логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 rozdenstvo.Bogorodica.jpg

Пресвета Дева Марија се роди од своите стари родители, Јоаким и Ана. Татко Ѝ беше од племето Давидово, а мајка Ѝ од родот Аронов. И така Таа по татко беше од царски, а по мајка од архиерејски род и со тоа го предобразуваше Оној Којшто од Неа ќе се роди, како Цар и Првосвештеник. Нејзините родители беа веќе остарени, а немаа деца. И затоа беа посрамени пред луѓето и скрушени пред Бога. И во својата скрушеност Му се молеа на Бога со плач, да ги израдува во нивната старост и да им подари едно чедо, како што некогаш ги израдува старецот Авраам и старицата Сара подарувајќи им го синот Исак. И семноќниот Бог Којшто гледа сѐ ги израдува со радост што ги надминуваше сите нивни очекувања и најубави соништа.

Бидејќи им подари не само ќерка туку и Божја Мајка; ги озари не само со привремена радост туку и со вечна. Бог им даде само една ќерка, којашто подоцна им роди само еден внук - но каква ќерка и каков внук! Благодатната Марија, прославена меѓу жените, храм на Светиот Дух, олтар на Живиот Бог, трпеза на небесниот леб, кивот на светоста Божја, дрво со најсладок плод, слава на родот човечки, пофалба на женскиот род, источник на девственоста и чистотата - тоа беше од Бога даруваната ќерка на Јоаким и Ана. Родена во Назарет, а после три години одведена во храмот ерусалимски, од каде што се врати подоцна пак во Назарет, за наскоро да ја чуе благовеста на Светиот архангел Гавриил за раѓањето на Синот Божји, Спасителот на светот, од Нејзиното пречисто и девствено тело.

Тропар, Глас четврти:

Твоето раѓање, Богородице Дево, радост му јави на целиот свет, зошто од Тебе изгреа Сонцето на правдата- Христос, Бог наш; рушејќи ја клетвата ни даде благоспол; уништувајќи ја смртта, ни дарува живот вечен.

sv.Ana1.jpgКондак, самогласен, глас 4.

Јоаким и Ана со твоето свето раѓање, Пречиста, се ослободија од срамот на бездетноста, а Адам и Ева - од распадливоста смртна. Затоа и празнуваат луѓето твои, избавени од гревовната вина, кога ти пеат: Неплодна (жена) ја раѓа Богородица и, на Животот наш - Хранителката.
Икос: Молитвата, заедно со воздишките на Јоаким и Ана, поради неплодноста и бездетноста, Му беа благопријатни на Господа и до Неговите уши дојдоа, и тие на светот живоносен плод му произведоа; додека првиот се молеше на гората, втората за својот срам размислуваше во градината.
Но; неплодната со радост ја раѓа Богородица и на Животот наш - Хранителката.

 

 

 

 

Песна 7, глас 2.
Bogorodica.Kapina.nesog.jpgИрмос: Несогорливата капина на Гората, и росоносната печка халдејска, беа јасна праслика за тебе, Богоневесто, зашто во својата вештествена утроба си Го примила божествениот и невештествен Оган кој не те изгоре. Затоа, на Родениот од тебе, Му пееме: Благословен си; Боже, на нашите татковци.
Пречиста (Дево); законодавецот (Мојсеј) тешко можеше да ја разбере големата тајна, предобразена преку вештествени јавувања, иако беше поучен, пред објавениот знак; да ги отфрла сите земни помисли. Затоа; восхитен од чудото; говореше: Благословен си; Боже; на нашите татковци.
Гора и врата небесна, и духовна скала - тоа се имиња што пророците однапред ти ги дадоа; зашто од тебе се отсече Камен; без да бидеш допрена од човечка рака. Ти си; Дево; и вратата низ која мина Господ; Кој е Творец на чудеса и Бог на нашите татковци.
Бессемено си Го родила Господа; Кој им претходи на сите векови - Синот на Отецот; Мудроста и силата Божја; Кој во последно време прими тело; за да ги обнови смртните. Затоа; Дево Пречиста; на Твојот Син Му велиме: Благословен си.

 

Друг канон, глас 8.
Ирмос: Во разгорената печка халдејска, со помош Божја од Духот поросена, младите момчиња пееја: Благословен си; Боже; на нашите татковци.
Го празнуваме; Чиста; и на твоето свето раѓање верно му се поклонуваме; пеејќи Му на твојот Син; преку Кого сега се избавивме од древната осуда Адамова.

 

Bogorodica.Kapina.nesog.jpg

  

Друго:

  

sv.J.Krstitel.otsecuv.jpg


Од коренот Јесеев, и од бедрата Давидови,
Божественото девојче Марија денес ни се раѓа,
затоа се радосно се радува и сé се обновува.
Радувајте се заедно небо и земјо,
пофалетеја сите јазици!
Се весели Јоакм и Ана торжествува, воскликнувајќи:
„Неплодните ја раѓаат Богородица и Заштитничката на нашиот живот“.

Сечесното Твое рождество севоспеана,
Пресвета Дево Пречиста,
множеството ангели на небесата
и човечкиот род на земјата го слави,
зашто Мајка Му беше на Создателот на сите, Христа Бога.
Него не престанувај да Го молиш за нас, кои на Тебе
ја положивме нашата надеж,
Богородице севоспеана и неискусобрачна.

sv.J.Krstitel.otsecuv.jpg

Пресвета Богородица, родена во Назарет, во благородно семејство чија благочестивост пред Бога се протега со поколенија наназад, е недостигнат монашки идеал и пример на богоподобие низ вековите на човечкото боготрагателство. Нејзиното раѓање е блескава точка во Божествениот План за спасението на човекот од ропството на страстите, од ѓаволот и од смртта: со векови Пророците на Стариот Завет низ Светиот Дух благовестеа за таинството на настаните во кои личниот живот на оваа Дева ќе земе размери на општочовечко спасение за вечноста. Благородничкото потекло на Богородица го сочинуваат две најчесни лози во историјата на Израилот: по татко потекнува од лозата на првосвештеникот Арон, а по мајка од родот на Светиот пророк и цар Давид. Јоаким и Ана, од коишто се роди Светото девојче, до староста беа бездетни. Всушност, по Божјо допуштение сите сестри на Ана се покажаа бездетни до доцната старост и на крајот, родија сите. Овие чудесни раѓања необични за човечката природа се објаснуваат со дејството на Благодатта Божја која кај побожните ќерки на свештеникот Матан, дедото на Пресвета Богородица, ги надмина законите на природата. Една од овие сестри на Ана, Совија, во она време ја роди Елисавета, мајката на Св. Јован Крстител. Немајќи надеж за воскресение и сосем неупатени во тајната на духовното наследување кое има вечно и непропадливо траење, бездетноста Израилците тогаш ја сметаа за Божји укор и знак за неправедност на бездетните пред Бога. Првата прозба кон Бога на Јоаким и Ана со која побараа дете од Севишниот, уследи по еден потресен миг на отфрлање што го доживеа Јоаким пред Божјиот жртвеник во синагогата: кога старецот сакаше да остави дар, свештеникот го оттурна велејќи му: бездетен! Од сесрце во своите топли молитви, уште пред да се роди, своето дете тој стар побожен пар Му го посвети на Бога: на тригодишна возраст, малечката Дева ја принесоа во ерусалимскиот храм, за да расне меѓу слични на себе девици, во најизвонредни услови за напредување во добродетелта и побожноста. Таму на свеченоста со која блиските роднини и пријатели на Јоаким и Ана ја испратија (од Назарет до Ерусалим) и ја воведоа Дева во храмот ерусалмиски, се случи уште еден извонреден настан: толку малото девојче, одеднаш ги претрча скалилата што водеа до светилиштето, во кое инаку единствен првосвештеникот влегуваше еднаш годишно и - по Божјо вдахновение прифатена од тогашниот првосвештеник Захариј - малата Дева си го најде Своето оттогаш бескрајно омилено пребивалиште:

Светоста на светите, во која Израилците со трепет го чуваа кивотот со табличките на кои Мојсеј им ги предаде од Бога старозаветните Десет заповеди. Овде почнува најпривлечната страница од развојот на Пречистата Дева како тихувателка, во која ние можеме за себе да го најдеме својот пример, ако сакаме барем малку да ја следиме во светоста. На ова место Таа постојано се занимаваше со молитвено тихување. И се знае дека овде се повеќе напредуваше во постот - и почнаа да ја хранат ангелите - и умот непрестајно го напрегаше кон Бога како своја единствена цел и непогрешлива мисла и го достигна она што денес аскетите го нарекуваат дкружно движење на умоте, а кое е највисоката и најсоодветна активност на човековиот ум. Во таа првоповикана состојба умот на човекот станува постојано непрекинливо изговарање на Божјото име и води до вистинско гледање на Бога во нашето внатрешно срце. Луѓето коишто преку молитвата доаѓаат до ваква чистота на својот ум достигнуваат огромна отпорност и непобедливост во страдањата, тие се непоколебливи пред злото, пред нив демоните отстапуваат и таквите луѓе не подлежат на променливите закони од овој свет. Вака приготвена, кога времето се исполни, архангелот Гавриил и благовестеше на Дева за две големи чудесни вести: дека во Неа бессемено ќе се воплоти Единородниот Божји Син роден предвечно од Бога Отецот и дека Таа ќе Го роди во тело како Син Човечки, и второ: дека нејзината братучетка Елисавета, која е веќе старица и дотогаш неродна - ќе го роди Светиот Предвесник и Крстител Јован.

