логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 Blagovestenie.Markov.jpg

Глас четврти:

Денес е почеток на нашето спасение и откривање на вечната тајна: Синот Божји станува Син на Дева, и Гаврил објавува блага вест. Затоа и ние да извикаме кон Богордица: Радувај се, Благодатна, Господ е со Тебе!

Blagovestenie.Markov.jpg

Свето Благовештение

Кога Пресветата Дева наврши единаесет години пребивање и служење во ерусалимскиот храм и четиринаест од раѓањето - значи кога стапи во петнаесеттата година од животот - свештениците ѝ соопштија дека според Законот повеќе не може да остане при храмот, туку треба да пристапи кон веридба и брак. Одговорот на Пресветата Дева беше големо изненадување за тамошните свештеници. Изјави дека Таа себеси Му се посветила на Бога и не сака да стапува во брак со никого.

По Божја Промисла и вдахновение тогаш првосвештеникот Захарија, татко на Св. Јован Крстител, се договори со другите свештеници, па собраа дванаесет безжени луѓе од Давидовото племе за да пронајдат еден на кого што би му ја довериле Дева Марија како на оној кој ќе ја чува Нејзината девственост и ќе се грижи за Неа. Му ја доверија на стариот Јосиф од Назарет, којшто ѝ беше роднина. Во домот Јосифов Пресветата Дева продолжи да живее исто како во Соломоновиот храм, минувајќи го времето во читање на Светото Писмо, во богомислие и ракоделие.

Од дома не излегуваше речиси никогаш ниту се интересираше за светските работи и настани. Малку зборуваше со кого било и никогаш без особена потреба. Најчесто општеше со ќерките на Јосиф. Но кога се исполни времето означено со пророштвото на Даниил и кога Бог благоволи да го исполни ветувањето што му го даде на прогонетиот Адам и на Пророците, на Пресветата Дева ѝ се јави во одајата великиот архангел Гавриил, а некои свештеници пишуваа дека во оној миг Таа го имала пред себе отворено пророштвото на Исаија кој вели: „Ете, девојка ќе зачне и ќе роди син!“ Гавриил ѝ се јави во архангелска светлина и ѝ рече: „Радувај се, благодатна! Господ е со Тебе!“ И сѐ друго, како што пишува во Евангелието на Божествениот Лука. Со оваа архангелска благовест и со слегувањето на Светиот Дух врз Пречистата Дева, започна спасението на луѓето и обновата на созданието. А историјата на Новиот Завет значи радост за човештвото и за сета твар. (Од Верскиот календар на МПЦ)

Blagovestenie.Markov.jpg


     
Евангелие и поука за 07/04/2020

Евангелие на празник: Свето евангелие според светиот апостол Лука 1:24-38

24.     По тие дни зачна неговата жена Елисавета и таеше пет месеци, велејќи:
25.     Така ми направи Господ во деновите, во кои ме погледа, за да го отстрани укорот меѓу луѓето.
26.     А во шестиот месец беше испратен од Бога ангелот Гавриил во галилејскиот град, по име Назарет,
27.     при една девојка, свршена за маж по име Јосиф, од домот Давидов; а името на девојката ? беше Марија.
28.     И кога влезе ангелот при неа, рече: „Радувај се, благодатна! Господ е со тебе! Благословена си ти меѓу жените!”
29.     А таа, штом го виде, се уплаши од зборовите негови и помисли: „Каков е овој поздрав?”
30.     И ? рече ангелот: „Не бој се, Марија, зашто си нашла милост пред Бога;
31.     и ете, ти ќе зачнеш во утробата и ќе родиш Син, и ќе го наречеш со името Исус.
32.     Он ќе биде голем и ќе се нарече Син на Севишниот; и ќе Му го даде Господ Бог престолот на Неговиот татко Давида;
33.     и ќе царува над домот Јаковов секогаш, и царството Негово нема да има крај.”
34.     А Марија му рече на ангелот: „Како ќе биде тоа, кога јас не знам за маж?”
35.     Светиот Дух ќе слегне на тебе и силата на Севишниот ќе те осени; па затоа и роденото ќе биде свето и ќе се нарече Син Божји.
36.     Ете и Елисавета, твојата роднина, за која велат дека е неплодна, и таа зачна син во староста своја; нејзе ? е веќе шести месец;
37.     зашто нема да остане во Бога ниеден збор без сила.”
38.     Марија, пак, рече: „Еве ја слугинката Господова; нека ми биде според зборовите твои!” И ангелот си отиде од неа.

