логоFacebookTwitterYouTubeeMail

 

Во Македонија ништо не се сменило 100 години, а тоа колку овој филм е актуелен денес е дури непријатно. Оттука би искористил една реплика од филмот: „Ни можам да ти кажам, ниту, пак, ќе ме разбереш“, рече Попов во контекст на она што ни се случува на политички план, но алудирајќи и на жешката атмосфера што го следеше филмот пред и по премиерата
     
     
    

Актерите Инти Шрај  и Сашко Коцев во сцена од филмот

Бурна атмосфера за филмот на Столе Попов


Одлична продукција, режисерски вешто водена приказна, богат визуелен јазик, извонредна фотографија, кадри што ви го одземаат здивот и ве тераат да се замислите дали ова е навистина македонски филм... Такви се првите впечатоци по долгоочекуваната премиера на новиот филм на Столе Попов, „До балчак“, која се одржа во неделата, во рамките на фестивалот на филмска камера „Браќа Манаки“. За историската подлошка, монтажата, кастингот - мислењата беа поделени, но вистинско разочарување е што сето ова, сите прашања за филмот, останаа во сенка на бурната атмосфера што се создаде по премиерата на филмот поттикната од нефилмски мотиви - безмалку непристојни политички провокации од анонимци на пресот, напади врз екипата за финансиските проблеми, расправии за организаторските пропусти на отворањето на фестивалот, кои беа причина Попов да го напушти црвениот килим... Заклучокот на Попов дека „До балчак“ е филм токму за тоа, за нас, за македонскиот менталитет, фино се залепи на бурната атмосфера на прес-конференцијата во неделата во Битола.

Македонски антивестерн

- Во Македонија ништо не се сменило 100 години, а тоа колку овој филм е актуелен денес е дури непријатно. Оттука би искористил една реплика од филмот: „Ни можам да ти кажам, ниту, пак, ќе ме разбереш“ - рече Попов.
Како што е познато, почетокот на овој филм датира од многу одамна, дури, како што додаде режисерот, не може точно ни да се сети кога точно се родила идејата меѓу него и сценаристот Горан Стефановски.
- Одамна имав желба да направам филм за македонските комити, но без таа нивна глорификациска претстава, туку едно мое видување на појавата на луѓе од крв и месо, со емоции, соочени со тежок живот, кои прават обид за револуција. Се работи за обичниот мал човек без митологизации и за неговото исконско чувство за слобода - вели Попов.
Во однос на жанровската припадност на „До балчак“, режисерот кажа дека е љубител на американскиот вестерн, кој обично се занимава со човековите морални дилеми на чист начин, и дека почувствувал дека во македонската историја има дел што е податлив за ваков жанр.
- Ова е вид антивестерн или македонски истерн, иако не можам да го сместам во еден жанр. Секако не е историски спектакл, бидејќи македонската кинематографија тоа не може да си го дозволи. Би кажал дека ова е пред сѐ - нов филм на Столе Попов - рече режисерот.

Сурова, но романтична љубовна приказна

Потоа тој се осврна на повеќегодишната одисеја на неуспешни обиди филмот да биде реализиран, за преговорите со големиот Бранко Лустиг да се вклучи во реализацијата, за идеите да биде снимен во холивудска продукција со ѕвезди како Орландо Блум или Скарлет Јохансон, но и за конечната одлука во него да играат главно македонски актери, а главната улога да ѝ биде доделена на Словенката Инти Шрај, од што Попов, како што кажа, е комплетно задоволен.
- Инти ми ја донесе Господ. Мартин беше Филип уште во првиот миг кога го видов, а Сашко е точно тој лик - комитата Крсто. Одлична работа завршија актерите. Да се бара од холивудски актер да јава на коњ, ќе ви побара којзнае колкаво осигурување, а нашите актери го совладаа тоа подобро од кој и да е. За тоа и за целиот нивен ангажман сум им благодарен - рече Попов.
Како што додаде, не жали што од „До балчак“ не излегол холивудски филм, бидејќи ова е филм на национална тема и во тој случај немало да излезе онака како што тој сакал.
- Филмот на премиерата оствари флуид со публиката, ми падна товарот што го носев и мислам дека го остварив својот сон. Жал ми е само што „До балчак“ е снимен 17 години по последниот мој филм „Џипси меџик“, време за кое, да бев во Сомалија, ќе снимев барем 2-3 филма - додаде тој, алудирајќи на ненаоѓањето поддршка за реализација на филмот сите овие години.

Новиот долгометражен игран филм „До балчак“ е работен во продукција на „Триангл филм“, во копродукција со „Сектор филм“, „ФХ3Х“, се снимаше во Битола, Скопје, Демир Хисар, Охрид, Штип и во Прилеп. Приказната е сместена во Македонија, мала земја во срцето на Балканот, петстотини години под турско ропство. Дејството се случува во првата декада од 20 век. Филмот е сурова, но романтична љубовна приказна во која вечната македонска кауза за сопствен идентитет и самостојност е видена од агол на строга индивидуалност, лишена од каква било идеологизација. Во филмот играат: Инти Шрај, Сашко Коцев, Мартин Јорданоски, Тони Михајловски, Сенко Велинов, Мики Манојловиќ, Никола Којо, Јовица Михајловски, Искра Ветерова, Јордан Симонов, Драган Спасов, Никола Ристановски, Гораст Цветковски, Ана Костовска и др. Апостол Трпески е директор на фотографија, Миленко Јеремиќ е сценограф, а Емилија И. Атанасовска е костимограф.


