логоFacebookTwitterYouTubeeMail

3.angeli.so.truba

За коронавирусот, верата и осветителната Благодат на Црквата (31.03.2020 20:29)

По повод случувањата во последните денови – прекин на светите богослужби поради новопојавениот вирус, би сакале смирено да го изложиме ставот на Светата Црква за тоа дали се пренесуваат болести преку Светите Тајни или преку нејзините средства за осветување - поклонувањето на светите икони, целивањето на раката на свештениците, како и посетувањето на светите храмови.

 
1. Тајната на Божествената Евхаристија

 
Општопознато од полнотата на Црквата е дека болести не може да се пренесуваат преку Телото и Крвта Христови. Во тоа верува Светата Црква, а и праксата го докажува истото. Свештениците, кои повеќе децении служеле во болници за инфективни болести што биле силно заразни и неизлечиви во тоа време, никогаш не се разболувале.

Затоа, голема грешка беше практикувањето на еден свештеник од нашата митрополија, кој ги причестуваше верниците со лажички за една употреба.
 

2. Целивањето на рацете на свештениците и посетувањето на храмовите

 
Дискусијата во врска со ова прашање, исто така, содржи и една силна симболика, со оглед на времето во коешто се случува: втората недела од Великиот пост, во која го празнуваме споменот на свети Григориј Палама. Свети Григориј Палама ја изложил и посведочил со зборови и дела можноста за учество на човекот во несоздадените божествени енергии. Со своето отсуство од неделната служба, многумина од нас побрзаа да се застапат за ереста на Варлаам, кој ја одрекувал можноста за учество на човекот во несоздадените божествени енергии.

Свештеникот е човек – слаб, паднат, кој се подвизува во очистување на внатрешниот човек. Свештеникот, „облечен во благодатта на свештенството“, учествува и ги предава несоздадените божествени енергии преку тајната на свештенството, а не преку своето лично осветување.

Кога постои и лично осветување, се разбира, има двојна благодат. Кога ги целиваме рацете на свештениците, ние учествуваме во несоздадените Божји енергии и ја добиваме Божјата благодат според мерата на нашата вера и благочестивост.

Како што велеше преподобен Паисиј, кој имаше голема желба по Светата Литургија да ја целива раката на свештеникот што служел: „Свештеникот нема свои раце“.

Ако веруваме дека свештеникот може да пренесува болести (при целивање на неговата рака), тогаш се одрекуваме од благодатта на свештенството, се одрекуваме од Божјата благодат. Кога со нашите дела се сомневаме или ги отфрламе несоздадените Божји енергии, ние создаваме еден друг бог и се одрекуваме од вистинскиот Бог.

Истото важи и за светите храмови. Храмот е Тело на живиот Бог, и затоа ја има формата на човечко тело. И тоа не е само симболика. (Уште повеќе, што ние собрани, околу својот Епископ во храмот, веќе сме Тело Христово, и затоа и можеме да го свештенодејствуваме и да се причестиме со Телото Христово – заб. прев.).

Во Светата Црква формите и симболите имаат суштина, Вистина, и затоа ги чуваме. А вистината е дека светиот храм, како Тело Христово, не може да биде место за пренесување на болести.

Ако се сомневаме во тоа, значи се сомневаме и во постоењето на Божјата благодат во него. Го поистоветуваме храмот со која било конференциска сала.

Оваа дискусија завршува со голем проблем и со една тажна констатација. Проблемот е: Дали ние навистина веруваме во Бог? И ако веруваме, тогаш во кој бог?

Во еден варлаамски бог, создаден од нашата логика? Во еден бог, на кој му признаваме толку благодат, колку што може да се смести во нашиот беден ум?

Тажната констатација е дека, не разбирајќи и не сакајќи, хулиме на Светиот Дух. Страдаме од еретичко мудрување, а проповедаме Православие.

Хулиме на Светиот Дух и ризикуваме да не ни биде простено ниту овде, ниту во вечноста, штом се сомневаме во Неговата благодат.

Кога се плашиме да се поклониме на светите икони, да ја целиваме раката на свештеникот, да присуствуваме во храмот, ние на дело се одрекуваме од вистинската и осветителна благодат на Светиот Дух. Сметаме дека Светиот Дух може да ни предаде нешто „валкано или нечисто“ (види: Дела 10, 28), а тоа е голема хула.

Да исповедаме и со дела, како што исповедаме и со зборови, дека веруваме во постоењето на Божјата благодат во светите икони, во свештениците и во светите храмови.

Нашето учество во таа благодат зависи од нашата сопствена вера. Колку вера имаме, толку благодат добиваме.

Постоењето на благодатта, пак, не зависи од нашата сопствена вера. Бог, „Кој Е, и Кој бил, и Кој иде“ (Откр. 1, 4), не исчезнува поради тоа што ние не веруваме во Него.

Според погорекажаното, прекинувањето на светите богослужби со државен закон го примаме како Божја казна, бидејќи „согрешивме, беззаконувавме, вршевме неправда, ниту го сочувавме, ниту го вршевме она што ни го заповеда“ Господ.

Инаку, ние не го прифаќаме оправдувањето од страна на државата дека постои опасност од пренесување на болеста преку Светата Христова Црква и преку извршување на Светите Тајни во неа.

Неговото Блаженство, Архиепископот Атински и на цела Грција, г. Ероним, и Светиот Синод испратија писмо до министерот за образование и вероисповед и до главниот секретар на верските заедници во врска со оваа тема, за да ги исправат работите.

Накратко, невозможно е да се заразиме или да се разболиме од каква било болест од Светата Причест, од светите икони, од целивањето на рацете на свештениците и од светите храмови.

Ако со целото срце веруваме во постоењето на Божјата благодат во нив, изобилно ќе ја имаме Божјата благодат и во нашиот живот. Ако ја одрекуваме или се сомневаме во неа, страдаме од ереста на Варлаам и на иконоборците, т.е. се откажуваме од Бог и хулиме на Светиот Дух.

 
Затоа, да стоиме добро!

Да веруваме просто и правилно,

и благодатта на Бога и Отецот,

и заедницата на Светиот Дух

ќе бидат секогаш со сите нас.

Амин.
 

Митрополит на Едеса, Пела и Алмопија г. Јоил



Извор: www.doxologiainfonews.com

Преземено од:

http://www.mpc.org.mk/svetaktuelno.asp?id=7252

 

 

 Друго:

3.angeli.so.truba

3.angeli.so.truba

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Ноември 10, 2020

Се упокои во Господ Митрополитот Црногорско-приморски Амфилохиј (30.10.2020)

Митрополитот Амфилохиј е роден на Божик, 7 јануари 1938 година, во Бари Радовиќ, во Долна Морача. Завршил Богословија во Белград, а на Богословскиот факултет на СПЦ, во Белград, дипломирал во 1962 година. Покрај теолошките науки, студирал и класична…
Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 1264
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 1473
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 1342
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Светилникот на нашето време (11.01.2021)

Митрополит Струмички Наум: Светилникот на нашето време (11.01.2021)

Се сеќавам, кога понекогаш ќе ми беше многу тешко и кога ќе отидев кај него на исповед, ќе ме сослушаше и без да ми даде никаков совет, само ќе одмавнеше...

Митрополит Струмички Наум: КОПНЕЖ – ДУХОВНО ДА СЕ ПРОГЛЕДА (10.01.2021)

Митрополит Струмички Наум: КОПНЕЖ – ДУХОВНО ДА СЕ ПРОГЛЕДА (10.01.2021)

Слепиот верува дека Господ Исус може да го исцели и затоа никој, и покрај забраните, не може да го спречи неговиот молитвен повик кон Него. Тоа е вистинска пројава на...

ВИСТИНСКИ БОЖИК - СТАРЕЦ ГЕОРГИЈ КАПСАНИС (06/01/2021)

ВИСТИНСКИ БОЖИК - СТАРЕЦ ГЕОРГИЈ КАПСАНИС (06/01/2021)

Смирената наша молитва од Света Гора е да се подвизуваме сите против нашето самољубие, со цел да дојди во нашите срца, во нашите семејства, во татковината ни и во светот...

РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО – Архимандрит Георгиј Капсанис

РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО – Архимандрит Георгиј Капсанис

Оваа тајна се извршува во Црквата, зашто ние кои живееме во Црквата стануваме учесници во Божјата предвечност, во вечниот живот, во вистинскиот живот на Пресвета Троица. Се разбира, сѐ уште...

Митрополит Струмички Наум: Секој се самооправдува; има ли некој – да се покае? (03.01.2021 16:57)

Митрополит Струмички Наум: Секој се самооправдува; има ли некој – да се покае? (03.01.2021 16:57)

 Вакво нешто се случува и со нас, посебно кога на некој прекор од нашиот духовен отец, наместо да ја препознаеме нашата слабост, да побараме прошка и да се поправиме, ние...

Митрополит Струмички Наум: СЕКОЈ САКА ДА Е НЕКОЈ, НИКОЈ НЕ САКА ДА РАСТЕ (02.01.2021)

Митрополит Струмички Наум: СЕКОЈ САКА ДА Е НЕКОЈ, НИКОЈ НЕ САКА ДА РАСТЕ (02.01.2021)

Не се моја тема толку промените во општеството, колку што се промените во Црквата. И не толку промените во Црквата, колку што е промената барем на еден човек во Црквата.Мислам...

БEСEДА за главнoтo прoрoштвo на прoрoкoт Исаија

БEСEДА за главнoтo прoрoштвo на прoрoкoт Исаија

Тoгаш Исаија прoрeкoл дeка нeпријатeлoт нeма да гo зазeмe Eрусалим. Глeдајќи дeка царoт нe му вeрува, тoј му рeкoл да бара знак, чудo, или oд нeбoтo или oд зeмјата. Нo...

Митрополит Струмички Наум: Како договорени (27.12.2020)

Митрополит Струмички Наум: Како договорени (27.12.2020)

Така и во нашиот случај, луѓе – странци меѓусебно, со различни гревовни навики и индоктринирани од различни колективни несвесни гревовни шеми, ги гледаме дека восогласено дејствуваат како под команда, кога...

Митрополит Струмички Наум: За лепрозниот Самарјанин (20.12.2020)

Митрополит Струмички Наум: За лепрозниот Самарјанин (20.12.2020)

Исто така, и повеќето христијани, на почетокот од духовниот живот, со помош на првата благодат, ја очистуваат енергијата на својот ум, но не успеваат да продолжат по патот на духовниот...

« »