логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


 На 05.06.2009 (петок), со почеток во 14:30 часот, во Палатата Зенобио, Ерменски колеџ „Мурат-Рафаел”, Венеција, свечено ќе биде инаугуриран Македонскиот павилјон, во рамките на 53-то Венециско биенале.

 Павилјонот ќе го отвори министерот за култура на Р. Македонија, Елизабета Канческа-Милевска, а потоа ќе се обрати и директорот на Националната галерија на Македонија, Маја Крстевска, која воедно е и комесар на изложбата „Педесет или педесет” на Гоце Наневски.
  
 Само за потсетување, Република Македонија на ова  биенале ќе се претстави со двајца наши уметници т.е. два различни проекти:
-    Гоце Наневски со проектот „Педесет или педесет”, зад кој стои тимот на Националната галерија на Македонија, чиј комесар е Маја Крстевска;
-    Никола Узуновски со проектот „Моето сонце”, на Музејот на град Скопје и Фросина Зафировска како комесар.

Учеството на Република Македонија на 53-то Венециско биенале е координирано и финансиски поддржано од Министерството за култура на Република Македонија, а организирано од Националната галерија на Македонија и Музејот на град Скопје.

Претставувањето на Република Македонија на оваа престижна манифестација од визуелната уметност - Биеналето во Венеција е од големо значење и можност за промоција на македонската култура и уметност, пред земјите учесници од целиот свет.

 Венециското биенале за јавноста ќе се отвори на 07.06.2009 год. и ќе трае до 22.11.2009 година.

 

Izlozba.Nanevski.jpg

 


Македонија е земја чија историја е често пати пишувана од други, чии топоними биле многу пати менувани од страна, чиј јазик бил во многу нејзини краеви забрануван да се говори. На просторот, во кој со векови се одвивале историски бури, она што опстојувало бил автентичниот печат вдлабнат од моќната уметничка матрица, всадена во длабочините на народниот бит. На тој начин е етаблиран духовниот креативен идентитет, создавајќи вредности што ги премостувале понорите на времињата. Уште од дамнина визуелните еха одекнуваат во денешните македонски творечки импулси, преплетени во една културна интеракција чии одблесоци ги добиваме во скапоцениот отсјај на уметничките остварувања низ вековите.
Во оваа богато напластена културна стратиграфија се наоѓаат корените на современата македонска уметност, чија битна компонента денес претставува и делото на Гоце Наневски. Неговата моментална основна преокупација е веројатноста во креирањето на световите, нешто да се случи или да не дојде до тој моментум. Преку Педесет или педесет на Наневски, каде што главна детерминанта се времето и можноста за дејствување во неговите рамки, како и индивидуалноста како неотповиклив сегмент во донесувањето одлуки и нивно материјализирање, се дава едно поинакво видување на историјата, сегашноста и иднината. Во многу моменти ќе станува збор и за прашање кое ќе доведе до можноста за разрешување на дилемата дали нешто ќе се збидне или не.
Пронаоѓањето во меѓупростор и во исчекување на нешто што може да се случи, но и не мора, е она што Наневски го опфаќа во своите просторни решенија, чија големина нè тера одново да се запрашаме од каде доаѓа силата која еден човек ја поседува за да може да поместува и креира нови светови за себе и преку тоа.
Со остварувањата на Наневски, Македонија, преку Венециското биенале, денес му го предава на целиот свет согледувањето на овој автор по кое достоинствено ќе се детерминира нашиот став кон себе и кон светот денес и во иднина. Во овој жив процес на создавање нови светови, оската на настаните е во личното, кое означува моќен импетус за општествените текови и катализатор на вредностите кои во себе го содржат предзнакот ‡ „простор и време”.

Виш кустос Маја Крстевска,
директор на Националната галерија на Македонија


Можноста, веројатноста, потенцијалната предодреденост, простор(носта), временските рамки се конститутивните елементи во мислата на Наневски, кои своето отелотворување го доживуваат преку нумеричкиот систем како нивна појдовна матрица, и визуелното компонирање како резултанта. Доказите за ликовноста на овие поимни категории лежат во служењето на Наневски со визуелната лексика на конструктивизмот, минимализмот, модернизмот и успешното додавање на своја индивидуална епистема која се очитува во перфекционистичката техничка реализација.
Основниот визуелен постулат (бројчаниците) е „преземен” од автоматите на бензинските пумпи, како реадѕ маде објекти кои во неговите конструкции уште од 2006 година добиваат нова функција на метрички единици. Тие одбројуваат време, изоден пат, најавуваат можен тек на настаните кои треба (или не треба) да се случат во нашиот микросвет, а неминовно ќе се одвиваат и паралелни феномени во макросветот.
Во најновото издание од циклусот „Педесет или педесет” ‡ Нулта, повторно се присутни низите на бројчаници кои одново добиваат нова конструктивистичка и семиотичка задача. Сепак, првичната спознајна реакција изнедрува од можните оп-артистички навраќања, доловени на некој начин преку вибратноста и бинарната наизменичност на црно-белите површини во просторот.
Но „темата на бројчаникот”, во ова последно во низата истражувања, се надградува не само преку монументалноста, што е првичната станца за разгледување, туку и во суштествената компонента во реализациите на Наневски ‡ исчекувањето на движење. Овојпат, како еден од носечките атрибути се јавува монументалноста, која во претходните истражувања на авторот константно беше присутна како тежнение и еден вид најава на колосалноста застапена во ова дело.
Исчекувањето е толку амплифицирано што масивноста на мобилот и неговата конструктивистичка природа интригираат дали Нулта навистина може да се придвижи во детерминирано време и на кој начин тоа би било веројатно да се одвива. Овојпат, за разлика од неговите претходни солуции, подвижноста е овозможена со електронски уред.
Со најновото просторно решение на Наневски, спектаторската антиципација на веројатноста или неверојатноста е засилена со аудио најава дека конструкцијата тукушто ќе се придвижи. Меѓутоа, ретко кој од конзумерите на овој уметничко-технички избалансиран амалгам ќе го посведочи моментот на вистинското дејствие, на реализирањето на одредена одлука, на манифестацијата во реалниот свет.
Во контекст на овој избор на дела, „Педесет или педесет ‡ 7” и „Педесет или педесет ‡ 3” добиваат дополнително значење, како предвесници на големата метална рамна површина, означена како Нулта. Нивната нагласената геометризација, фронталност, тежнение кон монументалност, вертикално-хоризонтална игра се визуелни референци својствени за досегашните скулпторски зафати на Наневски, овој пат доведени до својот климакс. Дури и мануелната подвижност на одредени геометриски партии кај „Педесет или педесет ‡ 3” може да се следи како ран модел на електронската направа која е задолжена за мобилноста на Нулта скулптурата.
Во овие реализирани иконографски предлошки, времето и условните (и)стории на секојдневието се почетната авторова идеолошка преокупација и истрајна концепција, која со најновото просторно осмислување на Наневски ја доби својата најверодостојна, најпречистена појавност до сега. Што ќе донесе наредниот временски интервал е препуштено на веројатноста и на нејзиното можно предвидување.

Бојана Јанева



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Ноември 14, 2023
Tamara.Kotevska

По премиерата на новиот филм „The Walk“ во Њујорк на двојната кандидатка за Оскар - Тамара Котевска

Работејќи од нејзините разговори со Асил и другите деца бегалци, режисерката направи гласовна нарација (испорачана од друга девојка, а не од Асил што ја гледаме на екранот) која е резервна, поетска и застрашувачка. „Треба да најдам место каде што можам да ги…
Октомври 15, 2023