sv.J.Krstitel.otsecuv.jpg


Првата жена на светот која посака да Му се посвети на Бога во доживотна девственост - она што ние денес го нарекуваме монахиња - е Пречистата Богородица и Секогашдева Марија. Но бидејќи вакво нешто дотогаш не беше познато во Израилот и во Законот ништо не стоеше за тоа, упатени во нејзината ретка побожност и решени да и помогнат докрај во заветот на девственоста и во исполнувањето на старозаветниот закон, свештениците на ерусалимскиот храм смислија решение: да најдат стар и добродетелен сопруг, кој живеејќи со Неа под вид на брак, ќе ја остави да живее во девственост. Изборот падна на праведниот Јосиф. Чудесното поклопување на овие два настани - заветот за девствен живот којшто Дева го побара пред ерусалимските свештеници и Божественото зачнување во Нејзината пречиста утроба - ќе станат прашање на духовна живот или смрт пред сите што ќе се соочат со тој несфатлив знак на Божјото присуство меѓу луѓето на земјата. Оттогаш во Нејзиниот свет живот дојде време кога ќе се сомневаат во Неа и време кога заради Нејзиниот Единороден Син ќе ја прогонуваат: прв, но на кратко, се посомнева Јосиф кога ја прими како бремена Онаа за Која му рекоа дека е Дева - но ангел небесен му јави вест во сон и го увери во зачнатото од Светиот Дух во Нејзината утроба - а по раѓањето на малиот Богомладенец, се посомневаа и свештениците што и го дадоа благословот да девствува доживотно, се бунтуваа фарисеите што им се противеа на оние што ја сметаа за Дева и дојдоа колебањата и препирките меѓу децата на праведниот Јосиф од првиот брак.

Оттогаш Нејзиниот живот и Нејзината крајна духовна полнота и најдлабок човечки плач се испреплетуваат со животот на Господ Христос на земјата. Меѓу монасите и тихувателите со векови се знае дека животот на вистинскиот боготрагател и молитвеник меѓу луѓето е полн со неискажливи страдања. Бог се роди од Дева во јасли во една витлеемска пештера и дојдоа и Му се поклонија пастирите од тој крај што од ангели беа известени за раѓањето на долгоочекуваниот Помазаник, Спасител, Цар на Избраниот народ Божји и Господ Христос. Тројца боговдахновени мудреци од Исток водени од ѕвезда Му се поклонија на Неговото смирено раѓање од Дева. Тоа се познатите величествени моменти од Нејзиниот живот исполнет со возвишено молчење. Кога како четириесетдневно бебенце отиде да Го посвети со грлица и гулаб во ерусалимскиот храм, според старозаветниот обичај за првородено машко дете, еден праведник и една пророчица и пристапија за да го чествуваат роденото од Неа нарекувајќи се Негови слуги и пророкувајќи ја уште понесфатливата иднина: Еве, Овој лежи за паѓање и подигање на мнозина во Израилот и знак е против Кого ќе се говори. А и на Тебе самата меч ќе ти ја прободе душата, за да се откријат мислите на многу срца. Очистувањето на човечките срца од страстите преку благодатта Божја која им се дава заради исповедта со покајание е денешната полнота на тие зборови кои осознаените христијани ги живеат во сила. Набрзо по оваа прочуена средба новородениот Христос беше прогонет. Царот Ирод дозна од Вавилонските Мудреци за раѓањето на Христос во Витлеем. И бидејќи оние го нарекоа Цар, се уплаши за својот престол и прати да го убијат новородениот незнаен Помазаник. Триесет и три години Богочовекот Исус ги збунуваше вака затворените за Бога човечки очи: каков Цар е Он? Од Кого треба да се плашиме или Кого треба да Го љубиме и да Му ја положиме нашата доверба и надеж? Царот Ирод не прогледа и испрати да Го убијат. А праведниот Јосиф доби вест во сон да ги однесе Дева и Младенецот во Египет за да се скријат пред потерата на избезумениот цар Ирод. Две илјади деца во Витлеем на возраст до две години ги убија затоа што царевите гонители не Го најдоа Богомладенецот и надевајќи се да биде убиен меѓу нив.

