логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Оној, којшто неправедно постапува, но и воопшто секој, којшто е виновен, кога нема да побара прошка, бива мачен од совеста, а освен тоа и од негодувањата на човекот врз којшто извршил неправда. Бидејќи ако оној, врз којшто била извршена неправда, не му прости и ропта во своето срце против него, тогаш неправедниот силно се измачува и страда. Не може да спие спокојно. Небаре го удираат бранови и го расфрлаат натаму-наваму. Чудно е тоа како тој бива известуван внатрешно за негодувањето на својот ближен! Така и ако човек сака некого и има убави мисли за него, другиот бива известен внатрешно за тоа. Така е и во случајот со неправедниот. Возмутувањето и негодувањето на оној што е онеправден сосема го сосипуваат. Дури и да е далеку, било во Австралија, било во Јоханесбург, не може да најде спокој, кога поради него душата на другиот негодува.– Оче, а ако неправедниот е бесчуствителен?

– Мислиш дека бесчувствителните не се измачуваат ли? Најмногу што можат е да прибегнат кон забава, за да се самозаборават.

Можно е, исто така, онеправданиот да му простил на виновниот, но во душата да му останало мало негодување. Тогаш и самиот тој се мачи до некаков степен, но виновниот се измачува многу повеќе од негодувањето на другиот. Но, ако виновниот побара прошка и онеправданиот не му даде, тогаш пак тој се измачува. Нема позапаллив оган за душата од внатрешното горење на совеста. Уште во овој живот душата бива измачувана и јадена од ‘црвот што не заспива’, но уште повеќе во другиот, вечниот живот, ќе биде разјадувана од него. И тоа ќе се случи, ако човек не се покае во сегашниов живот и не се оддолжи на луѓето за своите неправедни дела, макар и да го направи тоа само со добра намера, ако не е возможно на друг начин.

Се сеќавам колку многу се измачи на крајот од својот живот еден адвокат, кој беше извршил многу неправди. Тој си ја вршеше својата профестија во една област каде што живееја многу сточари. Таму, природно се случуваше земјоделците честопати да имаат штета од животните. Притоа, многумина од пастирите прибегнуваа кон тој адвокат, затоа што со лукави аргументи ги убедуваше и агрономот и судијата. Така кутрите земјоделци честопати не само што не добиваа отштета за штетата на нивните посеви нанесени од стадата, туку и си отвораа поголема белја. Сите го познаваа тој адвокат и ниту еден чесен човек не одеше кај него.

Забележите дури што го посоветувал тамошниот исповедник еден благочестив овчар.Тој благочестив овчар имал мало стадо и една кучка. Еднаш, кога кучката родила, тој ги раздал кутрињата и ја оставил за себе само мајката. Во исто време се загубила една овца, која оставила мало јагненце, кое сеуште цицало. Бидејќи немало мајка, тоа трчало по кучката и цицало од неа, а таа исто така чувствувала олеснение. Така двете животни се навикнале и се наоѓале едно со друго. Кутриот овчар, колку и да се обидувал да ги раздвои, тие пак се соединувале.

Бидејќи овчарот бил благочестив човек, помислил да го праша духовникот дали на крајот од краиштата месото од јагнето е добро за јадење или не. Исповедникот, имајќи ја во предвид и бедата на овчарот, размислил малку и му рекол: „Тоа јагне, чедо мое, не бива да се јаде, затоа што цицало од кучката, но знаеш ли што ќе направиш? Бидејќи сите останати овчари одат при ете тој адвокат и му даваат за подарок јагниња и сирење, однеси му го и ти тоа јагне да го изеде. Само тој може да го јаде, затоа што сите луѓе знаат дека е неправеден“.

Кога тој неправеден адвокат веќе остарел и паднал во постела, со години бил мачен од кошмари и не можел да спие. Добил и хемиплегија, та не можел ни да зборува. Исповедникот се обидел да направи така што барем да ги напише своите гревови, но адвокатот загубил контрола и над своето тело, така што се наложило да му ја чита молитвата на седумте отроци над немоќни и оние без сон, за да ги затвори очите за малку и да поспие.

Му прочитал и заколнувачки молитви, за малку да се успокои. Така и починал, и да се помолиме Бог навистина да го упокои.

– Оче, многумина веруваат дека им направиле магија. Имаат ли магиите сила?

– Ако во човекот има покајание и се исповеда, магиите немаат сила над него. За да фати магијата, човек треба да дал некакво право за тоа. Некого да онеправдил, да навредил, на пример, некоја девојка итн. Тогаш ќе треба да се покае, да побара прошка, да се исповеда и да го поправи тоа што го направил. Зашто инаку, дури и сите свештеници да се соберат да му читат заколнувачки молитви, нема да ја растурат магијата. Но, дури и да не му направиле магија, само гневот на онеправдената душа е доволен за тој да се измачува.

Постојат два вида неправедност – материјална и морална. Материјалната е кога некој онеправдува некого во однос на материјалното. Морална е кога, на пример, некој излаже некоја девојка, а ако таа е и сираче, тогаш на својата душа си става пет пати поголем товар. Знаете ли како за време на војна куршумот ги брка неморалните? Таму јасно се гледа Божјата правда и Божјата закрила. Војната не трпи бесчестие и неморалниот човек го наоѓа куршумот. Еднаш, нашите две гарди одеа да заменат еден баталјон. Но, меѓувремено нѐ нападнаа и влеговме во борба. Се сеќавам од тој баталјон на еден, кој претходниот ден беше извршил бесчестие – беше силувал една бремена жена, кутрата. Така во таа битка само тој беше убиен! Навистина страшно! После тоа, сите велеа: „Какво животно, си го доби заслуженото!“ Особено оние, коишто лукавствуваат, коишто гледаат да се извлечат од тука, да се откраднат од таму, на крајот токму тие биваат убиени. Забележано е дека тие, коишто имаат силна вера и живеат чесно и благочестиво, нивното чесно тело бива запазено од непријателскиот оган повеќе, отколку ако беа носеле честица од Чесниот Крст. 

Извор: Несправедливият се измъчва

Prezemeno od:

https://maranata0.wordpress.com/2015/12/07/%d0%bd%d0%b5%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b5%d0%b4%d0%bd%d0%b8%d0%be%d1%82-%d1%81%d0%b5-%d0%b8%d0%b7%d0%bc%d0%b0%d1%87%d1%83%d0%b2%d0%b0/



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 12, 2019

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот, страстите и себичната волја) на Крстот и Гробот Христов за да можат да воскреснат со Него и „да одат во обновеноста на животот“ (Рим. 6, 4).Ова е дејството на покајанието…
Ноември 09, 2019
st-demetrius

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ Бог со сето свое срце и душа, па веднаш по враќањето од царската престолнина почнал јавно да проповеда и својот народ да го одвраќа од многубоштвото, водејќи го така кон…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 116
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Митрополит Струмички Наум - Последна надеж за спасение

Ное 04, 2019 Беседи 81
Uspenie.Bogorodica.jpg
Она нѐ научи Кој Е смислата на нашиот живот. Она нѐ научи Кој Е вистинска љубов. Она нѐ…

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Окт 28, 2019 Беседи 209
7.Vselenski.sobor
Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Слово на Неговото Високопреосвештенство Митрополит Тимотеј – Дваесет и прва недела по Педесетница

Такви луѓе во Христово време имало многу, но и денес не се малку. Тие малку се интересираат за Евангелието, или, пак, и воопшто не се интересираат, а некои се дури...

Два приода кон слободата

Два приода кон слободата

Првиот, после неговата средба со Ослободителот и Спасителот Христос, од корен се променува: од гол постанува „облечен и разумен“; од несоцијален, којшто живеел по гробовите и пустината, сега се наоѓа...

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Излезе сејач да сее семе (10.11.2019)

Во трњето кое го уништува Словото на Божествената вистина, освен богатството, насладите и животните грижи (Лк. 8,14), во нашето време треба ги видиме и различните лажни учења кои ги шират...

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

Архиепископот Охридски и Македонски г.г. Стефан: „Како христијани сме повикани денес да бидеме сведоци Христови“

И ние, кои го носиме името христијани, кои живееме со верата на мачениците – сме сведоци за Христа. Некои, можеби, со право, ќе се запрашаат – па како можеме ние...

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

“Нe e пoтрeбнo бoгатствo на oнoј кoј лeбoт и вoдата ги смeта за царски ручeк”

Така пoстапувал и св. Авeркиј. Кoга видeл мнoгу нарoд вo маки и вo бoлeсти, тoј клeкнал на eднo мeстo и сe пoмoлил на Бoга, да oтвoри тoпла и лeкoвита вoда...

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Старец Ефрем Катунакиотски: Поука

Кога ќе се очисти садот на душата, тогаш сам по себе ќе биде исполнет од благодатта Божја. Од послушанието се раѓа молитвата, а од молитвата – теологијата.

Митрополит Струмички Наум:  Зошто пишувам?

Митрополит Струмички Наум: Зошто пишувам?

Битно е дека, без тие – собраните околу мене, којзнае дали воопшто и ќе беше нешто напишано. На крај, нашето заедничко давање, нашиот заеднички опит преточен и во слово, е...

« »