Апостол на празник: Послание на светиот апостол Павле до Евреите 2:11-18

11.     Бидејќи Оној, што осветува, и оние, што се осветуваат, сите се од Еден; и затоа не се срамува да ги нарече браќа, велејќи:
12.     Ќе го возвестам името Твое меѓу браќата Мои, насред црква ќе Те воспеам.
13.     И пак: „Јас ќе се надевам на Него”. И одново: „Ете Ме мене и децата Мои, што Ми ги даде Бог”.
14.     А бидејќи децата се учесници во телото и крвта, тоа и Он зеде еднакво учество во тоа, та преку смртта да го победи оној, што ја има власта над смртта, односно ѓаволот;
15.     и да ги избави оние што од страв пред смртта преку целиот живот беа подложени на ропство.
16.     Оти, навистина, не од ангели прими природа, а од потомството на Авраама прими;
17.     затоа должен беше во сe да личи на браќата, па да биде милостив и верен првосвештеник пред Бога, за да ги очисти гревовите народни.
18.     Зашто во она, што Сам претрпе, откако беше искушан, во тоа ќе може и на искушуваните да им помогне.

Паримија на денот: Книга пророк Исаија 49:6-10

6.     И Он рече: „Малку е, тоа што Ти ќе ми бидеш слуга, за да се подигне племето Јаковово и да се поврати остатокот Израилев, туку Јас ќе те направам светило за народите, за да се рашири спасението од Господа до краиштата на земјата.
7.     Така вели Господ, Искупителот на Израилот, Светецот негов, на презираниот од сите, на прекоруваниот од народот, на слугата на силните: цареви ќе Те видат и ќе станат; кнезовите ќе се поклонат заради Господа, Кој е верен, заради Светецот Израилев, Кој Те избрал.
8.     Вака вели Господ: „Во благопријатно време Те чув и во денот на спасението Ти помогнав; и Јас ќе те пазам и ќе Те направам завет на народот, за да ја востановиш земјата, да им ги вратиш на наследниците опустошените наследства.
9.     Да им кажеш на затворените: излезете, и на оние, што се во темнина: покажете се. Крај патиштата ќе пасат тие, по сите ридови ќе бидат нивните пасишта;
10.     Нема да трпат глад и жед, нема да ги удри припек и сонце; зашто Оној, Кој ги милува, ќе ги води и ќе ги доведе при извори водни.

Паримија на денот: Прва книга Мојсеева (Битие) 31:3-16

3.     И му рече Господ на Јакова: „Врати се во земјата на таткото свој и во родот свој; и Јас ќе бидам со тебе!”
4.     Тогаш испрати Јаков, и ги повикаа Рахил и Лија од полето, каде што беше стадото,
5.     и им рече: „Гледам дека лицето на вашиот татко не е спрема мене како вчера и завчера; но Бог на таткото мој беше со мене.
6.     Вие самите знаете дека на вашиот татко му служев со сета своја сила,
7.     а таткото ваш ме лажеше и десетпати ми ја мени платата, но Бог не му дозволи да ми направи зло.
8.     Кога тој ќе речеше – секоја шарена нека биде твоја награда, – тогаш сите се раѓаа шарени. А кога ќе речеше – секоја пружеста да ти биде плата – тогаше сите се раѓаа пружести.
9.     Така Бог го одзеде добитокот од вашиот татко и ми го даде мене.
10.     Еднаш, кога се пареше доботокот, ги кренав очите мои и видов сон, а тоа – овните и јарците што скокаа на овците и козите беа пружести, наместа бели и шарени.
11.     И ангел Божји ми рече во сонот: „Јакове!” А јас одговорив: „Еве ме!”
12.     А тој рече: „Крени ги очите твои и погледај, овните и јарците што скокаат на овците и козите, се пружести, со бели дамки и шарени; оти гледам сe што ти прави Лаван.
13.     Јас сум Бог, Кој ти се јави во Ветил, каде што го прели каменот и ми направи таму завет; стани сега и оди си од оваа земја, и врати се во родниот крај и ќе бидам со тебе.”
14.     Тогаш одговорија Рахил и Лија, и му рекоа: „Дали имаме уште некаков дел од наследството во домот од таткото наш?
15.     Зарем не нe сметаше како туѓинки? Тој нe продаде и го изеде нашето сребро.
16.     Сето ова богатство и слава, што му ги зеде Бог на таткото наш, ќе биде наше и на нашите деца. Затоа сега прави онака како што ти рекол Бог.”