Хармонијата меѓу најпобожната од сите личности во историјата на човештвото и воплотениот Бог Кој како Нејзин Син израсна на човечки начин воведен од Нејзините мајчински дланки во овој овоземен живот не можеме да ја осознаеме. Кога се наближи времето Господ да твори и да им јави на луѓето за Своето спасително Евангелие, Богородица во еден миг го откри Своето вистинито познание за Него: на слугите во домот на Симон Зилот на свадбата во Кана, кога снемаа вино, им рече: Правете што ќе ви рече, имајќи предзнаење за првото чудо што ќе го изврши Господ пред очите на луѓето. И за миг Он водата ја претвори во највкусно вино. Тивката небоземна Богородица по страдањата и Воскресението на Нејзиниот единороден Син стана неисцрпна духовна утеха за Неговите ученици. Нови и нови што ќе поверуваа го бараа Нејзиното лице, патувајќи оддалеку за да ја видат Мајката на Спасителот и Господ и од погледот на Неа блеснуваа Божествено осенети.

Пресвета Богородица Го надживеа Христос на земјата речиси една и пол деценија. Сепак не е најточно позната годината кога се упокои. Нејзината лична самоисполнетост и смислата на Нејзиниот страдален живот стануваа се поцелосни како што се ближеше крајот: Црквата Божја на земјата устроена од Оној што Го роди и одгледа како Син Човечки раснеше на рамениците на богожедниот свет и занавек ги соединуваше небото и земјата. Патот на човекот до Бога, по изгонувањето од Рајот, стана светол и отворен за луѓето од сите народи и времиња до свршетокот на векот.

 sv.J.Krstitel.otsecuv.jpg


Пресвета Богородица се упокои на петнаесетти август, во третиот час од денот, како што однапред и благовестеше архангелот Гавриил. За Своето успение се подготви сама со најревносна богокопнежливост, со оглед дека одеше кај Оној по Кого цел живот копнееше. Сепак, пред смртта посака да ги види сите Христови апостоли собрани во домот на Јован Богослов, каде што живееше по страдањата и воскресението на Исус. И Бог и ја исполни желбата на Нејзиното срце. Од разни страни на светот каде што во маки и чудотворејќи го проповедаа Христовото спасително Евангелие, на чудесен начин носени со ангел апостолите се собраа крај Пречистата. По скриената Божја Промисла, доцнејќи не дојде само апостолот Тома. Во мигот на Нејзиното успение покривот на куќата се отвори и Царот Израилев, Господ Христос слезе и ја преисполни со сета Своја слава и ангелско воинство и со Своите Божествени раце Сам ја прими душата на Онаа што Го роди меѓу луѓето. Богородица издивна безболно, а апостолите гледаа со свои очи како Господ ја носи Нејзината душа во небесните обители.

Поворката со телото на покојната Дева беше вознемирувана од некои неверни Евреи. Единствениот од нив што се осмели да го оскверни допирајќи го Нејзиното тело и посегна по одарот, во истиот миг остана без раце и научен Од апостолите почна да Ја исповеда Мајката Божја и верата во Нејзиниот Божествен Син. Во тој миг се случи првото исцеление извршено од Пречистата и оној Евреин повторно ги доби своите раце здрави. Оттогаш многубројни верни и припаѓаат со молитва и солзи на нашата Небесна Владичица и многумина како брза и семилостива утешителка ги крепи видливо и невидливо чудотворејќи. Три дена Светите апостоли ја воспеваа во псалми и духовни песни славата на Бога на гробот на Пресвета Богородица. Кога по три дена се појави и апостолот Тома тагувајќи што беше изоставен и не прими последен благослов и поука од Пресветата, за да го утешат, апостолите го отворија гробот сакајќи да му го покажат Нејзиното тело. Но гробот го најдоа празен. Така Бог сакаше да извести за воскресението на Својата невеста неневесна и Мајка на Единородниот Негов Син, во слава на Пресвета Троица и на нашата Небесна Владичица Богородица и Секогашдева Марија, во сите векови да ја молиме и ние за нашето спасение. Амин.

