто Господ, пред почетокот на Преображението ги избира најглавните од апостолскиот лик и ги возведува со Себе на гората? Секако, за да им покаже нешто големо и таинствено....

« »

Најново од духовност

Православен календар

 

13/11/2024 - среда

Светите апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј и Аристовул; Светиот маченик Епимах; Светиот маченик Никола Хиоски; Преподобните Спиридон и Никодим;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная