логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 


 

 „Сега сите да го воспееме јерархот, пастирот и учителот на луѓето во Македонија, откако со вера пристапивме во неговиот дом, и да го целиваме неговиот свет и божествен гроб, викајќи: Отче богомудри, ти си нашиот и пастир и учител; не престанувај да го чуваш прилежно твојот град, зашто, надевајќи се на твоите молитви, како топол застапник те одбележуваме“ (икос на празникот на свети Климент архиепископ Охридски и Чудотворец).

Празнувањето на големиот светител Климент започна на 07.12.2014 година, со свечена Вечерна богослужба во манастирот „Св. Климент и Пантелејмон“ на Плаошник во Охрид, на која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Дебарско-кичевски г. Тимотеј, во сослужение на протоереј-ставрофор Сашо Богданоски, протоереј Димче Ѓорѓиески, свештениците Никола Христоски, Димче Азески, Владо Недески и Ѓорѓи Блажевски и ѓаконот Сашо Целески.   

На 08.12.2014 година, на самиот ден на празникот на светиот Климент архиепископот Охридски и Чудотворец и на светиот Климент Римски, во манастирот „Св. Климент и Пантелејмон“ на Плаошник во Охрид, беше отслужена света архиерејска Литургија, на која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Дебарско-кичевски г. Тимотеј, во сослужение на архимандритот Нектариј, протоерејот Зоран Данев, свештениците Сашо Додевски, Никола Христоски, Горан Ставрески и Владо Недески, протоѓаконот Николче Ѓурѓиноски и ѓаконите Сашо Целески и Роберт Илијевски. Неизброен беше верниот народ кој дојде да се поклони на моштите на заштитникот и покровителот на нашата света Македонска црква, светиот Климент Охридски, а меѓу многубројниот народ, присутен беше и градоначалникот на град Охрид, д-р Никола Бакрачески, заедно со претставници на советот на општината.

Делото на свети Климент особено се почитува во нашиот град Охрид, во местото каде светителот го поучуваше народот, се подвизуваше, во местото каде што го основа и првиот универзитет и во местото каде што ја подигнуваше нашата света црква. Тоа светиклиментово дело се продолжи и денеска, преку ракополагањето на ѓаконот Роберт Илијевски во презвитерски чин, со што Црквата доби уште еден духовен борец против оние што попусто непријателствуваат против нас. Од името на нашиот Митрополит и на целата Епархија, му го честитаме свештеничкиот чин на отец Роберт, и се молиме верно да и служи на нашата света Црква и со секој збор и дело да ги води своите паства на патот кон Царството Небесно.

По завршувањето на Литургијата, беше прекршен празничниот колач, а новоракоположениот свештеник им подели нафора на верните. Митрополитот Тимотеј се обрати кон своето верно стадо со пригодна беседа, која интегрално ви ја пренесуваме.



 

Митрополит Тимотеј

Во името на Отецот, Синот и Св. Дух. Амин!
Драги браќа и сестри!

 

Патот на секој христијанин е тежок. Тој пат е тежок, бидејќи не е секогаш рамен и пријатен. Некогаш оди и по угорница. Патиштата, пак, кои одат надолу се лесни, но, се стрмни. Рамните патишта се пријатни, но, тие не го издигнуваат човекот до духовни височини. Мрзливите луѓе, кои не познаваат духовен труд, тие, не ни знаат што значи усилие, односно, грижа за надминување на тешкотиите. Исто така, тие не знаат што значи да се борат за да спечалат духовна благосостојба. Уште помалку, пак, знаат, што значи да се биде восхитен од еден висок идеал.

Тежок е патот на христијанинот. Но, сепак пред него има повик од Господ Исус Христос Кој вели: „Земете го Мојот јарем на себе и поучете се од Мене, бидејќи сум кроток и смирен по срце, и ќе најдете мир за вашите души; зашто јаремот Мој е благ и бремето Мое е лесно“ (Мат. 11, 29 – 30). Јаремот на Исуса навистина е благ, бидејќи оној што го носи има радост во делувањето, во добротата, во љубовта, во подвигот и во искачувањето кон духовните височини. Човек доживува голема радост кога постигнува единство со внатрешниот духовен живот. Сите големи страдања, човекот ги доживува како да произлегуваат од внатрешната поделеност помеѓу разумот и срцето. А таа, пак,  разделеност, доаѓа до израз и во самиот ум и во самото срце. Сите падови на луѓето, а особено погубните, се должат токму на тие поделености. Сите лични и општи страдања се должат на тие противречности. Тие, најнапред се раѓаат во внатрешниот човек, а потоа, се одразуваат во целокупниот негов живот. Затоа, постигнувањето на внатрешното единство на човекот е радост, и оттука радоста и доброто служат како средство за доживување на секое добро дело. Радоста од секое добро дело сите ние добро ја познаваме. Таа доаѓа од внатрешното задоволство, бидејќи се постигнува единство на духот. Многу автори, и црковни и световни, опишуваат колку е голема радоста на љубовта. Тоа доживување е изразено во делото на љубовта, и тоа е одраз на внатрешното единство, односно взаемност.

Секој подвиг на духот и срцето е радост. Тој подвиг ги означува вечните зборови на нашиот Спасител Господ Исус Христос, јаремот Мој е благ и бремето е лесно. Таму каде што бремето е лесно, таму и јаремот е благ. Тогаш лесно се носат големите животни тешкотии, и само, кога тие се носат со љубов и во љубов. Тогаш, и јаремот и бремето се лесни. Напротив, пак, тешко се носат сите задолженија и обврски, кои не доаѓаат од внатрешна убеденост и од љубов.

Тешкотиите во животот имаат посебна тежина. Тоа зависи од убеденоста на оние кои го носат бремето. Ако го носат со убеденост, дека себеси се издигнуваат и со тоа се доближуваат до Бога, тогаш го носат лесно. Доколку, пак, го носат со силна љубов и вера во Бога, тогаш и јаремот и бремето ќе им бидат и лесни и пријатни.

Но, не можеме со еднаква пријатност, сите ние подеднакво, да ги носиме јаремот и бремето Христови, како што ни  заповедува Христос, како на Негови ученици. Тоа, пред сè, зависи од нас самите. Доколку верата ни е силна, и доколку сме убедени дека со носењето на таа тешкотија, го потчинуваме нашиот ум на законот Божји, и доколку имаме љубов, тоа значи дека го потчинуваме нашето срце на законот Божји. Тогаш, ќе имаме сила, додека сме тука на земјата, да го носиме јаремот со пријатност и бремето како христијански долг.

Но, за да можеме да го исполнуваме сето тоа, потребна ни е и помош, помош која треба да ја бараме и да ја просиме од Бога. Помош, која ќе ја засилува нашата вера, па ќе можеме и јаремот и бремето да ги носиме достоинствено, како што бара од нас нашата света Црква. Св. Григориј Богослов, појаснувајќи ги овие зборови, наведува примери како Бог на различни начини нè подготвува и нè упатува кон сознанието и признанието на Бога. Тој вели: Татнежите на громовите не се за луѓе со слаб слух, исто како што и сончевите зраци не се за оние коишто имаат болни очи, и тврдата, пак, храна, не е за оние што јадат млеко. Дали Христовото учење не е громогласен звук или е, пак, силна и мачителна сончева светлина за човечкото око? Христовото учење е громогласен глас, но, додека човекот е надвор од Бога. А кога ќе биде осознаен христијанин, овие силни звуци и татнежи, се претвораат во тивка и мила рака Божја, и тивка песна за Божјата величина. Додека, пак, болните очи треба да се лекуваат, за да можат да ја примат сончевата светлина и на истата да $ се радуваат. Таа не е ослепувачка, таа доаѓа од Бога, а Самиот Христос за Себе вели дека Он е тивка светлина на животот. Што се однесува, пак, до тврдата храна, тоа се однесува на Христовото слово, преку кое треба да растеме здрави и да се издигнуваме духовно.

На тој пат ни помагаат нашите светии. И денеска, кога го прославуваме св. Климент, Охридскиот Чудотворец, тој нè поучува со безброј негови поуки, примери и пишани дела, како и со многуте негови чуда през овие минати векови. Како што знаеме, св. Климент, како ученик на светите рамноапостоли сесловенските учители Кирил и Методиј, изодил тежок и трнлив пат следејќи ги на мисионерските патувања. Тој поминал малтретирања, прогонства и казни, но, никогаш патот по којшто тргнал, не го напуштил. Најпрво се потврдил како учител, па презвитер, а потоа и како епископ, и завршувајќи го својот земен живот како учител и просветител. Но, не само на нашиот народ, туку, и на останатите словенски народи.

Св. Климент не им помагал на луѓето само додека бил на овој свет, како што вели неговото житие, не им давал дремка на своите очи, и одмор на неговите клепки, грижејќи се за своето поверено стадо, за што подобро да го упати на патот на вистината и на правдата, на љубовта и на знаењето, и во прославувањето на името на Севишниот Бог. Тој продолжува и по преселувањето во вечноста, да се грижи за сите христијани кои со вера и молитва му се обраќаат за помош.