 sv.J.Krstitel.otsecuv.jpg

Извор: Манастир Рождество на Пресвета Богородица, с. Велјуса

 

Друго:

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Јуни 10, 2023
TVIT602

Проскомидија

·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на Литургијата, нејзин пролог. Таа е нашиот допир со Небесното Царство и Небесното жителство.
Септември 13, 2021

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на Бигорската Обител, засветлил како светлозарна ѕвезда на богопрославениот светителски небосклон на Црквата Христова, во првата половина на ΧΙ век. За неговото родословие,…

Беседа за Успение на Пресвета Богородица oд Викарниот Епископ Јаков Стобиски

Сеп 03, 2021 Беседи 5809
Default Image
Беседа за Успение на Пресвета Богородица изречена од Викарниот Епископ Јаков Стобиски во…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 6627
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Живот во служба на Бога и на луѓето

Јан 29, 2020 Беседи 6411
3.angeli.so.truba
Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 5606
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Беседи

БEСEДА  за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

БEСEДА за пoбeдата над пoслeдниoт нeпријатeл

Прв нeпријатeл на чoвeкoт e ѓавoлoт, втoр e грeвoт, а трeт e смртта. Гoспoд Исус ги пoбeдил ситe oвиe три нeпријатeли на чoвeчкиoт рoд. Сo Свoeтo пoнижувањe гo пoбeдил гoрдeливиoт...

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

 Спознанието на вистината, на лично ниво, не е интелектуално човечко достигнување, туку, пред сè, е Божји дар на просветленост на умот и обожение на личноста; дар Божји кој се добива...

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

Таму, на нeбoтo, e вистинскoтo Христoвo царствo и вистинскиoт Христoв живoт бeз примeси на грeв и смрт. Нo љубoвта на Синoт Бoжји кoн луѓeтo нашла дeка e пoпoтрeбнo да бидe...

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

Милoстињата штo сe прави oд цeлиoт ум, гo чисти чoвeкoвиoт ум. Сo eдeн збoр внатрeшната милoстиња гo исчистува цeлиoт чoвeк. Акo e милoстињата самo oд рака, таа нe ја чисти...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Што се случува со оние кои Страшниот суд ги затекнува во грев и пад? Тоа што Богочовекот Христос воопшто стапува во дијалог со нив, колку и да звучи тоа страшно...

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Параболата за цариникот и фарисејот претставува длабоко проникнување во човековата душа, и за нас е многу важно да го задржиме нашето внимание врз ова кажување. Оваа парабола нема во предвид...

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Каква умилна слика ни претставува Сретението Господово! Старецот Симеон во раце Го држи Младенецот, спроти него – праведниот Јосиф и Пресветата Дева Богородица; во близина – пророчицата Ана, постничка и...

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Современиот човек брза по светските суети, бега од скромниот живот и во празните и лажни авантури бара да ја заборави душевната горчина, која му ја создава свеста за безбожните дела....

« »

Најново од духовност

Православен календар

 

19/04/2024 - петок

Велигденски пости; (строг пост)

+Упокоение на Свети Методиј Солунски; Свети Евтихиј, патријарх Цариградски; Светите Сто и дваесет маченици коишто пострадаа во Персија; Преподобен Григориј Синаит; (Акатист); (второ бдение);

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св.Христов исповедник Георгиј Митиленски митрополит 7 април / 20 април 2024

Тропар на св.Христов исповедник Георгиј Митиленски митрополит 7 април / 20 април 2024

Пастироначалниче на скитското подвижништвово степите руски непроодни,Ниле ученику Христов облагодатен,денес и во веки Бога преку тебе Го прославуваме,и твоите подвизи...

Тропар на светиот Методиј Солунски 6 април / 19 април 2024

Тропар на светиот Методиј Солунски 6 април / 19 април 2024

Словото Божјо, слово земно подаде,кое ти Свети епископе Методие во слава Негова го раздаде,а Он Началникот на животот устрои заради...

Тропар на светите Христови маченици Агатопод ѓакон и Теодул чтец 5 април / 18 април 2024

Тропар на светите Христови маченици Агатопод ѓакон и Теодул чтец 5 април / 18 април 2024

Вистина непоколеблива имајќи во срцата вашиАгатоподе и Теодуле,познавте дека земниот живот е суета, сенка и сон,а верата во Љубовта го...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная