логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Свети Климент, архиепископ Охридски

Vovedenie.Presveta Глас четврти:

Со зборови си ги упатил народите во верата Божја; со делата си се издигнал, преблажени; кон божествен и блажен живот. Со чудеса си ги просветлил оние што пристапуваат верно кон тебе, со знаменија си ја осветлил темнината. Поради тоа го славиме твојот божествен спомен Клименте.  Повеќе...


Почитувана М. П., мир на тебе и спасение!
Молиш за да ти пишам. Давеникот се фаќа за сламка, така и ти во својата душевна збрка бараш помош од своите ближни. Моето животно искуство ме наведува на став дека нам никој не може да ни помогне, ниту самиот човек на себе може да си помогне ниту можат да му помогнат други луѓе, туку само Господ!

Твојата душевна состојба не само што не се подобрува, но со текот на времето станува неподнослива затоа што малку се надеваш на Бога. Ти гледаш на своите гревови и со право сметаш дека во идниот живот треба да страдаш поради нив и тоа овде пред смртта и по смртта на митарствата и понатаму. Ако така гледаш, можеш да паднеш во целосно очајание. Дали така треба да гледа христијанинот? Човекот да можел да се спасува со сопствената прелест, зошто би доаѓал Господ Исус Христос и за него би страдал. Никој не влегол во Божјото Царство само поради своите заслуги. Човекот треба да ја разбере:

1) својата старост, расипаност, пад, секоја неправда кон која се стреми, потполната изопаченост на целата своја душа и останато;
2) да се увери на своето горко искуство дека сам, со своите сили, не може себеси да се поправи, иако е должен секогаш да се бори со својата расипаност и да ја оплакува таа состојба;
3) должен е да се обраќа кон Господа како цариникот:

    „Боже, биди милостив кон мене грешниот! Се губам, тонам во морето на своите безаконија, спаси ме, Господи Исусе Христе, како што ги спаси сите, кои кон Тебе се обраќале: Разбојници, цариници, блудници и останати!“

„Бог е Љубов“. Од љубов кон паднатиот човечки род, Господ не се „двоумел“ да принесе најголема жртва. Бог Отецот Го пратил Својот Син на крстни маки, и Бог – Синот е послушен до смрт на Крстот, а Бог – Светиот Дух не се гнаси да влезе во грешната човечка душа да ја очисти и спаси. Господ што уште може повеќе да стори за нашето спасение? „Се колнам во Себе“, вели Господ, „не ја сакам смртта на грешникот, туку да се покае и да биде жив“. „Бог толку го засакал светот што Го дал и Својот Син, та секој што верува во Него да не загине, туку да има живот вечен“. Значи, спасението е за секој кој верува во Христа и Го моли да го спаси од гревот и вечните маки. За покајанието од гревот Господ ветува проштевање и милост, па ако молиме, тогаш сигурно ќе го добиеме она за што молиме, зашто тоа се зборови на Господ. Со Божји збор е создаден целиот свет, со Неговиот збор светот го задржува својот поредок и не се претвора во хаос. Со тој исти збор се ветува проштевање на гревовите и вечен живот со вера и покајание. Ова се повторува со овоплотување на Синот Божји (според Евангелието) и Неговите крстни страдања. Ти веруваш во сето тоа. Како тогаш очајуваш за своето спасение? Како можеш да претпоставиш дека Господ ќе ти прати страдања, овде или по смртта, кои би биле над твоите сили? Не и не! Твоето расположение, болест, униние, тага и останато доаѓа од ѓаволот. Не подавај му рака, отфрли ги сите тие помисли повикувајќи го Името на Господа Исуса Христа и со молитвата на цариникот, благодари Му на Господа за сè, за неговата љубов кон родот човечки, за Неговото долготрпение кон твоите гревови, за милосрдието кон тебе и кон сите, за својата болест, за сè благодари, предај се себеси на Неговата волја и на Неговото милосрдие и ќе добиеш олеснување. Ти страдаш поради маловерие, зашто посветуваш многу внимание на себе, на своите гревови и забораваш на Божјата љубов. Прави го спротивното! Пред сè и секогаш сеќавај се на Божјата љубов, на крстните страдања Господови поради нашето спасение, а потоа за своите гревови. Твоите гревови нека бидат повод и поттик на цариниковата молитва, на задлабочување во молитвата, а не повод за очајание.

Имај мудрост. Не оддавај се на лукавството на непријателите (демоните). Презирај ги, не зборувај со нив и сеќавај се на Господа нашиот Спасител. Господ нека те вразуми овде и во идниот живот.

Извадок од книгата: Игумен Никон Воробјов, Со трпение спасувајте ги своите души, Скопје 2001, 113-114.

 

Извор: Бигорски манастир



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 09, 2019

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има најголема слобода и моќ пред престолот Божји, и нејзе Црквата, по Бога, најмногу ја почитува и прославува во своите безброј молитви и химни, како најсилна заштитничка и…
Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот,…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 139
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 328
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

БEСEДА за Христа какo глава на ситe свeтии

Грeвoт избeзумува, грeвoт oбeзглавува. Чoвeк пoтoнат вo грeвoви и вo пoрoци сличeн e на кoкoшка, чија глава e oтсeчeна, та умирајќи грчeвитo прeта и скoка ваму-таму. Цeлиoт нeзнабoжeчки свeт прeд...

« »