Столе Попов
Фото: Игор Бансколиев

Долговите ќе се платат од дистрибуцијата

„До балчак“ е меѓу најскапите филмови во македонската кинематографија, чиј буџет изнесува 3,6 милиони евра, од кои 2,5 милиони евра му одобри Владата како филм од национален интерес, а Филмскиот фонд му даде максимална сума од 500 илјади евра.
Поради големите долгови на продукцијата „Триангл“, која го започна снимањето на филмот, Филмскиот фонд на Македонија, преименуван во Агенција за филм, го презеде и ќе се грижи за неговата дистрибуција и промоција. Парите собрани од натамошниот пат на филмот ќе бидат префрлени на блокираната сметка на продукциската куќа за исплата на долговите.
- Агенцијата не плаќа долгови, но филмот сам ќе си ги исплати од дистрибуцијата. Ова е единствениот легален начин да се средат овие проблеми - рече Дарко Башески, директор на Агенцијата за филм.
Според Попов, реализацијата на филмот чинела многу, но ако „До балчак“ се правел некаде надвор, би чинел најмалку пет пати повеќе.

     
       
Автор: Весна Дамчевска / Оваа е-адреса е заштитена од спамботови. Треба да ви е овозможено JavaScript за да ја видите.


Извор: Нова Македонија 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Наука и Култура

Јануари 12, 2020
Mudreci.pustina1

Мала Историја на Христијанството и на Светот

Св Јован Крстител е дете на Првосвештеникот Захарије и Елисавета. Захарие веднаш беше убеиен од Ирод.Наскоро Елисавета премина, а Св Јован остана сам во Пустината каде што Бог и Ангелите се грижеа негоСв Јован целиот свој живот ќе го наговестува народот за…
Ноември 24, 2019
7.Vselenski.sobor

Скопје и Истанбул се среќаваат во јазикот, литературата, историјата

– Градовите ја имаат функцијата на поврзување луѓе, вери и народи, како и нивните култури. Динамиката на културните размени меѓу Скопје и Истанбул со овој проект се обележува низ значајните пунктови на тие релации (јазик – литература и историја – култура) со…

СИТЕ ТИЕ МУСТАЌЛИИ (од колекцијата на Националната Галерија на Р. С. Македонија)

Ное 07, 2019 Друго од култура 535
7.Vselenski.sobor
Портретната уметност од минатите епохи изобилува со слики и скулптури на луѓе со мустаќи…

Двеста години од раѓањето на Дичо,зографот кој почна нов правец во црковната уметност

Окт 19, 2019 Наука и Религија 605
Има една интересна случка поврзана со Дичо Зографот што ја раскажуваат неговите потомци.…

„АВИЈАТИЧАРОТ“ ОД ЕВГЕНИЈ ВОДОЛАЗКИН добитник на наградата „BookStar 2019“

Окт 08, 2019 Литература 559
Гостувањето на моментално рускиот писател број 1 на сите светски листи – Евгениј…

Беседи

 о. Горан Стојчевски:  МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

о. Горан Стојчевски: МАЈЧИНСКАТА ЉУБОВ И СИНОВСКИОТ ОДНОС

Во Светото Евангелие, како и на фреските и иконите што ги доловуваат сите искупителни и спасителни моменти од сведоштвото на Богочовекот, преку кои човекот и светот се спасени, наидуваме и...

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Отец Методиј Митановски: ЗА БЛУДНИОТ СИН

Кога го слушаме Евангелието за блудниот син најголем проблем е што го поврзуваме со други луѓе а не со самите нас.Така секогаш се сеќаваме на некој мал човек што прокоцкал...

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Митрополит Европски Пимен: Беседа за Блудниот син

Но да си споменеме и дека има браќа (како братот од денешната парабола) кои ќе стојат на вратата и ќе роптаат кон таткото зошто нè примил и кои ќе се...

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Беседа за блудниот син (втор дел) (29.02.2020)

Да дојдеш на себеси е да видиш дека без Бог си гол и бос, и дека без Бог си никој и ништо, и дека без Бог си ветер и магла,...

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

Беседа за блудниот син (прв дел) (16.02.2020)

 Бог и Отец на секого од нас подеднакво, без збор и без услов, ни ја дава полнотата на Својата благодат. Од нас самите, од нашата слободна волја зависи како ќе...

Св.  Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Св. Григориј Палама - Беседа за блудниот син

Ќе настане глад - рекол Пророкот, оплакувајќи го Ерусалим - но не глад за леб и вода, туку чулен глад за словото Божје (Ам. 8, 11). Глад, тоа е состојба...

 Неделата на блудниот син: Враќањето од прогонство (16.02.2020)

Неделата на блудниот син: Враќањето од прогонство (16.02.2020)

Во третата недела од подготовката за Великиот пост, ние ја слушаме параболата за блудниот син (Лк 15,11-32). Параболата и химните што се пеат тој ден, зборуваат за покајанието како за...

СРЕТЕНИЕ СО ТАЈНАТА ХРИСТОВА - Митрополит Струмички Наум

СРЕТЕНИЕ СО ТАЈНАТА ХРИСТОВА - Митрополит Струмички Наум

Заради соединувањето според Ипостас, Богочовекот Христос немаше потреба, Он лично како Бог – како една сложена Божествена Ипостас која во себе содржи две природи неразделно, неслиено, неразлучно и непроменливо соединети...

БEСEДА за Чoвeкoт кoј никoј нe Гo знаe

БEСEДА за Чoвeкoт кoј никoј нe Гo знаe

Кадe и да сe сака нeкoe дoбрo вo свeтoт да сe надгради, Oн e пoчeтoк. Бeз Нeгo нe сe мoжe. Акo сe сака да сe искoрeни нeслoгата и злoбата вo...

« »