АКАТИСТ КОН ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА
КОНДАК 3
Силата на Севишниот
за зачнување Ја осени Неискусобрачната,
и плодната утроба Нејзина
нива беспрекорна стана
за оние што спасение сакаат да жнеат,
пеејќи непрестајно:
Алилуја!
КОНДАК 3
Силата на Севишниот
за зачнување Ја осени Неискусобрачната,
и плодната утроба Нејзина
нива беспрекорна стана
за оние што спасение сакаат да жнеат,
пеејќи непрестајно:
Алилуја!
Човекот, кој може да прави добро и не го прави тоа - е ништожно суштество.
Без милостиња, самата молитва е бесплодна. Со каква надеж ќе Му се молиш на БОГА, кога не ги слушаш прозбите на бедните луѓе?
Како ќе просиш со верните во храмот: ,,Подај ГОСПОДИ",
Тропар, глас 4.
Денес, Богомајко, ние верните луѓе светло празнуваме, штитени од твоето доаѓање и, гледајќи кон твојот пречист лик, умилно говориме: Со твојот чесен омофор покриј нѐ, и од секакво зло избави нѐ, молејќи Го твојот Син, Христа нашиот Бог, да ги спаси душите наши.
О, Пресвета Дево, Мајко на Господа на вишните сили, Царице на небото и земјата, семоќна застапничке на нашите градови и земји, прими го ова пофалбено и благодарно пеење од нас, недоатојните Твои слуги, и принеси ги нашите молитви кај престолот на Бога – Синот Твој, за да се смилува над нас, грешните, и да ја распростри Својата благост над оние што го почитуваат Твоето
Божјата милост благоволи да не собере одново денес, и би сакал да споделам со вас неколку мисли за денешното свето Евангелие.
Денешното свето Евангелие опишува еден настан. Христос оди во еден град и гледа погребение, гледа вдовица, една мајка која си го погребува синот единец. Христос се сожалува, бидејќи разбира дека нема кој да се грижи за оваа жена и прави чудо - го воскреснува нејзиниот син.
Духовното патување се презема во заедница со други луѓе, а не во осаменост. Православната традиција исклучително силно го нагласува црковниот карактер на вистинското христијанство. Според зборовите на Алексеј Хомјаков:
„Никој сам не се спасува. Тој што е спасен е спасен во Црквата, како нејзин член
Еднаш на молитва му се јави човек во бела облека и со стап во рацете и му рече дека е тој ангелот на покајанието којшто нему му е пратен за да го придружува до крајот на животот.
Ангелот му даде дванаесет заповеди:
Синот Божји слезе на земјата и се воплоти, за да донесе мир меѓу она што е на земјата и она што е на небесата.Оттука: ако миротворците се Синови Божји, тогаш рушителите на мирот следува да се сметаат за синови на ѓаволот.
За сѐ во нашите животи да постапуваме согласно со волјата Божја, за да ги проживееме нашите
И денес кога го славиме споменот на славните маченички Христови Софија, Вера, Надеж и Љубов, повторно ја гледаме истата слика на модерниот свет како грдо се исправа пред нас.
Премудроста се замолчува, Верата се исмева, Љубовта се изопачува, а Недежта бледнее.
О,свети и достојнопофални маченички,Вера,Надеж и Љубов,и мудрата ви мајка Софија,сега примете го нашето молење и од сите беди,болести,и несреќи по молитвите ваши избавете не,да се уподобиме во Црството Небесно на погледот кон Бесмртниот Господ Исус,заедно со вас,воспевајќи Му Нему:Алилуја!
Крсту сесилен, похвало апостолска, на преподобните утврдување и на верните знамен, на ерарсите и мачениците слава, победа и утврдување на сите кои те фалат.
Крсту сечесен, четвороконечна сило, благолепие на апостолите и крепост на мачениците, на раслабените здравје си им, на мртвите воскресение, а на паднатите воздвижение.
Иако празникот Крстовоздвижение, возникнал како политички, тој има особено значење во Црквата во нашиве денови. Тој останува за нас ден на постење и молитви, ден кога споменуваме дека Крстот е единствен симбол, достоен на нашата безусловна верност, и дека нашето спасение не зависи од било какви земни победи, туку единствено од вистинската и неизбежна победа на Христовото Распетие и нашето сораспетие со Него.
На дрвото од Твојот крст се поклонуваме, Човекољупче, зашто на него се прикова Ти, Животу на вселената; рајот му го отвори, Спасителу, на разбојникот што со вера Ти пријде, и за насладата рајска се удостои, обраќајќи Ти сеː Спомни си за мене, Господи! Прими нѐ како него и нас кои викамеː Сите згрешивме, но поради Твоето милосрдие, не презирај нѐ.
Ангел небесен кој претстои пред Бога, беше испратен кај праведните Јоаким и Ана за да им објави голема радост, зашто по својата бездетност ќе родат Ќерка Преблагословена, од Која ќе му дојде радост на сиот свет Затоа и ние, како учесници во оваа радост, на Дева пофални песни и воспеваме: Радувај се, во Троичниот Совет пред вековите избрана за Мајка на Синот Божји;