СЕГА Е ВРЕМЕТО

На 16 ноември 2023, во Мултимедијалниот центар Мала станица, со почеток во 19:30 ч, Ликовната колонија Галичник ќе ги претстави 33. и 34. сесија, најавува д-р Ана Франговска, куратор и претседател на здружението

Визуелните дела создадени на 33. и 34. сесија на Ликовната колонија Галичник и овој пат се движат околу еколошки теми, како суштествени теми за кои СЕГА Е ВРЕМЕ гласно да се дискутира на сите возможни начини, бидејќи доколку не успееме со посуштествени системски промени да влијаеме врз промена на свеста и врз менување на девастирачката моќ на Капиталот тогаш ќе треба „да молчиме засекогаш“, т.е. ќе бидеме немоќни да направиме било каква промена и подобрување на животните услови.

Постепениот крај на земјата започнува уште од 1784 кога се изумува парната машина на Џејмс Ват, а тогаш започнала и индустриската револуција, брзата експанзија и капиталистичкиот начин на производство. Капиталоценот е термин кој ја опишува целата епоха што следи, а човештвото се етаблира како геофизичка сила со планетарни размери. Со индустријализацијата, климатските промени започнуваат со невидена брзина. Фосилната економија придонела за денешните неодржливи емисии на јаглерод диоксид. Во текот на два века индустриски, технолошки и економски раст, придружен со екстрактивизам - копање и исцрпување на сите ресурси, масовно уништување на живиот свет, главно за човечка исхрана и огромно загадување на животната средина - предизвикана е сегашната еко-социјална криза.

Уметноста е важна и може заедно со природните и хуманистичките наукида се користи за да се размислува за еколошката правда. Ангажираната уметност за предизвиците на животната средина може да ја преиспита политиката и да го политизира пристапот на уметноста кон заштитата на животната средина. Директните и критички јавни изјави на уметниците поттикнуваат разговори за еко-социјалните кризи и политиките за одржливост и создаваат нови модели на фер работа со животната средина. Уметниците ги истражуваат природните и културните комплексности, нагласувајќи ги политичките аспекти на екологијата, одржливоста, социјалната правда и економската еднаквост. Тековните уметнички позиции и модели на дејствување комбинираат експериментален и перцептивен ангажман со постколонијална етичко-политичка практика.

2022

Одржливост

Специфичните уметнички практики, како што е еколошката уметност, и секојдневните практики, како што е пешачењето, ја илустрираат релевантноста на естетиката на одржливоста. Поимот „неодржливост“ ги карактеризира повеќедимензионалните нивоа на современата глобална цивилизациска криза. Повеќето автори кои говорат за оваа криза ги истакнуваат нејзините еколошки, социјални и економски димензии. Од културна перспектива, одржливоста може да се сфати како потрага по алтернативни групи на вредности и знаење за светот, реформирање на когнитивните модели и разбирање на обрасците што ги поврзуваат економските, социјалните, политичките, културните и еколошките димензии на реалноста. Според тоа, културната димензија има основна вредност за целиот процес на пребарување на одржливост.

Учесници: Нина Ковачева, Валентин Стефанов, Игор Сековски, Ласе Лоренцен, Славица Јанешлиева, Гоце Наневски, Правдољуб Иванов, Марта Стисјак, Зоран Тодоровиќ

2023

Колонизација/Деколонизација на природата

Користењето на природните извори без никаква стратегија и план ќе не доведе до неурамнотежена природа и цели еко-системи кои го „паметат нападот“ќе почнат да ги враќаат ударите во различни форми и облици. Сведоци сме на многу пандемии и ендемии, земјотреси и цунами, пустошење на земјата, области, градови и труења кои доаѓаат од самата земја, како рак рани на почвата. Дали треба да продолжиме со нашата надмоќ над Земјата или да почнеме да ги користиме природните добра со контрола и стратегија?! Дали сме ние колонизатори на природата и дали треба да почнеме да ја деколонизираме од Своето Јас?

Учесници: Ефи Фурики, Филип Велковски, Калин Серапионов, Јелена Владушиќ, Иван Блажев, Пенка Минчева, Аница Вучетиќ, Ларс ден Хертог
/cp/ps/Mail/Downloader?uid=38707&d=t.mk&u=kalina.premin&contentSeed=93d43&pct=39231&c=yes&an=DefaultMailAccount&disposition=inline&fp=INBOX&dhid=attachmentDownloader&ai=6&attachmentID=f_lowuymwr7Ефи Фурики, Чувари, 2023, видео
Efi Fouriki, Guardians, 2023, video

THE TIME IS NOW

On November 16, 2023, at the Multimedia Center Mala Stancia, starting at 7:30 p.m., the Galicnik Art Colony will present the 33rd and 34th sessions, announces Dr. Ana Frangovska, curator and president of the association

The visual artworks, created on the 33rd and 34th sessions of the Galichnik Art Colony, are again considering environmental topics, as essential topics that THE TIME IS NOW to be discussed out loud in all possible ways, since if we can not influence existential systemic changes, changing consciousness and binding to the devastating power of the Capital then we will have to "keep silent forever", i.e. we will be powerless to make any change and improvement in our living conditions.


The gradual end of the Earth began in 1784 when James Watt's steam engine was invented, and then the industrial revolution, rapid expansion, and the capitalist mode of production began. The Capitalocene is a term that describes the entire epoch that follows, and humanity establishes itself as a geophysical force of planetary proportions. With industrialization, climate change begins at an unprecedented rate. The fossil fuel economy has contributed to today's unsustainable carbon dioxide emissions. During two centuries of industrial, technological, and economic growth, accompanied by extractivism - digging and exhausting all resources, massive destruction of the living world mainly for the human food industry, and enormous pollution of the environment - the current eco-social crisis is caused.

The arts are important and can be used alongside the natural sciences and humanities to think about environmental justice. Engaged art about environmental challenges can rethink politics and politicize art's approach to environmental protection. The artists' direct critical reports and reflections on eco-social crises and sustainability policies create new models of fair work with the environment. Artists explore natural and cultural complexities, emphasizing the political aspects of ecology, sustainability, social justice, and economic equality. Current artistic positions and models of action combine experimental and perceptual engagement with postcolonial ethical-political practice.


2022

Sustainability

Specific artistic practices, such as environmental art, and human practices, such as walking, illustrate the relevance of sustainability aesthetics. The term "unsustainability" has the multidimensional levels of the contemporary global civilization crisis. Most authors who talk about this crisis highlight environmental, social, and economic factors. From a cultural perspective, sustainability can be used as an alternative set of values and knowledge about the world, reforming cognitive models and understanding the patterns that connect the economic, social, political, cultural, and environmental aspects of reality. Therefore, the cultural dimension has a fundamental value for the whole sustainability search process.

Participants: Nina Kovacheva, Valentin Stefanov, Igor Sekovski, Lasse Lorentzen, Slavica Janeshlieva, Goce Nanevski, Pravdoljub Ivanov, Marta Stysiak, Zoran Todorovic

2023

Colonization/Decolonization of nature

Using natural resources without any strategy and plan will not end until nature is unbalanced and entire eco-systems that "remember the attack" will start hitting back in different shapes and forms. We are witnessing many pandemics and endemics, earthquakes and tsunamis, devastation of the country, whole areas, cities and the poisonings that we create returns back the strike from that same land, like cancer wounds. Should we continue our dominance over the earth or start using nature's good control and strategy?! Are we the colonizers of nature and should we decolonize it from Our Self?


Participants: Efi Furiki, Filip Velkovski, Kalin Serapionov, Jelena Vladusic, Ivan Blazev, Penka Mincheva, Anica Vucetic, Lars den Hertog