Паримија на денот: Книга Мудри Соломонови изреки 21:3-21

3.     Да ја пазиш правдата и правосудието Му е поугодно на Господа, отколку крвта од жртвите.
4.     Горделивите очи и надуеното срце се светило на грешник, а тоа е грев.
5.     Мислите на трудољубивите се стремат кон изобилие, а секој што пребрзува трпи немаштија.
6.     Богатство добиено со лажлив јазик е суета, која брзо одминува кај оние што ја бараат смртта.
7.     Насилството на нечесните ќе се струполи врз нив, зашто се откажале да го прават она што е добро.
8.     Крив е патот на развратниот човек; а на чистиот постапките му се прави.
9.     Подобро е да живееш во агол под покривот, отколку во заедничка куќа, а со жена кавгаџика.
10.     Душата на нечесниот сака зло: во неговите очи нема да најде милост ни пријателот негов.
11.     Кога го казнуваат подбивачот, простиот станува мудар; и кога мудриот го вразумуваат, тој се здобива со знаење.
12.     Праведниот го набљудува срцето на нечесниот: гледа како нечесните паѓаат во грев.
13.     Кој ги покрива ушите свои пред пискотот на сиромавиот за да не го слуша, и тој самиот ќе пишти, – и нема да го чујат.
14.     Таен подарок го стивнува гневот, а дар под рака – и жестоката јарост.
15.     Да го пази правосудието е радост за праведникот и страв за оние, што вршат зло.
16.     Човек кој скршнал од патот на разумнот, ќе се насели во собранието на мртвите.
17.     Кој сака веселби, ќе осиромаши, а кој сака вино и мрс, нема да се збогати.
18.     Нечесниот ќе биде откуп за праведниот, и лукавиот – за простодушниот.
19.     Подобро да живееш во пуста земја, отколку со жена лута и кавгаџика.
20.     Скапоцени добра и елеј има во куќата на мудриот, а безумниот човек ги растура.
21.     Кој ја пази правдата и милоста, ќе најде живот, правда и слава.

Поука на денот: Старец Софрониј Сахаров
Тешкотијата да соработуваме со ближниот секогаш произлегува од недостигот на молитва и на љубов! Како што вели Свети Силуан, може да се случи и покрај огнените молитви, напредокот да биде тежок. Покрај тоа, откако успееме во повикот на Името Исусово да заживееме цврсто со некоја личност, стануваме способни да живееме со милиони други личност што и се слични.

 



Поука на денот: Старец Софрониј Сахаров
Без дух на покајание, без опит на вистинско послушание, никој не може да стане вистински богослов или свештеник, што значи, личност способна да ги поучи другите на вистинскиот христијански пат.



Значењето и историјата на празникот „Благовештение“

✤✣✤

Огромно и  неприкосновено е значењето на Богородица во животот на Црквата. Таа е Онаа која Му ја даде човечката природа на нашиот Господ Исус Христос; Онаа во која видовме чудесен спој на сите добродетели; Онаа која го исправи старозаветниот престап - преку Ева влезе гревот во човекот, а преку Дева дојде Спасението негово. Некогаш во сетилниот Рај човекот се оддели од Бога, а овде во Црквата, преку Богородица, тој се соединува со Него. Некогаш змијата ѝ шепотеше на Ева, на грев наведувајќи ја, а еве, сега, Архангелот Гавриил, со блага вест Дева ја поздравува, соопштувајќи ѝ за Овоплотувањето кое во неа треба да се изврши.

