логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 isil

 18/11/2015   Актуелности, Поуки - совети

Андреј Десницкиј објаснува, зошто човекот кој верува во Бога, воопшто нема потреба да се расправа со оние кои хулат на светињата. Покрај тоа – нервната реакција на хулата – е знак за тревога.

Јас не сакам да зборувам за парижските карикатуристи и парижските терористи – со нив, мислам, сè е јасно, а кому не му е јасно, нему никако не можеш да му објасниш. Но, би сакал да разбереме нешто друго: зошто за човекот верник му изгледа допуштлива самата идеја да се убива за хулење? Дури и со лукавиот предговор: „да се убива, секако дека не смее, но…“

Најдобро од сите, тоа го формулираше на својот блог една муслиманка по име Зара Муртазалиева: „Ако вие сте муслимани и верувате во величината на Пророкот Мухамед (али селам), тогаш како може да верувате во тоа, дека Пророкот Мухамед (али селам) има потреба од заштитници во лицето на несреќни и грешни луѓе?“

Како ние и да се однесуваме кон Мухамед, веројатно сите ќе се согласиме, дека неговата положба не може да ја измени никој: ни атеистите, ни исламистите, ни карикатуристите. Така излегува, дека во ваквите случаи човек не го заштитува Мухамед (ниту пак Христос, Кој се молел за оние кои Го распнале, ниту апостолите, кои примиле мачеништво за верата), а нешто во самите себе. И неодамна донесениот закон во Русија, поткажува што точно: чувствата на верните.

А кое чувство поточно? Јас имам една претпоставка: чувството на неувереност. Човекот слуша и самиот ги повторува од ден-во ден, истите зборови на молитвите, истите догми на верата, и си мисли, дека целосно и потполно е согласен со нив, дека тие исцрпно ја опишуваат реалноста… И наеднаш, пред очи му се појавува злобна карикатура или некаква глупава изведба… и сè се руши! Молитвеното расположение опаѓа, верата се колеба…

Зошто? Затоа што тоа е потсмевање над светињата? Но, зарем христијаните не го носат на телото знакот на Крстот – образот на најодвратното, најстрашното потсмевање на најголемата Светиња, кое било во историјата? Зарем не Го сметаат Крстот како извор на своето спасение? Зарем Христос во овој свет среќавал само торжествени поздрави и благослови, и истото се случувало со неговите ученици, истото што ни е ветено и нам во Евангелието?

Стоп-стоп-стоп… Мислам дека таквиот шамар, го избива човека од обичниот строј, ја колеба неговата вера, затоа што е нестабилна. Неекаде длабоко внатре останува чувството на неувереност: а што ако сето тоа е измама, ако сите молитви се напразно, ако сиот мој живот не оди таму, каде што треба? А уште повеќе, што секој прекрасно знае, колку е слаба неговата молитва, и колку е далеку неговиот живот од идеалите на верата.

И такиот испад на скандалозно богохулство – нема ли да ги разбуди заспаните сомнежи, нема ли да даде сила на тој црв, кој навидум засекогаш замолкнал – и одненадеж пак проговорува?
desnickiy1121

Андреј Десницкиј

Јас обрнав внимание на тоа, во една сосема друга ситуација, навидум далечна од крвопролевање. Во една дискусија, за неопходноста да се разбираат сите стихови од книгата Битие строго буквално, еден од нејзините учесници го кажа, примерно ова: „Денес ме терате да мислам, дека Бог не го создал светот за шест календарни дена, а утре ќе ми речете, дека и воскресението Христово треба да се разбира симболично“.

Токму таква е логиката на фундаментализмот: Треба и може да се прими сè одеднаш, без расудување и сомнежи, верата дава еднозначни и конечни одговори на сите замислени прашања, и ако си се посомневал во едно од нив, неправилно ќе одговориш на сите.

Но, како да поминеме без сомнежи? Да се сместиме во стерилна средина, каде што нема никаква, совршено никаква неудобна информација, никакви други толкувања. Така некако, апостол Павле го опишал односот кон законот на оние, кои ги принудувале првите христијани да се обрезуваат: ако во законот е пропишано обрезанието, без него не се може, и верата во Христа може да се прими само во комплет со сите ритуали на Мојсеевиот закон.

И самиот Павле се спротивставил: „ Кој се надева на делата на законот, на него паѓа проклетството“ (Галат. 3, 10), зашто невозможно е да се проживее животот, не нарушувајќи го законот ниеднаш. А штом си нарушил еден пункт – виновен си пред целиот закон.

Излезот, според Павле, е во Христа. Верата во Него – не е само примање на некои догми од апстрактни формули, но пред сè, доверба кон Оној, увереност во тоа, дека Тој ќе те изведе на правилен пат. А каков имено ќе биде тој пат, не можеме да знаеме, Тој подобро знае.

Имено така Петар ја пречекорил оградата на безбедниот чамец и тргнал кон Христос по бурните води. Да, веднаш се посомневал и почнал да тони, но без тој чудесен опит на целосна доверба кон Христос – и целосната недоверба во сопствените сили и пресметки! – простиот рибар Симон, веројатно не би станал апостол Петар.

2-600x287

Постои и друг пат: со повреме да се пресмета се и да се убедиш себеси, дека точно таму, каде што си ти, и е Христос, и не може да биде никаде на друго место. Не те спасува Тој тебе, туку ти Го заштитуваш од претензиите на атеистите, иноверците, еретиците, расколниците… списокот е долг. Тој – е во твоето кајче, и никому не дозволуваш да Го извлече од таму, а и Самиот да излезе нема да му дозволиш. Тука ти си главен, не Тој.

Но, се плашам, дека всушност човекот не го заштитува Христос, туку својата сопствена слика за Христос, и не од надворешните напади, туку од сопствените сомнежи, и го заштитува толку ревносно, што често, не му остануваат сили за ништо друго.

Впрочем, таквиот пристап не е карактеристичен само за религиите. Верата и неверието – се универзални категории. Колку пати сум се сретнувал со тоа, луѓе, кои искрено ја сакаат Русија, да ми се налутат, ако раскажувам за најсериозните проблеми, кои ги гледам во нашата земја. Тоа посебно е карактеристично за русите, кои живеат во странство: Русија за нив – е земја на брезови шуми и благодатни манастири, тоа е голема и славна империја, која конечно се возродува и оди кон своето земно величие.

Ние во неа, секако не живееме, затоа што така испаднало, но колку е важно за нас да знаеме, дека таму, во Русија, има само светост и благодат. Како смеете да ни подметнувате информации, кои противречат на нашиот сон!

Истовремено, медиумите соопштуваат: во Саудиска Арабија за навреда на исламот и создавање на либерален интернет-форум, го осудиле блогерот Раиф Бадави на десетгодишна затворска казна, и 25 милиони долари парична казна, и уште на илјада удари со камшик, кои треба да се распределат на дваесет недели, за да преживее. Веројатно, верата на саудитите сега силно ќе се закрепи и сомнежите ќе отпаднат. А Раиф? Нема што да буди сомнежи во нас…

 
Андреј Десницкиј | 09 јануари 2015 г.
Извор: http://www.pravmir.ru/svyataya-neuverennost-nuzhdaetsya-li-bog-v-nashey-zashhite/#ixzz3OQcWOHeg

Преземено од: Преспанско- пелагониска епархија



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Старец Георгиј Капсанис - ЗНАЧЕЊЕТО НА БОЛКАТА ВО НАШИОТ ЖИВОТ

Старец Георгиј Капсанис - ЗНАЧЕЊЕТО НА БОЛКАТА ВО НАШИОТ ЖИВОТ

Во оваа нова состојба се чини дека смртта и болката имаат позитивно значење, како другата кожна облека со која Бог ги облекол Адам и Ева кога го напуштиле рајот за...

Вознесение во Христос или идолопоклоничко превознесување

Вознесение во Христос или идолопоклоничко превознесување

  Луѓето тежнеат кон правење идоли. Идол е сѐ она што човекот го става на прво место во своето срце, наместо Бог и наместо духовното растење во Бог. Луѓето сакаат...

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Св. Климент Охридски: Поука на вознесение на Господ наш Исус Христос

Поради тоа, браќа, бидејќи нè очекува бесконечна мака, да се потрудиме преку подвиг да ја избегнеме, со милостина да го пречекаме бедниот и да го угостиме, примајќи го туѓинецот, гладниот...

 Митрополит Струмички Наум: Недела на слепородениот

Митрополит Струмички Наум: Недела на слепородениот

Се случија две средби помеѓу слепородениот и Христос: првата додека уште беше слеп; и втората, откако прогледа и откако Го оправда Христос пред фарисеите. И фарисеите двапати се сретнаа со...

Митрополит Струмички Наум: „Литургијата и на почетокот била Тајна Вечера, а не јавен доручек.“

Митрополит Струмички Наум: „Литургијата и на почетокот била Тајна Вечера, а не јавен доручек.“

       Така, како што веќе напишав: ниту почетокот, ниту крајот на начинот на служењето на Светата Литургија се и ќе бидат исти со денешниот – ниту некој Собор ја прогласил за...

Отец Гаврил-Беседа за Св.Методиј и Св.Кирил

Отец Гаврил-Беседа за Св.Методиј и Св.Кирил

Тогаш сфатил дека не треба да се врзува за ништо световно, и дека треба да живее единствено за Царството Небесно, односно за Бога. И навистина се оддал на богоугоден живот,...

Жарко Ѓорѓиевски: Свети апостоли Јасон и Сосинатар (Недела на раслабениот)

Жарко Ѓорѓиевски: Свети апостоли Јасон и Сосинатар (Недела на раслабениот)

Eвангелската приказна за исцелувањето на болниот човек кој поголемиот дел од својот живот беспомошно лежел покрај бањата која ја опишал светиот апостол и евангелист Јован е пример на чисто милосрдие...

Митрополит Струмички Наум: Христијанин без срце кое гори во молитва...

Митрополит Струмички Наум: Христијанин без срце кое гори во молитва...

Ако Божјите информации што доаѓаат од словото на духовниот отец, од Светото Писмо, од делата на Светите отци ги прифаќаме само на ниво на разум, без да ги прифатиме во...

« »

Најнови вести

Православен календар

 

07/06/2025 - сабота

+Трето наоѓање на главата на Свети Јован Крстител; Светиот свештеномаченик Терапонт, епископ Кипарски; Светите маченици Пасикрат, Валентион, Јулиј и други; (Задушница);

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на преп. Христов столпник Симеон Дивногорец 6 јуни/24 мај 2025

Тропар на преп. Христов столпник Симеон Дивногорец 6 јуни/24 мај 2025

Помазаник на Божјата благодат, од утроба посветен на славословие Господово, Симеон стана огнен молитвеник од земјата до небото, цврста поткрепа во Бога имајќи,...

Тропар на ВОЗНЕСЕНИЕ ХРИСТОВО – СПАСОВДЕН

Тропар на ВОЗНЕСЕНИЕ ХРИСТОВО – СПАСОВДЕН

Си се вознел во слава, Христе Боже наш, и си ги зарадувал учениците со ветувањето на Светиот Дух, а со...

Тропар на светиот слуга Христов Епифаниј Кипарски  25 мај/ 12 мај 2025

Тропар на светиот слуга Христов Епифаниј Кипарски 25 мај/ 12 мај 2025

Ливан ја залеа со мириси, патеката на твојот живот,о голем столбу на православието, ревноста по Христа ја привлече благодатта,и со...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная