Отворената комуникација е најдобриот начин да го заштитите вашето дете од каков било тип на врсничко насилство. Охрабрете го вашето дете отворено да зборува на оваа тема.
Кренете глас против врсничкото насилство!

Отворената комуникација е најдобриот и најбрзиот пат кој води до ставање крај на врсничкото насилство. Зборувајте отворено со најблиските, со родителите и со професорите.
Кренете глас против врсничко насилство!

Отворената комуникација е најдобриот начин да го заштитите вашето дете од каков било тип на врсничко насилство. Охрабрете го вашето дете отворено да зборува на оваа тема. Кренете глас против врсничкото насилство!

Отворената комуникација е најдобриот и најбрзиот пат кој води до ставање крај на врсничкото насилство. Зборувајте отворено со најблиските, со родителите и со професорите. Кренете глас против врсничко насилство!

Што е врсничко насилство (булинг)?

Агресивно однесување преку кое некој намерно и континуирано
предизвикува психичка, физичка или социјална штета на друго лице


Со игнорирање влијаеме – негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

Што е врсничко насилство (булинг)?

По пат на употреба на физичка сила, закани или навреди, лицето –
сторител на насилство најчесто има за цел да доминира или покаже
моќ на другата личност – жртвата, т.е да и направи да се почуствува помалку моќна и беспомошна.


Со игнорирање влијаеме – негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

Што е врсничко насилство (булинг)?

Булингот т.е врсничкото насилство не е резултат само на
индивидуалниот карактер. Ова однесување е под постојано влијание
на околината и сите ние имаме одговорност да придонесеме за негово спречување.


Со игнорирање влијаеме – негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

Што е врсничко насилство (булинг)?

Со игнорирање влијаеме – негативно, со зборување и кревање
свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.


Со игнорирање влијаеме – негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

Вербално

Вербално/психичко насилство (Упатување и изјавување на
непристојни коментари во форма на подбивање, навредување, потсмевање, закани, забрани и слично)


Во изминатиот период психичкото и социјалното насилство најчесто се одвиваат преку овој канал

Физичко

Физичко насилство (Нанесување физички повреди, туркање,
удирање, како и уништување или земање на лични предмети)


Во изминатиот период психичкото и социјалното насилство најчесто се одвиваат преку овој канал

Социјално

Социјално насилство (Постапки со цел да се наруши нечиј углед
(нечија репутација) и релации со останатите врсници: игнорирање, исклучување од група, пласирање на дезинформации и гласини, навредување и омаловажување пред останатите врсници)


Во изминатиот период психичкото и социјалното насилство најчесто се одвиваат преку овој канал

Сајбер

Сајбер насилство (Најнов вид на насилство кој се одвива во интернет просторот, најчесто по пат на неубави коментари и заканувачки)


Во изминатиот период психичкото и социјалното насилство најчесто се одвиваат преку овој канал

МИТ: Тие само се шегуваат

Шега е шега, булинг е булинг. Важно е да направиме разлика помеѓу овие два поима и која било форма на насилство, вербална или физичка, да ја третираме со огромна сериозност и иницијатива за спречување.


Со игнорирање влијаеме– негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

МИТ: Игнорирај и ќе помине

Игнорирањето на булингот може да ја влоши ситуацијата и да предизвика жртвата да се чувствува изолирана и неподдржана. Важно е да се побара помош и да се реши проблемот.


Со игнорирање влијаеме– негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

МИТ: Така се расте

Булингот, не е однесување кое позитивно придонесува врз созревањето на една личност (индивидуа). Напротив, може да има повеќе, долготрајни негативни ефекти и врз жртвата и врз сторителот на насилство.


Со игнорирање влијаеме– негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

МИТ: Со казна сè сe решава

Спроведувањето на казнени мерки за сторителите на насилство не го решаваат проблемот, напротив може да го влошат. Сторителите на насилство треба да разговараат со стручно лице кое ќе им помогне да ја пронајдат причината за проблемот и да го решат.


Со игнорирање влијаеме– негативно, со зборување и кревање свесност за проблемот, влијаеме – позитивно.

Петар

 

Од првиот ден во школо, некои деца ми се потсмеваа затоа што носев очила. Ме туркаа и ме викаа со грди зборови. Заради тоа бев тажен и осамен. Често доаѓав дома со плачење и не сакав следниот ден да одам во школо. Не разбирав зошто се толку злобни со мене.

Филип

 

Кога тргнав во школо, мислев дека сѐ ќе биде супер, ама не беше. Некои деца почнаа да ме малтретираат затоа што не знаев да кажам „р“. Ме имитираа и ми се смееја за тоа како зборував. Ми беше срам, не сакав повеќе да зборувам.

РАСКАЖИ ЈА
ТВОЈАТА
ПРИКАЗНА

Сара

 

На одмор, некои деца ме исклучуваа и се исмејуваа со мојата облека. Шепкаа и покажуваа кон мене и правеа да се чувствувам како аутсајдер. Се чувствував како да сум невидлива, како никому да не му е гајле за мене. Поголемиот дел од времето го поминував сама и посакував некој да разбере колку ме боли.

Емилија

 

Бев многу возбудена за одење на училиште додека не започна малтретирањето. Другите деца се потсмеваа со мојата коса. Ме тегнеа за коса и ми се смееја. Тоа ме натера да се чувствувам лошо и почнав да си ја мразам косата. Посакував да можам да променам нешто кај себе за да ги натерам да престанат.

ПРОЧИТАЈ ГИ
ДРУГИТЕ
ПРИКАЗНИ

Slide Петар
Од првиот ден во школо, некои деца ми се потсмеваа затоа што носев очила. Ме туркаа и ме викаа со грди зборови. Заради тоа бев тажен и осамен. Често доаѓав дома со плачење и не сакав следниот ден да одам во школо. Не разбирав зошто се толку злобни со мене.
Slide Филип
Кога тргнав во школо, мислев дека сѐ ќе биде супер, ама не беше. Некои деца почнаа да ме малтретираат затоа што не знаев да кажам „р“. Ме имитираа и ми се смееја за тоа како зборував. Ми беше срам, не сакав повеќе да зборувам.
Slide Сара
На одмор, некои деца ме исклучуваа и се исмејуваа со мојата облека. Шепкаа и покажуваа кон мене и правеа да се чувствувам како аутсајдер. Се чувствував како да сум невидлива, како никому да не му е гајле за мене. Поголемиот дел од времето го поминував сама и посакував некој да разбере колку ме боли.
Slide Емилија Бев многу возбудена за одење на училиште додека не започна малтретирањето. Другите деца се потсмеваа со мојата коса. Ме тегнеа за коса и ми се смееја. Тоа ме натера да се чувствувам лошо и почнав да си ја мразам косата. Посакував да можам да променам нешто кај себе за да ги натерам да престанат. Slide Марко
Кога се приклучив на школскиот фудбалски тим, мислев дека ќе се дружиме. Наместо тоа, некои од децата ме малтретираа затоа што не бев толку добар како нив. Ме сопнуваа за време на тренинзите и ми се смееја кога правев грешки. Тоа ме натера да се чувствувам како да не припаѓам во тимот. Престанав да уживам во нешто што го сакам поради нивното однесување.

ПРОЧИТАЈ ГИ ДРУГИТЕ ПРИКАЗНИ

РАСКАЖИ ЈА
ТВОЈАТА ПРИКАЗНА

Slide