Почнува 8-то издание на „Киненова“

Со проекција на филмот „Зад стоговите сено“ на грчката режисерка Асемина Проедроу и доделување на наградата за особен придонес во филмската уметност на актерот Бранислав Лечиќ денес (13.10.) во Синеплекс со почеток во 20 часот ќе биде отворено 8 издание на…

„ПОЕЗИЈА ОД МАКЕДОНИЈА“ и „Версвил“

Авг 19, 2023 Литература 1259
TVIT762
Реномираното меѓународно списание за поезија „Версвил“, својот најнов број во целост го…

Промоција на Речник на медиумска писменост

Мај 31, 2023 Литература 1582
Ова лексикографско издание е прв сериозен обид за систематизирање на термините коишто се…

Беседи

БEСEДА  за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

БEСEДА за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

Прв нeпријатeл на чoвeкoт e ѓавoлoт, втoр e грeвoт, а трeт e смртта. Гoспoд Исус ги пoбeдил ситe oвиe три нeпријатeли на чoвeчкиoт рoд. Сo Свoeтo пoнижувањe гo пoбeдил гoрдeливиoт...

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

 Спознанието на вистината, на лично ниво, не е интелектуално човечко достигнување, туку, пред сè, е Божји дар на просветленост на умот и обожение на личноста; дар Божји кој се добива...

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

Таму, на нeбoтo, e вистинскoтo Христoвo царствo и вистинскиoт Христoв живoт бeз примeси на грeв и смрт. Нo љубoвта на Синoт Бoжји кoн луѓeтo нашла дeка e пoпoтрeбнo да бидe...

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

Милoстињата штo сe прави oд цeлиoт ум, гo чисти чoвeкoвиoт ум. Сo eдeн збoр внатрeшната милoстиња гo исчистува цeлиoт чoвeк. Акo e милoстињата самo oд рака, таа нe ја чисти...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Што се случува со оние кои Страшниот суд ги затекнува во грев и пад? Тоа што Богочовекот Христос воопшто стапува во дијалог со нив, колку и да звучи тоа страшно...

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Параболата за цариникот и фарисејот претставува длабоко проникнување во човековата душа, и за нас е многу важно да го задржиме нашето внимание врз ова кажување. Оваа парабола нема во предвид...

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Каква умилна слика ни претставува Сретението Господово! Старецот Симеон во раце Го држи Младенецот, спроти него – праведниот Јосиф и Пресветата Дева Богородица; во близина – пророчицата Ана, постничка и...

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Современиот човек брза по светските суети, бега од скромниот живот и во празните и лажни авантури бара да ја заборави душевната горчина, која му ја создава свеста за безбожните дела....

« »

Најново од култура

Православен календар

 

20/04/2024 - сабота

Велигденски пости; (на масло)

Св. Георгиј Исповедник; Преподобен Нил Сорски; Св. маченик Калиопиј; Преп. Данило Перејаславски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св.Христов исповедник Георгиј Митиленски митрополит 7 април / 20 април 2024

Тропар на св.Христов исповедник Георгиј Митиленски митрополит 7 април / 20 април 2024

Пастироначалниче на скитското подвижништвово степите руски непроодни,Ниле ученику Христов облагодатен,денес и во веки Бога преку тебе Го прославуваме,и твоите подвизи...

Тропар на светиот Методиј Солунски 6 април / 19 април 2024

Тропар на светиот Методиј Солунски 6 април / 19 април 2024

Словото Божјо, слово земно подаде,кое ти Свети епископе Методие во слава Негова го раздаде,а Он Началникот на животот устрои заради...

Тропар на светите Христови маченици Агатопод ѓакон и Теодул чтец 5 април / 18 април 2024

Тропар на светите Христови маченици Агатопод ѓакон и Теодул чтец 5 април / 18 април 2024

Вистина непоколеблива имајќи во срцата вашиАгатоподе и Теодуле,познавте дека земниот живот е суета, сенка и сон,а верата во Љубовта го...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная