логоFacebookTwitterYouTubeeMail

✤✣✤

Оковите на страстите и како да се ослободиме од нив

(II дел)

✤✣✤

180334.b.jpg

Но, понекогаш страстите кај христијанинот можат да живеат долги години, а понекогаш се продолжуваат дури до самиот крај на животот и Св. Игнатиј ја гледа во тоа премудроста на промислата Божја, насочена кон полза за нашата душа. „Опасно предвремено бестрастие! Опасно предвремено стекнување на насладите на божествената благодат. Натприродните дарови можат да го погубат подвижникот кој не се научил од немоќта на своите падови, кој е неопитен во животот, неискусен во борбата со гревовните помисли, незапознаен доволно со лукавствата и злобата на демоните, со променливоста на човечката природа... тој може да ја злоупотреби самата благодат Божја. Заради неа може да се превознесува над ближните; заради неа може да се предаде на надменост и арогантност, по што следи губење на благодатта и душевна смрт“.

Ова тврдење на Св. Игнатиј бара особена внимателност. Светителот разјаснува каква треба да биде вистинската цел на искоренувањето на страстите, како и впрочем на целиот духовен живот – не барање на натприродни дарови, туку достигнување на смирението, и потчинување на својата волја на волјата Божја. Бестрастието без смирение, води кон превознесување.

Напротив, „тешката борба со страстите го сокрушува срцето на човекот, го смирува неговиот надмен дух, го присилува да се спознае во состојба на пад, опитно да ја открие таа состојба, го присилува да ја сфати неопходноста од искупување, да го прекине надевањето на себе, да ја пренесе сета своја надеж на Спасителот“, во што се состои и самата суштина на духовниот живот на христијанинот. Овде Св. Игнатиј ја изразува мислата со една прекрасна нишка која врви низ сета светоотечка аскеза: борбата со страстите доведува до смирение, притоа запазувајќи го во себе живо надевањето на Господа.

Затоа Св. Игнатиј често советува да не бараме од себе бестрастие, да не се притеснуваме поради својата грешност и недоличност, тие се својствени за нашата страсна природа, и ние треба да си признаеме пред себе дека сме страсни, да си признаеме дека не можеме а да на паѓаме во грешки. Но, од друга страна покајанието не ни се дава за да се препуштиме на гревот: ние не треба, откако ќе се признаеме себеси за грешни, да седиме со скрстени раце, затоа што со секоја наслада што ќе си ја допуштиме на подолг период од душата ќе исчезне состојбата на мир. Притоа знајте дека оној кој му служи и работи за гревот, тој како и да не го гледа својот грев, не се кае, живее безгрижно; страстите почнуваат да се откриваат дури кога христијанинот ќе почне да се бори со нив.

Така во врска со страстите Светиот определува две крајности, кои е неопходно да се избегнуваат: барањето за себе брзо бестрастие и безгрижното пребивање во страстите. Светителот укажува на патот на „златна средина“: смирена молитва кон Спасителот за помош, со свесност за сопствената гревовност и со, колку што е можно, противење на сите желби на нашата падната природа.

 

Извор: Бигорски манастир

 

Друго:

Ѓакон Валериј Духанин - Оковите на страстите и како да се ослободиме од нив (I)

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Декември 09, 2019
7.Vselenski.sobor

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има најголема слобода и моќ пред престолот Божји, и нејзе Црквата, по Бога, најмногу ја почитува и прославува во своите безброј молитви и химни, како најсилна заштитничка и…
Декември 05, 2019
7.Vselenski.sobor

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората категорија.Догматиката е многу…

Старец Георгиј Капсанис: МОНАСИТЕ СЕ ЕКСПЕРТИ ВО НАУКАТА НА ПОКАЈАНИЕТО

Луѓето прво треба да го распнат и да го погребат своето поранешно „јас“ (т.е. егоизмот,…

Свети великомаченик Димитриј Солунски

Ное 09, 2019 Житија 149
st-demetrius
Благочестивиот Димитриј пред царевите ги поставил Божјите заповеди. Го возљубил Господ…

Митрополит Струмички Наум-Царството небесно прилега... на простување (19.08.2017 )

Ное 07, 2019 Беседи 373
7.Vselenski.sobor
Честопати и мене ме прашуваат зошто примам или им помагам на луѓе за кои мнозина од…

Беседи

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

БEСEДА за сoвршeниoт чoвeк

Eдинствoтo на вeрата, браќа, и пoзнавањeтo на Синoт Бoжји, Гoспoда Исуса Христа Спаситeлoт, сoeдинува двајца луѓe вo eдeн чoвeк, илјада луѓe вo eдeн чoвeк и мнoгу милиoни луѓe вo eдeн...

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни односи. Религиозниот човек размислува во рамките на првата категорија, а црковниот човек размислува и дејствува во откровението на втората...

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Арх.Партениј Бигорски: За разумноста и безумието

Следствено, грев е човек да биде острастен кон материјалните нешта, кон земните блага, кои се минливи и му се дадени на човека да му послужат за добро, а не тој...

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

митр. Павел Сисанијски: Сите за еден

 Бог Го покажа Своето човекољубие не со евтини слова, но со принесувањето на Својот Син. Христос се појави во светот, со низа конкретни дела на љубовта. Првото дело е наклонетоста...

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Митрополит Струмички г. Наум: Познанието на Бог е едноставно својство на просветлениот ум

Посебно по воплотувањето Христово и Неговиот Домострој на нашето спасение, ѓаволот станува како играчка со која малите деца си играат (свети Атанасиј Велики) или како спаринг-партнер за оние што се...

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

о. Горан Стојчевски: Дар на светот, икона на човекот, учителка на послушанието, педагог на служењето, првиот исихаст, родителка на вечниот живот, божествен цвет на сè создадено

 Таа единствена тихувателка и патоводителка низ исихијата, нè приведува во заедницата од која се откинавме, а еве повторно ни е дадена можност, не само да се вратиме, туку да црпиме...

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата  поради Бог !

Арх. Јован Крестјанкин - Да ги оживееме срцата поради Бог !

Денес, драги мои пријатели, поученоста од животот на старозаветните праведници ме наведува со вас да зборувам за верата. Имено, нивната големина е одредена само со верата, точно живата и дејствителна...

Викарен Епископ Јаков Стобиски:  „Епископот седи на место и во обличје Христово“

Викарен Епископ Јаков Стобиски: „Епископот седи на место и во обличје Христово“

 Епископот не станува Епископ поради некаква своја заслуга, туку исклучиво по благоволение Божјо, во послушание кон Светиот Архиерејски Синод, поради молитвите, и најважно од сѐ, заради потребите на Црквата. Затоа,...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

Митрополит Струмички Наум: Самооправдувањето е одрекување од Богочовекот Христос како наш урнек...

 Страшна е потребата на човекот да се самооправдува; за мене, дури најпогубната појава од сите гревовни појави во човековиот душевен и ментален свет. Самооправдувањето е главна карактеристика на паднатиот човек,...

« »