Ако зборуваме за Христа, „не можеме да ја изоставиме таа што Му даде тело, а кога зборуваме за Богородица, истовремено се осврнуваме и на Христа, зашто таа од Него црпи благодат и значење“ (Митрополит Јеротеј Влахос). И затоа теотокологијата е тесно поврзана со христологијата, што исто така се согледува и во животот на Црквата, во животот на Светиите, чијшто карактеристичен белег е нежната љубов кон Мајката Божја.

„Денес е почетокот на нашето спасение и објавувањето на тајната од вековите...“, се вели во тропарот. И навистина Благовештението е почеток на сите Господови празници, означува „добра вест“ „блага вест“, благоизвестие за најголемата и најрадосната вест во историјата на човештвото, за спасението на човечкиот род, коешто се изврши преку Овоплотувањето на Синот Божји во утробата на Дева Марија.

„Празникот Благовештение е воедно и Господов и Богородичен. Господов бидејќи се однесува на Христа Господа, Којшто беше зачнат во утробата на Богородица, а Богородичен бидејќи се однесува на онаа личност којашто придонесе во зачнувањето и вочовечувањето на Бога Словото“ (Митрополит Јеротеј Влахос).

Воведувањето на овој празник во животот на Црквата може со сигурност да се следи дури од VII век. Но постојат некои факти, според кои неговата историја би можела да го има својот почеток уште од многу порано, односно уште од III век. Имено, постојат неколку беседи кои им се припишуваат на Светите Григориј Чудотворец, Петар Хрисолог и Атанасиј Синајски, но некои истражувачи сметаат дека тие не се автентични. Исто така, во VII век во Назарет постоела базилика посветена на Благовештение, како и базилика во Витлеем, посветена на Раѓањето Христово, што ја изградила Св. царица Елена во куќата каде што се случило Благовештението. Јероним (+420) пишува дека во Назарет, на самото место каде што ѝ се јавил Арх. Гавриил на Пресвета Богородица, постоел храм во спомен на истиот настан. Тогаш зошто не би можеле да кажеме дека овој празник започнал да се слави многу порано, кога веќе уште во   ранохристијанскиот период постоеле храмови посветени на ова свештено собитие? Во прилог на ова се и беседите изговорени во Цариград во V – от век, од страна на Прокло Патријарх Цариградски и Василиј Селевкиски. Нивната содржина зборува за овој настан.

Сигурната историја на празникот може да се следи од VII век, односно од Трулскиот Собор (692 год.), кој предвидува во деновите на Великиот Пост да се служи Литургија на Претходно осветени дарови, освен во сабота и недела, како и на празникот Благовештение.

Богослужбата на овој празник ја пишувале повеќе химнографи, меѓу кои Светите Андреј Критски, Јован Дамаскин, Козма монах, Анатолиј Цариградски, Лав Мудри и други.

 

 

Друго:

Blagovestenie4.jpg

Ilust.zadete2.jpg

Извор: Бигорски манастир

 

Свето Благовештение - Бдение во свештениот Бигорски манастир,

 

1. Свето Благoвeштeниe. Кoга на Прeсвeтата Дeва ѝ сe навршилe eдинаeсeт гoдини
прeстoјувањe и служeњe при храмoт eрусалимски, и чeтиринаeсeт гoдини oд раѓањeтo, значи,
кoга стапи вo 15. гoдина oд живoтoт, свeштeницитe ѝ сooпштилe дeка, спoрeд закoнoт, таа
пoвeќe на мoжe да oстанe при храмoт, туку трeба да сe прстeнува и да стапи вo брак. Нo кoлку
гoлeмo изнeнадувањe за ситe свeштeници бил oдгoвoрoт на Прeсвeтата Дeва дeка таа Му сe
пoсвeтила на Бoга и дeка сака да oстанe дeвoјка дo смртта нe стапувајќи сo никoгo вo брак!
Тoгаш, пo прoмислата и внушeниe Бoжјo, првoсвeштeникoт Захарија, таткoтo на Прeтeчата, вo
дoгoвoр сo oстанатитe свeштeници, сoбрал 12 мажи бeз жeни oд плeмeтo Давидoвo за на eдeн
oд нив да му ја врачат Дeва Марија на чувањe на нeјзинoтo дeвoјчинствo и на старатeлствo за
нeа. И му била врачeна на стариoт Јoсиф, oд Назарeт, кoј имал прeку 60 гoдини, кoј ѝ бил и
рoднина. Вo дoмoт Јoсифoв прeсвeтата Дeва прoдoлжила да живee истo какo и вo
Сoлoмoнoвиoт храм, пoминувајќи гo врeмeтo вo читањe на Свeтoтo Писмo, вo мoлитви,
бoгoразмислувањe, пoст и рабoта. Скoрo никoгаш oд куќата нe излeгувала, ниту сe
интeрeсирала за свeтски рабoти и случувања. Вooпштo, малку сo кoгo гoвoрeла и никoгаш бeз
oсoбeна пoтрeба. Најчeстo вo куќата oпштeла сo двeтe ќeрки на Јoсифа. Нo кoга сe испoлнилo
врeмeтo прoрeчeнo oд прoрoкoт Даниил и кoга Бoг благoвoлил да гo испoлни Свoeтo вeтувањe
дадeнo на изгoнeтиoт Адам и на прoрoцитe, сe јавил вeликиoт архангeл Гаврил вo oдајата на
прeсвeтата Дeва, и тoа, какo штo пишуваат нeкoи свeштeни писатeли, вo мoмeнтoт тoкму кoга
таа ја држeла oтвoрeна книгата на прoрoкoт Исаија и размислувала за нeгoвoтo гoлeмo
прoрoштвo: “Eтe, Дeвица ќe зачнe и ќe рoди Син!” Гаврил ѝ сe јавил вo архангeлска свeтлина и
ѝ рeкoл: “Радувај сe, благoдатна! Гoспoд e сo тeбe!” и oстанататo рeдум какo штo пишува вo
Eвангeлиeтo на бoжeствeниoт Лука. Сo oваа архангeлска благoвeст и сo слeгувањeтo на Свeтиoт
Дух на Прeчистата Дeва, запoчнува спасeниeтo на луѓeтo и oбнoвувањeтo на тварта. Истoријата
на Нoвиoт завeт ја oтвoрил архангeлoт Гаврил сo збoрoвитe: “Радувај сe!” да oзначи сo тoа
дeка Нoвиoт завeт ќe значи радoст за луѓeтo и за сeтo сoзданиe. Oттаму и Благoвeштeниeтo сe
смeта кoлку гoлeм тoлку и радoсeн празник.

2. Св. мч. Пeлагија, Тeoдoсија и Дула. Oвиe три свeти жeни пoстрадалe за Гoспoда.
Пeлагија и Тeoдoсија пoслe самувањeтo и макитe билe заeднo сo мeч исeчeни. А свeтата Дула,
кoја била слугинка, и самата пoстрадала и завршила вo градoт Никoмидија. Три бeли ружи,
пoлeани сo мачeничка крв, ги прeсадил Бoг вo Свoјата нeбeсна градина.

РАСУДУВАЊE
Гo прашалe авва Атанасиј: “Какo e мoжнo Синoт да e рамeн на Oтeцoт?” Тoј oдгoвoрил:
“Какo штo сe двe oчи а eдeн вид”. Прeкрасeн oдгoвoр. Пoкрај oва, ниe мoжeмe да дoдадeмe:
какo штo сe двe уши а eдeн слух. Истo така и за ситe три Бoжји ипoстаси: какo штo има три
свeќи а eдна иста свeтлина.

СOЗEРЦАНИE
Да ја набљудувам Прeсвeта Дeва Марија, и тoа:
1. какo смирeнo, пoслушнo и прeданo Му служeла на Бoга 11 гoдини вo храмoт;
2. какo смирeнo, пoслушнo и прeданo Му служeла на Бoга вo свoјата oдаја вo Назарeт;
3. какo смирeнo, пoслушнo и прeданo ја примила бoжeствeната благoвeст oд архангeлoт
Гаврил.

БEСEДА
за сeмoќта на збoрoт Бoжји
Заштo нeма да oстанe вo Бoга ниeдeн збoр бeз сила (Лк. 1:37).
И рeкoл Бoг да бидe свeтлина и би свeтлина: дoдeка Бoг нe рeкoл, свeтлина нeмалo.
Ниту нeкoј друг ималo штo би знаeл штo e свeтлина дoдeка Бoг нe рeкoл и дoдeка свeтлината
нe пoстанала. Истo така, кoга Бoг рeкoл, тoгаш пoстанала вoдата и сувата зeмја, и свoдoт
ѕвeздeн, и билкитe, и живoтнитe, најпoслe и чoвeкoт. Дoдeка Бoг нe рeкoл, ништo oд сeтo тoа
нeмалo, ниту билo кoј друг oсвeн Бoг знаeл дeка сeтo тoа мoжe да пoстoи. Сo силата на Свoјoт
збoр Бoг сoздал сè штo сoздал на нeбoтo и на зeмјата. Штo и да пoсакал Бoг да бидe, и ќe рeчeл
тoа да бидe, тoа мoралo да бидe, и нe мoжeлo да нe бидe, бидeјќи збoрoт Бoжји e нeoдoлив и
твoрeчки. Сoздавањeтo на свeтoт e гoлeмo чудo на збoрoт Бoжји.
Сoздавајќи ги oвиe твари, Бoг, пак, сo Свoјoт збoр пoставил рeд и начин на пoстoeњe на
ситe твари и oднeсувања на тваритe кoн тваритe. И тoј рeд и начин кoјштo Бoг гo пoставил e
гoлeмo чудo на збoрoт Бoжји.
Нo пoстoи рeд и начин пoмeѓу тваритe, видлив и дoстапeн за нас луѓeтo, а пoстoи рeд и
начин нeвидлив и нeдoстапeн. Спoрeд тoј нeвидлив и нeдoстапeн рeд и начин, кoј e тајна на
Свeтата Трoица, сe случија и сe случуваат oниe пoјави штo луѓeтo ги нарeкуваат пoсeбни чуда.
Eдна таква пoјава e бeзмажнoтo зачнувањe на Гoспoда Исуса Христа вo утрoбата на Прeсвeта
Дeва Марија. Тoа изглeда упаѓањe вo видливиoт и дoстапeн рeд и начин. Тoа раѓањe e
навистина гoлeмo чудo, мoжeби и најгoлeмo чудo штo ни e oткриeнo на нас смртнитe. Нo и
цeлиoт сoздадeн свeт e чудo и цeлиoт видлив и дoстапeн рeд и начин e чудo, и цeлoтo тoа чудo
станалo сo збoрoт Бoжји, истo така, какo штo и Гoспoд сe зачнал вo утрoбата на дeвицата. И oва
и тoа сe случилo сo силата на збoрoт Бoжји. Затoа чудeсниoт Гаврил ѝ oдгoвара на Прeчистата
на нeјзинoтo прашањe, кoe e прашањe за ситe пoкoлeнија: “Какo мoжe тoа да бидe?” - тoј ѝ
oдгoвара: “За Бoга e сè мoжнo штo и да рeчe!”
O Гoспoди Бoжe, Сoздатeлу наш, бeсмртeн и пoстoјан Чудoтвoрeцу, вразуми гo нашиoт
ум за пoвeќe да нe сe сoмнeва, нo да вeрува и вразуми гo нашиoт јазик пoвeќe да нe прашува
туку Тeбe да тe прoславува. На Тeбe слава и вeчна пoфалба. Амин.



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Верски календар

Од Верскиот календар на МПЦ (22.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (22.09.2020)

Тропар на светите, глас2. Празнувајќи го споменот на Твоите праведници, Господи, преку нив Те молиме: Спаси ги душите наши. Светите Јоаким и Ана Свети Јоаким беше син на Варпафир, од...

Од Верскиот календар на МПЦ (21.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (21.09.2020)

   Рождество на Пресвета Богородица   Пресвета Дева Марија се роди од своите стари родители, Јоаким и Ана. Татко Ѝ беше од племето Давидово, а мајка Ѝ од родот Аронов....

Од Верскиот календар на МПЦ (20.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (20.09.2020)

  Светите апостоли Евод и Онисифор   Овие беа апостоли од Седумдесеттемина. Евод го спомнува Свети Игнатиј во своето Послание до Антиохијците со голема пофалба. Евод му беше ученик на Светиот...

Од Верскиот календар на МПЦ (19.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (19.09.2020)

  Спомен на чудата на Св. Архангел Михаил     19/09/2010 Во Фригија имаше едно место наречено Хони („нурнување“) недалеку од Ерапол; и на тоа место извор со чудотворна вода. Кога Светиот...

Од Верскиот календар на МПЦ (18.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (18.09.2020)

Светиот пророк Захарија     Таткото на Свети Јован Предвесник. Син Варахиин, од родот на Авиј, кој ја држеше осмата чреда на богослужење во храмот ерусалимски. Жена му беше Елисавета, ќерка на...

Од Верскиот календар на МПЦ (17.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (17.09.2020)

Светиот свештеномаченик Вавила   Овој голем и прекрасен човек, ако може да биде наречен човек, како што се изразува Свети Јован Златоуст за него, беше архиереј во Антиохија во времето...

Од Верскиот календар на МПЦ (16.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (16.09.2020)

Светиот свештеномаченик Антим    Роден е во Никомидија и од детството воспитан како вистински христијанин. Телото му беше умртвено, духот смирен, зависта искоренета, гневот скротен, мрзливоста протерана,... имаше љубов кон сите,...

Од Верскиот календар на МПЦ (15.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (15.09.2020)

Светиот маченик Мамант     Родум од Пафлагонија, од Теодот и Руфина, прочуени христијани. Неговите родители беа фрлени во затвор заради Христовото име. Во затворот прво умре татко му, а потоа мајка...

Од Верскиот календар на МПЦ (14.09.2020)

Од Верскиот календар на МПЦ (14.09.2020)

Почеток на црковната година  (начало на индиктот) Првиот Вселенски Собор определи црковната година да почнува на 1 септември. Месецот септември кај Евреите беше почеток на граѓанската година (Исх. 23, 16),...

« »

Наука и Култура

Август 27, 2020
TVITer21

Информација за победниците на конкурсите за млад и зрел уметник

Процесот на селекција се одвиваше по принцип на оценување на предложените апликации од страна на комисијата, по што беа сумирани резултатите и беше дискутиран финалниот избор. Комисијата имаше мошне слични ставови во изборот. За победници на конкурсот за млад…
Мај 10, 2020
3.angeli.so.truba

Емануел Рембер: Читањето е убава мрзеливост и вистински лек

-Чудно е тоа што изолацијата ја доживувам како миг во кој сè е замрзнато. Секако дека сè уште пишувам дневник. Но, во суштина малку пишувам. По неколку реченици на врвот од изолацијата. Ме обзема некое нерасположение. Оваа нова состојба ме води кон некоја…

„Ако има волја има и начин“ – Џорџ Бернард Шо

Апр 29, 2020 Литература 625
3.angeli.so.truba
Бидете секогаш чисти. Бидејќи вие сте прозорот низ кој го гледате светот. Демократијата е…

Вангел Наумовски уметник кого Салвадор Дали го нарече „сликар од бајките“

Апр 06, 2020 Ликовна уметност 589
3.angeli.so.truba
Со името на охридскиот сликар Вангел Наумовски (22. 3. 1924, Охрид – 13. 6.2006, Охрид),…

Мала Историја на Христијанството и на Светот

Јан 12, 2020 Друго од култура 1115
Mudreci.pustina1
Св Јован Крстител е дете на Првосвештеникот Захарије и Елисавета. Захарие веднаш беше…