Денеска на оваа св. Литургија го ракоположивме во свештенички чин отецот Роберт. Би сакал да упатам неколку поуки, не дека тој не знае за важноста и за големината на свештеничкиот позив, туку, да го потсетам на задачите и на обврските на свештеничката служба. Господ Исус Христос никогаш во светото Евангелие, не го употребува зборот свештеник, туку го употребува зборот служител. За тоа ги повикува сите свои ученици, да ја вршат својата функција, да го земат својот крст и да го следат (Мат. 16, 24). Го повикува секој еден, да го проповеда Неговото слово и да сведочи за Него дури до смртта. Така Исус Христос, Син, Цар и Месија, ги повикува кон Себе и за Своето свештенство сите луѓе за да бидат царско свештенство. Но, свештеникот, пред сè, е служител на луѓето и на светата Црква. Да го возвестува името Божјо, како би можеле луѓето да Го запознаат, да поверуваат и преку вистинско живеење да се соединат со Христа преку светата Евхаристија, за да добијат вечен и блажен живот.

Му посакувам на отец Роберт достоинствено и чесно да го носи свештеничкиот чин за прослава на нашата света Македонска православна црква, за спасение на неговата душа и да биде од полза на поверената му идна паства. И, кажано по охридски, со бел образ. Амин!

 

 



Св. Климент Охридски
08. 12. 2014 год.
Плаошник, Охрид



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Лекот го знаеме, а не го користиме

Лекот го знаеме, а не го користиме

 Посебно, проблемот се состои во тоа што, ако стварноста е сосема поинаква од тоа што ние си мислиме, не се ни запрашуваме за негативните последици од погрешните заклучоци по нашиот...

Александар Несторовски: РАЃАЊЕТО НА СВ. ЈОВАН КРСТИТЕЛ 07.07.2024

Александар Несторовски: РАЃАЊЕТО НА СВ. ЈОВАН КРСТИТЕЛ 07.07.2024

И во нашите животи се случува во некој момент јасно да го слушнеме гласот Божји кој не вика по име и тогаш исполнети со восхит сме спремни на било каков...

Архиепископ Андреј Римаренко: Беседа на Неделата на сите Светии

Архиепископ Андреј Римаренко: Беседа на Неделата на сите Светии

Сите светители кои денес ги славиме го следеле Христовиот пример. И секој од нив, во своето време, во своите животни околности, ја исполнил Божјата заповед за љубовта кон Бога и...

БEСEДА  за патoт на живoтoт и патoт на смртта

БEСEДА за патoт на живoтoт и патoт на смртта

Пoнeкoгаш на чoвeкoт му сe причинува дeка бeзбoжничкиoт пат e прав, бидeјќи глeда дeка бeзбoжникoт сe збoгатува и успeва. O кoга би му сe дoзвoлилo да гo види крајoт на...

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Митрополит Струмички Наум:...За контрола и програмирање на умот; и кому, главно, му служи?

Богочовекот Христос ги поучува Своите ученици на кратката молитва: „Господи Исусе Христе, помилуј нè“, како што и секој духовен отец треба да ги подучува своите, т.е. Божјите чеда. Веднаш можеме...

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

АРХИВА: Митрополит Струмички Наум: Недела на Светите отци на Првиот Вселенски собор (12.06.2021)

Да разбереш, односно да сфатиш – во духовно православна смисла, го означува просветлувањето на умот – со дарот на умно-срдечната молитва. Оти, какво е тоа сфаќање и разбирање без просветленост...

БEСEДА  какo мудрoста сe јавува насeкадe

БEСEДА какo мудрoста сe јавува насeкадe

Нo Прeмудрoста Бoжја e најгласна и најјасна вo лицeтo на самиoт Гoспoд Исус Христoс. Вo лицeтo на Гoспoда Исуса Христа прeмудрoста Бoжја сe јавила вo тeлo и сe пoкажала на...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

« »

Православен календар

 

16/07/2024 - вторник

Св. маченик Јакинт; Свети Анатолиј, патријарх Цариградски; Преп. Александар; Св. Исаија Отшелник;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христов маченик Јакинт 3 јули / 16 јули 2024

Тропар на св. Христов маченик Јакинт 3 јули / 16 јули 2024

Мачениче Христов, свети Јакинте,земната храна со небесната си ја заменил,на Бога послужувајќи, срцето твое дел на Светиот Дух постана,тебе кого...

Тропар за чесната риза на Пресвета Богородица во Влахерна 2 јули /15 јули 2024

Тропар за чесната риза на Пресвета Богородица во Влахерна 2 јули /15 јули 2024

Богородице Приснодево, заштито на луѓето,ризата и појасот на Твоето пречисто телоси го дарила на твојот град како моќна ограда,останувајќи нетлена...

Тропар на св. Христови бессребреници Козма и Дамјан 1 јули / 14 јули 2024

Тропар на св. Христови бессребреници Козма и Дамјан 1 јули / 14 јули 2024

Христос нашиот Бог и Господ,повика срце да принесеме,о свети бессребреници Козмо и Дамјане,за да Спасителот него го очисти од страстите.Наука...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная