логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


 


„Со зборови си ги упатил народите кон верата Божија; со делата си се издигнал преблажене, кон божествен и блажен живот. Со чудеса си ги просветил оние што пристапуваат верно кон Тебе, преславно осветлувајќи ја темнината со знаменија. Поради тоа го славиме твојот божествен спомен Клименте“ (тропар на св. Климент Охридски).

Македонската православна црква, секоја година, со најголеми почести и торжества го прославува својот голем учител и патрон, светиот Климент Охридскиот Чудотворец. Тој особено се прославува во манастирот „Св. климент и Пантелејмон“ – Плаошник во Охрид, манастир што самиот го изградил и во кој денес почиваат неговите свети мошти. Празнувањето започна на 07.12.2011 година со свечена Вечерна богослужба, на која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Дебарско-кичевски г. Тимотеј, во сослужение на протоереј-ставрофор Ефтим Бетински, протоереј-ставрофор Сашо Богданоски, протоереите Димче Ѓорѓиески и Игор никовски, свештениците Никола Христоски и Димче Азески и ѓаконите Николче Ѓурѓиноски и Васко Голабоски. По завршувањето на вечерната служба, Митрополитот Тимотеј го прекрши петолебието.

Прославувањето продолжи утредента, со свечена архиерејска Литургија, на која чиноначалствуваше Митрополитот Тимотеј, во сослужение на архимандритите Нектариј и Јосиф, протоереј-ставрофор Ефтим Бетински, протоереј Игор Никовски, свештеник Атанас Казанџиски, јеромонасите Доситеј, Григориј и Јосиф и ѓаконите Николче Ѓурѓиноски, Владо Недески и Васко Голабоски. По завршувањето на Литургијата, Митрополитот Тимотеј се обрати со пригодна беседа кон мноштвото верен народ, кој дојде да учествува на Литургијата и да се поклони на моштите на нашиот заштитник и молител пред Бога, св. Климент Охридски. Нашиот Митрополит го прекрши и славскиот колач и им подели нафора на верниците. Во продолжение интегрално ви ја пренесуваме беседата изговорена на Литургијата.

Во името на Отецот и Синот и Св.Дух!
Драги браќа и сестри!

Нашиот Спасител, Господ Исус Христос, во светото Eвангелие според Матеј вели: „Јаремот Мој е благ и бремето Moe е лесно“ (Мат. 11,30). Кога ние ќе ги слушнеме зборовите јарем и  бреме, секогаш во нашата помисла ни наидуваат помисли на страдање, измачување, на нешто што е поврзано со некое ропство, како на физички, така и на духовен план. А ние знаеме за такви периоди кога луѓето биле потчинети на други и истите биле експлоатирани од другите за свои лични цели и нивно задоволување. Неоспорно, таквиот јарем и таквото бреме е тешко. Сите луѓе, некој повеќе, некој помалку, сме вкусиле од таквите непријатни моменти и знаеме колку тој јарем и колку тоа бреме е тешко и неподносливо. Не е лесно кога треба да вложиме посебен труд за да постигнеме некој успех, каде што нашето тело се истрошува, изморува, па дури и умртвува.

Но, постои и поинаков јарем и поинакво бреме кое Господ го нарекува лесно.  Господ, честопати, преку Светото писмо ни напомнува во нашите свети храмови дека тој јарем и тоа бреме се заповедите Христови. Тоа бреме е исполнување на волјата Христова додека сме на земјава и тоа важи за сите, без исклучок. Христос го повикува секого од нас поединечно: „земете го јаремот Мој на себе...“ (Мат. 11,29). Тој јарем е благ затоа што ја приближува нашата душа кон светите Божји угодници и нè ородува со нив, а преку нив и со нашата небесна Мајка и со Самиот наш Спасител. Едно време, во нашите краеви, па и во поширокиот свет, се сметало за голема чест и среќа кога една девојка од сиромашен род ќе се омажи за богато момче или, пак, обратно. Сето тоа е корисно и полезно за овој свет, но гледано од вечноста, сето тоа е моментално и времено во овој суетен свет. Но, колку поголема и вистинска среќа има во тоа да се ородиме со оние кои се богати духовно, богати со својата светост и големи со својата вечна слава. И секој од нас кој ги исполнува заповедите Христови се украсува со добродетели и се стреми кон спасение на својата душа. Тие добродетели многу потесно и посилно ја поврзуваат душата со вечните врски со нашиот Небесен Отец и со сета небесна црква, насладувајќи се во блаженството на вечниот живот.

Јаремот на кој нè повикува Господ е благ затоа што нè приведува кон блаженството и вечната среќа. Никакви земни богатства и ризници на драгоцености, ниту, пак, слава или почит, ниту ум, ниту убавина, ниту таленти, и ништо не може да се споредува со среќата што се дава на бесмртната душа. Ништо не се споредува со нејзините радости ветени од Господа на секој еден од нас како верни слуги кои го исполнуваат Неговиот Завет во земниот живот и на секој кој живее според верата и со неа го завршува животот во овој свет.

Јаремот на Неговите заповеди Спасителот го нарекува благ и лесен, затоа што тој и дава мир и спокојство на многуизмачената душа на луѓето. „Земете го јаремот Мој на себе и поучете се од Мене...и ќе најдете спокој за душите ваши...“ - се обраќа Спасителот на секого од нас (Мат. 11,29).

Кога еден човек ќе се искачи на повисока планина, или, пак, на некој покрив од некој облакодер, нему, од таа перспектива, сите луѓе му изгледаат како малечки точки. Така силно се стреми и духот на луѓето кон Бога. Уште повеќе, духот кај верникот го издигнува човекот над животните грижи и над неизбежните искушенија, маки и страдања. Јаремот на заповедите Божји му дава на тој дух сила за да ги помине сите искушенија што ги преживува за време на неговиот земен живот, но, во исто време, и да вкуси од Божјата сладост на земјата, претчувствувајќи ја вечната радост во идниот, односно во вечниот живот. Таквиот човек се учи да набљудува сè на неговиот пат со очите на вечноста, која многу одамна му се покажала, но и ги надминала вознемирувањата и жалостите во овој свет, а сега сето тоа не го вознемирува срцето, предавајќи се исцело во рацете Божји. Тоа може да се спореди и со едно  исплашено дете, што се успокојува кога ќе се најде во прегратките на својата мајка.

Бремето на заповедите Господови е лесно затоа што тие заповеди не се јавуваат како туѓи на нашата духовна природа и не ни се наложуваат со сила, туку тоа е нешто што го очекува и нашиот дух, нешто што е вродено во нас и што е потребно за нашата душа. Ако сакаме да направиме споредба, тоа можеме да го споредиме со човек кој се навикнал да работи физички работи: да копа, жнее, ѕида, ора. Но, ако го поставите истиот да работи интелектуално, умствено, тоа ќе му биде тешко и тој ќе се измачува. И обратно, еден човек ако работел интелектуална работа и го задолжите да работи физички работи, да копа, да сече дрва или било кој работа што бара физичка кондиција, ќе му биде тешко и сосема неприфатливо. Но, Божјите заповеди се достапни и лесни за секого, затоа што тие се состојат од тоа што го бара и нашата природа. А тоа се: милосрдие, неосудување, телесна и духовна чистота, праведност. За овие нешта секоја душа чезнее и посакува со нив да живее. Додека, пак, злото, лошото, гневот, блудот и слични гревови, се туѓи на нашата душа и се противни на природата и се третираат како нешто што го осквернува и навредува човечкото достоинство. Секој еден ги има почувствувано тие тешкотии на духот после паѓање во било каков престап или грев.

Но, најдобар пример дека заповедите Божји се лесни и јаремот е благ ни дава св. Климент Охридскиот Чудотворец, чиј спомен денеска го прославуваме. Тој го зел јаремот и бремето на своите плеќи и го носел преку целиот негов овоземен живот. Уште како млад ги следи неговите свети учители во Моравија, каде што го сее словото Божјо, исполнувајќи ја Божјата заповед: „Одете и научете ги сите народи, крштевајќи ги во името на Отецот и Синот и Светиот Дух“ (Мат. 28,20).  Тој на својата мисија ќе поднесе прогонства од страна на латинското свештенство и ќе оди на оправдување во Рим, каде ќе ја брани словенската писменост и каде ќе добие одобрение од тогашниот Папа. Но, и покрај тоа, св. Климент заедно со останатите ученици на светите браќа Кирил и Методиј, ќе биде изгонет од Моравија и Словачка и ќе претрпи страдања, но од служењето на Евангелието и од исполнувањето на заповедите нема да се откаже. И покрај тоа што тогашниот бугарски цар Борис ќе го прими во неговиот двор во Плиска, од политички причини пак ќе го протера во најоддалечениот простор на тогашното Бугарско царство, заради задоволување на византиските емисари, кои слично на латинските не го прифаќаат словенскиот јазик и писмо. Заради тоа св. Климент ќе дојде во Охрид и ќе создаде голем црковен, просветен и научен центар за тоа време, од каде што ќе се шири словото Божјо и каде што народот Божји ќе се учи на исполнување на заповедите и волјата Божја. Заради неговиот свет живот и заради неговото исполнување на заповедите и носењето на јаремот и бремето Христово, Бог го овенча со светост и моќ да биде покровител на Македонската земја, на македонскиот народ и на прекрасниот Охрид. Да се угледаме на св. Климент и ние и објективно да ги прифатиме Евангелските зборови дека јаремот и бремето Христово се благи и лесни и по молитвите на св. Климент да се потрудиме подостоинствено да ги носиме и исполнуваме. Амин!  

  

Митрополит Тимотеј

св. Климент Охридски
08.12.2011 година, ман. „Св. Климент и Пантелејмон“ Плаошник, Охрид

 

 

 

 


 


dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

Да разбереш, односно да сфатиш – во духовно православна смисла, го означува просветлувањето на умот – со дарот на умно-срдечната молитва. Оти, какво е тоа сфаќање и разбирање без просветленост...

БEСEДА  какo мудрoста сe јавува насeкадe

БEСEДА какo мудрoста сe јавува насeкадe

Нo Прeмудрoста Бoжја e најгласна и најјасна вo лицeтo на самиoт Гoспoд Исус Христoс. Вo лицeтo на Гoспoда Исуса Христа прeмудрoста Бoжја сe јавила вo тeлo и сe пoкажала на...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

АРХИВА- Митрополит Струмички Наум: Недела на слепиот (23.05.2020)

АРХИВА- Митрополит Струмички Наум: Недела на слепиот (23.05.2020)

Бог е праведен. Сепак, на оние кои се одрекле од светот и световните работи им ветил стократно повеќе уште во овој живот, а плус и Царство Небесно: „Вистина ви велам:...

АРХИВА- Александар Несторовски: НЕДЕЛА НА САМАРЈАНКАТА 14.05.2023

АРХИВА- Александар Несторовски: НЕДЕЛА НА САМАРЈАНКАТА 14.05.2023

Својата Вода, или Живата вода, за која говори Господ Исус Христос, во разговорот со Самарјанката, е всушност Неговото спасително учење кое постојано, непрекинато ни го дава низ вековите, па и...

Митрополит Струмички Наум: Недела на Самарјанката (29.05.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на Самарјанката (29.05.2021)

Благодатта на Светиот Дух Господ, од часот на нашето Крштение се наоѓа внатре во нашето срце. Но, не е доволно само да сме крстени во Црквата, па да се подразбира...

 Митрополит Струмички Наум: Неделата на раслабениот (22.05.2021)

Митрополит Струмички Наум: Неделата на раслабениот (22.05.2021)

За симболиката на крајот на Новиот Завет ни говори Апостолот Павле: „во последните денови ќе настанат времиња тешки. Зашто луѓето ќе станат среброљупци, горди, хулители, неблагодарни, неправедни, непомирливи, клеветници, невоздржливи,...

Жарко Ѓоргиевски:19. мај 2024 година - Свети праведен и многустрадален Јов

Жарко Ѓоргиевски:19. мај 2024 година - Свети праведен и многустрадален Јов

Најхрабри и со најцврста вера биле токму овие жени мироносици кои тргнале до крај да ги испочитуваат обичаите кои владееле во тоа време. Затоа тие и станале првенци на апостолството...

« »

Православен календар

 

16/06/2024 - недела

Светиот маченик Лукилијан и со него: Клавдиј, Ипатиј, Дионисиј и девицата Паула; Светиот свештеномаченик Лукијан; Светиот маченик Димитриј, принц руски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. мч-ци Христови Лукилијан, Клавдиј, Ипатиј, Павле, Дионисиј и Павла 3 јуни / 16 јуни 2024

Тропар на св. мч-ци Христови Лукилијан, Клавдиј, Ипатиј, Павле, Дионисиј и Павла 3 јуни / 16 јуни 2024

Како на орел што се обновува младоста негова,така верата во светиот Лукилијан обнови сила духовна, заточен со светите младенци Клавдиј,...

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Еразмо Охридски 2 јуни / 15 јуни 2024

Тропар на светиот Христов свештеномаченик Еразмо Охридски 2 јуни / 15 јуни 2024

Мудри, твојот преподобен живот го измина, украсувајќи се со светол хитон свештенички.Пролевајќи ја крвта своја маченичка,си се удостоил со вечна...

Тропар на св.маченик Христов Јустин Философ 1 јуни / 14 јуни 2024

Тропар на св.маченик Христов Јустин Философ 1 јуни / 14 јуни 2024

Како птица која го прелетува морето,така ти Јустине свети ја надмина мудроста на овој свет,дознавајќи дека вистинско спознание се добива...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная