логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Артси уредништво
Од Абигаил Каин
15. 08. 2017, 14:23

Пабло Пикасо  ги наслика Дамите од Авигнон (1907) на 26 годишна возраст; Салвадор Дали го заврши Упорноста на меморијата (1931), на 27 години; и Микеланџело  го заврши Давид и и’ го претстави на јавноста (1501-4) на 29 год. Сите ремек- дела и сите завршени пред да наполнат 30 години.

Како овие уметници достигнаа така неверојатни резултат толку рано во нивните кариери? Се разбира, факторот беше вродениот талент. Но, тие исто така започнаа млади: Пикасо, Дали и Микеланџело, сите сликаа од нивната рана младост. Подолу се детските дела на седум сега- познати уметници, секој од нив понудувајќи увид во еволуцијата на уметнички гениј.

    Албрехт Дјурер, Селф-портрет на тринаесет години (1484)

 

                               
      Албрехт Дјурер, Селф-портрет на 13 години, 1484.


На 28-годишна возраст, Дјурер го наслика неговиот познат само- портрет- дело што го прикажува уметникот во богато, крзнено палто, долга коса која виси лабаво околу неговите раменици. Не помалку впечатлив е овој маестрален цртеж, завршен кога тој имаше само 13 години. Дјуреровиот само-портрет во младоста беше изработен околу времето кога тој започна да работи како чирак во татковиот дуќан за накит Нирнберг. Не помина многу време пред предвремената младост да го напушти фамилијарниот бизнис за да се обучи со локалниот уметник Мајкл Волгемут, со кого ги научи илустрациите на дрворез.
Дјурер ќе продолжи да ја револуционизира печатечката уметност (дело на графичка уметност, кое се печати на хартија), станувајќи најзначаен германски уметник на ренесансата.

Пол Клеј, Жена со чадор (1883-5)


 
Детски цртеж на дама со чадор, изработен во 1883-1885 од страна на
4-6 годишниот Пол Клеј. Сликата е преку Викимедија.

Во 1902 година, тукушто излезен од четиригодишното уметничко училиште во Рим, Клеј пронајде една скриена колекција на негови сопствени детски цртежи- вклучувајќи ја и оваа скица на жена држејќи  неверојатно- аглест чадор. Тој ги опиша овие дела, завршени помеѓу три и десет годишна возраст, како „најзначајни (кои ги имам наравено) до сега.“ Наставникот во Баухаус, ќе продолжи да ги возвишува доблестите на детската уметност во текот на неговата кариера, одејќи толку далеку да ги копира скиците на неговиот сопствен син во неговите зрели слики за да го достигне природниот квалитет што го цени толку високо.


Џорџија О`Киф, Ненасловена (Рака) (околу 1902г.)


 
Џорџија О’Киф, Ненасловена (Рака), околу 1902.
Подарок на Фондацијата Џорџија О’Киф. Џорџија О’Киф Музеј (2006.05.002).
 © Џорџија О’ Киф Музеј.


Во 1901 година, 14- годишната О’Киф ја напушти идиличната фарма на нејзината фамилија заради Академијата Свето Срце, католичко интернатско училиште во предградието на Медисон, Висконсин. За време на нејзиниот прв ден, беше побарано од студентите да скицираат гипс на рака на бебе. Наставникот ја прогласи верзијата на О’Киф премала и силно нацртана, оставајќи ја на работ на солзи. Во месеците што следуваат, младата уметничка работеше упорно за да се докаже. Нејзиниот инструктор забележа, назначувајќи ги цртежите на О’Киф со нејзиното име и гордо ги прикажа на ѕидовите во училницата. „Бев шокирана да го видам моето име толку големо и црно на моите бледи цртежи’’, сликарката подоцна се сеќаваше. „Не личеше дека е моето име- тоа беше некој прилично различен од мене’’


Салвадор Дали, Пајсаж во близина на Фигерас (1910- 1914)


 
Салвадор Дали, Забава во Фигерас, 1914- 1916. Светски права © Салвадор Дали.
Фондација Гала- Салвадор Дали (Друштво за права на уметници), 2017/
Во САД © Салвадор Дали Музеј, Инк. Ст. Петерсбург, 2017.
Фотографија од Музејот Дали.


 
Салвадор Дали, Пајсаж на Фигерас, 1910- 1914. Сцетски права ©Салвадор Дали.
Фондација Гала- Салвадор Дали (Друштво за уметнички права), 2017/
Во САД ©Салвадор Дали Музеј, Инк. Ст. Петерсбург, Флорида 2017.
Фотографија од Музејот Дали.


Ова минијатурно дело се смета дека е најрано постоечко сликарство на уметникот, завршено помеѓу шестата и десеттата година на задната страна на празна разгледница. (Погледнете внимателно и отпечатениот дизајн е видлив на слабо обоеното небо и облаци.) Дали израсна во малиот шпански град Фигерас, недалеку од Барселона и многумина од неговите најстари дела го одразуваат локалниот каталонски пејзаж. Инспириран од Рамон Пичот, неговиот ментор и фамилијарен пријател, младиот Дали работеше главно во импресионирачки стил. Професионален уметник кој беше близок со Пикасо, Пичот на крај го убеди таткото на Дали да го испрати неговиот син во уметничко училиште во Мадрид- започнувајќи кариера на непочитуван, светски познат надреалист.

Пабло Пикасо, Пикадор (1889-90)


 
Пабло Пикасо, Пикадор, 1890. Слика од Викиарт.

Првиот наставник на Пикасо беше неговиот татко, Хосé Руис и Бласко, кој работеше како ликовен инструктор во локалното уметничко училиште. Како што растеше вештината на младото момче, тој повремено ќе биде повикуван да ги додаде завршните детали на сликите на неговиот татко.
Нескромно (лажно или поинаку), Пикасо подоцна рече: „Никогаш не цртав како дете. Кога имав 12 години, јас цртав како Рафаел.’’. Иако неговите цртежи околу таа возраст открија еден успешен цртач со импресивен зафат на мускулатурата, Пикадор- неговата најрана преживеана слика, завршена кога имаше осум години,- беше направена пред Пикасо да започне формални уметнички лекции. Повеќе од вроден  гениј, ова рано дело ги означи почетоците на долгоживотна преокупација со борбата со бикови и сите нијзини орнаменти.

 

Едвард Хопер, Мало момче гледајќи го морето (1891)


 
Оваа слика беше нацртана на задната страна на извештајот на Едвард Хопер
за трето одделение, датирано на 23 октомври 1891, кога Хопер имаше девет години.
Мало момче гледајќи во морето, од колекцијата на Артејер Р. Санборн Хопер (без дата)


Хопер, роден во средно- класна фамилија во Нјак, Њујорк, започна со цртање на 5 години. Неговите родители не му понудија ништо освен охрабрување, подарувајќи му табла на 7 години и книга со инструкции за цртање на 10 години. ( Претежно, тој ја означува својата детска сликачка кутија со фразата „ЌЕ БИДАМ УМЕТНИК.’’) Овој цртеж со пенкало и мастило беше откриено на задната страна на Хоперовиот извештај за трето одделение, датиран на 23 октомври 1891. Како младо момче во неговите скици, Хопер помина повеќе од неговата младост покрај вода- неговата детска соба имаше поглед кон Реката Хадсон и тој често талкаше по крајбрежјето на реката со блок за цртање во раката за да ја фати изградбата и местењето на бродовите прикачени таму.


Микеланџело Буонароти, Страдањата на Свети Антониј (1487)


 
Микеланџело, Страдањата на Свети Антониј, околу 1487-1488. Слика преку Викимедиа.

Талентот на Микеланџело беше очигледен уште од 12 или 13 години, како што покажува оваа исклучителна детална слика. Неговите најрани биографи тврдат дека, настрана од неколку цртежи, ова парче кое прикажува едно од серијата на испитувања и искушенија што Свети Антониј ги трпел за време на неговиот подвиг  низ пустината- беше првото сликарско дело на италијанскиот мајстор. Иако ова беше копија од гравирање на германскиот уметник Мартин Шонгауер во 15-тиот век, Микеланџело малку го смени оригиналот. Патот до рибен пазар го инспирираше младиот сликар да прикаже еден од демоните со блескави крлушки, додека италијанската долина на реката  Арно  беше вградена во позадина.

Абигаил Каин

Поправка:
Претходната верзија на овој артикл погрешно го навела актуелниот ностел на две светски дела од Салвадор Дали. Делата се наоѓаат во збирката на Музејот Дали, во Санкт Петербург, Флорида.

 

7-ми ноември 2017 год.

 Подготви: Снежана Корнет

 

Друго:

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Јануари 12, 2020
Mudreci.pustina1

Мала Историја на Христијанството и на Светот

Св Јован Крстител е дете на Првосвештеникот Захарије и Елисавета. Захарие веднаш беше убеиен од Ирод.Наскоро Елисавета премина, а Св Јован остана сам во Пустината каде што Бог и Ангелите се грижеа негоСв Јован целиот свој живот ќе го наговестува народот за…
Ноември 24, 2019
7.Vselenski.sobor

Скопје и Истанбул се среќаваат во јазикот, литературата, историјата

– Градовите ја имаат функцијата на поврзување луѓе, вери и народи, како и нивните култури. Динамиката на културните размени меѓу Скопје и Истанбул со овој проект се обележува низ значајните пунктови на тие релации (јазик – литература и историја – култура) со…

СИТЕ ТИЕ МУСТАЌЛИИ (од колекцијата на Националната Галерија на Р. С. Македонија)

Ное 07, 2019 Друго од култура 558
7.Vselenski.sobor
Портретната уметност од минатите епохи изобилува со слики и скулптури на луѓе со мустаќи…

Двеста години од раѓањето на Дичо,зографот кој почна нов правец во црковната уметност

Окт 19, 2019 Наука и Религија 625
Има една интересна случка поврзана со Дичо Зографот што ја раскажуваат неговите потомци.…

„АВИЈАТИЧАРОТ“ ОД ЕВГЕНИЈ ВОДОЛАЗКИН добитник на наградата „BookStar 2019“

Окт 08, 2019 Литература 587
Гостувањето на моментално рускиот писател број 1 на сите светски листи – Евгениј…

Беседи

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

БEСEДА за расудувањe пo тeлoтo и пo духoт

Така им рeкoл Сeзнајниoт Гoспoд на Eврeитe: “Виe судитe пo тeлo”, бидeјќи тиe фатилe вo прeљуба eдна жeна и сакалe да ја камeнуваат заради тeлeсниoт грeв. Нo Гoспoд ја сoглeдал...

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

За големото мнозинство на верни луѓе Великиот Пост - тоа, пред се, е кратката молитва, позната под името молитва на Ефрем Сирин, еден од источните христијански учители од ИВ век...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 о. Горан Стојчевски:  МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

о. Горан Стојчевски: МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

Во Светото Евангелие, како и на фреските и иконите што ги доловуваат сите искупителни и спасителни моменти од сведоштвото на Богочовекот, преку кои човекот и светот се спасени, наидуваме и...

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Кога го слушаме Евангелието за блудниот син најголем проблем е што го поврзуваме со други луѓе а не со самите нас.Така секогаш се сеќаваме на некој мал човек што прокоцкал...

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Но да си споменеме и дека има браќа (како братот од денешната парабола) кои ќе стојат на вратата и ќе роптаат кон таткото зошто нè примил и кои ќе се...

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Да дојдеш на себеси е да видиш дека без Бог си гол и бос, и дека без Бог си никој и ништо, и дека без Бог си ветер и магла,...

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

 Бог и Отец на секого од нас подеднакво, без збор и без услов, ни ја дава полнотата на Својата благодат. Од нас самите, од нашата слободна волја зависи како ќе...

Св.  Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Св. Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Ќе настане глад - рекол Пророкот, оплакувајќи го Ерусалим - но не глад за леб и вода, туку чулен глад за словото Божје (Ам. 8, 11). Глад, тоа е состојба...

« »