Објавено на 1 февруари 2014
ПЛОШТАД: Ваше Високопреосвештенство, после поделбата на
Полошко-кумановската епархија, Вие бевте избран за Митрополит на
Кумановско-осоговската епархија. Како изгледа духовниот живот на овие
простори од ваш аспект, сега скоро три месеци после интронизацијата?
МИТРОПОЛИТ ЈОСИФ: Како Митрополит Кумановско-осоговски кој веќе три
месеци активно го споделува секојдневието со народот на овие простори,
не би можеле, а да не ја објавиме со радост сеидбата којашто Бог
благоволи преку нашата рака да се изврши на ова парче од нивната
Господова. Навистина, велик е Господ и чудесни се Неговите дела!
Духовниот живот што, како што и самото име кажува, е дело на Духот Свет,
е вечно Богојавление пројавено во животите на членовите на Црквата, без
разлика дали се тие клирици или лаици. За своја основа, исходиште и
печат ја има Божествената Литургија, како Тајна на Црквата, односно на
Богочовекот. Богословието ни открива дека оној што ја разбира
Литургијата, ја разбира Црквата и обратно: Црквата не може да се разбере
од некој што не ја разбира Литургијата. Затоа смирено можам да потврдам
дека верниот народ на овие простори, полека но сигурно се враќа кон
евхаристиското славословење, кон литургискиот етос што е и единствен
облик на православна духовност, онака како што Црквата тоа го разбира.
Бидејќи и претходно бевме запознаени со приликите и потребите на овие
простори, нашите први впечатоци, од времето кога бевме викарен Епископ,
се потврдија. Верниот народ и свештенството на оваа Свештена Епархија,
кои Бог ни ги довери се евангелски луѓе, луѓе во коишто верата и љубовта
кон Бога горат со древниот и свет пламен на верата на нашите предци.
Поради тоа, нашата благодарност кон Бога е голема.
Од друга страна, не сме наивни, туку свесни сме за искушенијата и
проблемите со коишто се соочуваат луѓето од ова поднебје, а кои доаѓаат
дел одвнатре, дел однадвор. Но, повторно, според милоста Господова,
нашата надеж не потклекнува пред заканите на навидум-сивата реалност.
ПЛОШТАД: Бидејќи како што велите и претходно сте ги познавале потребите и
состојбите на овие простори, направени ли се некои значајни промени во
она што значи организациона структура на една епархија?
МИТРОПОЛИТ ЈОСИФ: Како надлежен Првоерарх, веднаш по нашето востоличување пристапивме кон
конституирање на сите органи и тела со цел оформување на организационата
структура на Епархијата, согласно Уставот на МПЦ-ОА. Избрани се и
членовите и замениците на најважните епархиски тела, како на пример на
Епархиското Собрание, Епархискиот управен одбор, Епархиски
црковно-просветен совет… Новоформираните тела се активни и функционираат
согласно нивните овластувања и задолженија.
Во таа линија, за поефективно функционирање на овие тела, продолживме со
подетално скенирање на состојбите во парохиите на нашата Епархија, како
и севкупните економско-социјални чинители од животот на народот што ни е
доверен. Ова ни помогна во фазата на планирање на следните активности и
чекори.
Понатаму, бивајќи свесни за потребите што произлегуваат од секојдневниот
парохиски живот, целосно се реорганизиравме за да можеме успешно да се
справиме со предизвиците кои произлегуваат од парохиската работа и
служба.
А најважната промена, би рекле, поради којашто и Светиот Архиерејски
Синод на МПЦ-ОА пристапи кон поделба на Полошко-кумановската епархија, е
нашето постојано присуство, односно присуството на надлежниот Архиереј
во границите на она што е територија на една епархија, и активната
пастирска грижа, којашто по молитвите на сите верни чеда, се трудиме да
ја спроведеме.
ПЛОШТАД: Што правите за поголемо запознавање на верниците со учењето на Црквата?
МИТРОПОЛИТ ЈОСИФ: Нашата дејност на ова поле се одвива на два фронта, да
се позајмиме со речникот на стратезите. Првиот и најважен начин на
просветување се одвива на самите богослужби, на гозбата на која, како
што ни вели Евангелието, секој еден е поканет. На Утрените, на
Божествените Литургии и Вечерните богослужби верниците се учат не само
на ортодоксија туку и на ортопраксија, односно на правата вера и
правилното практикување, живеење на вистините објавени од Православието.
Токму затоа еден од првите чекори по нашето востоличување на
Кумановско-осоговската катедра беше и продолжувањето и обезбедувањето на
непречено исполнување на богослужбениот дневен круг, за да можат
верните, зависно од нивните животни прилики, да дојдат во црква и да се
помолат, но и да се поучат во Законот Божји. Би рекле, да ја учат живата
вера во аскетско-литургискиот простор на Црквата.
Вториот фронт на којшто делуваме е издаваштвото. Во рамките на
Епархијата е активна издавачка дејност, и како нејзин плод се јави
епархискиот тромесечник „Тавор“, чијшто прв број излезе на почетокот од
Божикниот пост, а вториот број е планирано да излезе од печат пред
почетокот од Великиот пост. Беше издадена и книгата „Православен
катихизис“ на св. Филарет Московски, книга којашто е од особено значење
за почетниците во верата.
Покрај традиционалното издаваштво, активни сме и на интернет просторот и
современите медиуми, преку официјалниот сајт на Епархијата
(www.koe.mk), но и фејсбук страната, како и профилите на другите
социјални мрежи. Печатените изданија кои претходно ги споменавме, се
исто така достапни за преземање во електронска верзија на нашиот сајт.
Се трудиме, колку што е возможно, преку овие средства секојдневно да
објавуваме содржини за кои сметаме дека ќе им користат на нашите
верници.
Дополнително, во некои парохии започнаа да функционираат и катихетски
училишта, преку кои на оние коишто се позаинтересирани за учењето на
нашата вера им се нуди подетално и поконкретно воведение во учењата на
православието.
Да се послужам со параболата на Сејачот на која се повикав претходно во
разговорот – нашето свештенство е излезено и сее семе во древните
бразди. Какви ќе бидат плодовите при жетвата, оставаме Бог да
благослови.
ПЛОШТАД: Ако ова се активности кои што сте ги превзеле во изминатиов
период, кои се плановите за оваа година? Постои ли агенда на активности
или самото време ги дефинира активностите?
- Извор: http://koe.mk/