логоFacebookTwitterYouTubeeMail


Nikola.Monashtvo.jpg 

Станете светителки и сите ваши проблеми ќе бидат решени
(Св.ЈованЗлатоуст)


Христијанството е религија на слободата и љубовта и единственото сведоштво на кое е повикан христијанинот е токму тоа. И токму во таа слобода (т.е. љубов) се крие причината за богатиот диверзитет во учењата т.е. толкувања во рамките на една иста вероисповед. Од друга страна пак, Хуманизмот на западниот свет   што го прогласи Бог за мртов и се залагаше за унапредување на општеството по себе и за себе е бениген тумор во споредба со некои закоравени теократски општества каде што жената како еден од половите на извиканата човечка природа, често пати се поистоветува со митската улога на ева во драмата на Рајот, каде што таа беше причина да се направи гревот – џабе се нејзините оправдувања со змијата, џабе е смртната казна и сите последици од останатите санкции за гревот: стигмата на онаа којашто му поверувала на злиот, поскоро одошто на оној од чиешто ребро била штотуку создадена, останала де се провлекува низ разните видови цивилизации од памтивек до ден денес. (Самиот прекин на рајот, на внатрешната врска (заедница) на човекот (Адам и Ева) со Бог, беше најголемата замислива казна, што остана да стои како знак врз природата на човекот, и тоа во вид на Смрт.)

Лесно е да се каже дефиниција за гревот, но тешко е да не се греши, бидејќи гревот е во природата на човекот, еден вид природна диспозиција. Можноста да не се греши постои, но само по пат на освестување на начинот на кој делуваат природните механизми што водат кон пад. Еден од основните механизми е отфрлањето на одговорноста односно непризнавањето на гревот. Тоа е познатото адамово: Не јас, туку Ева, и нејзиното: Не јас, туку Змијата... На некој начин, Адам и Ева станаа маж наспроти жена откако згрешија, нивната полова ориентираност еден кон друг зема замав дури по излегувањето од Рајот.

Но, во денешни услови, или од аспект на глобалното село што се почесто и позачестено може да се смести во заштитната марка на еден обичен facebook, сериозно се поставува прашањето – доколку се најдете во ситуација да морате да одберете помеѓу „еманципирана“ и „бурка“, дали сте сигурни кој е вистинскиот избор? Дали Светото Предание на Православната Црква е нешто што единствено може да застане не како избор помеѓу овие две, туку над нив, обединувајќи ги, и тоа во една личност којашто доаѓа на овој свет пред околу 2000 години, бидувајќи Некој(а) што ќе може да го смести во Својата утроба Оној, што ќе му ја врати слободата на човештвото од гревот?  Богородица. Поширока од небото, со срце смирено и спремно да ја прифати волјата Божја и да го стори она што човековиот ум не може да го замисли. 

Да се верува пак во ова, значи да се биде луд заради Христа. Понекогаш значи и да се верува токму заради тоа што е апсурдно, или невозможно да се верува. Баш како што е атмосферата во РМ деновиве, деновиве пред години, па можеби и векови. Да се биде Христијанин денес на Балканскиот Полуостров не е доволно едноставно да се каже наизуст никејскиот симбол на верата или да се знае зошто Светиот Дух не може да исходи од Синот како што исходи од Отецот?

Треба да се биде свет. За да се биде свет треба да се чисти срцето. За ова, треба да се има плачот што го имаше Мајката Божја пред да ги слушне зборовите на  Архангел Гаврил - Радувај се! За да се има покајание треба да се тихува.
Тајната треба да се открие, но пак да остане тајна...

 

 markov.sv.Zlata1.jpg

 markov.sv.Zlata1.jpg

 markov.sv.Zlata1.jpg

 markov.sv.Zlata1.jpg

 markov.sv.Zlata1.jpg

 markov.sv.Zlata1.jpg

 markov.sv.Zlata1.jpg

Лето Господово 2010

 

 

 

 

 

 



Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Јули 01, 2019

„Осаменоста не е во тоа што сме сами, туку во тоа дека не постои ништо по кое копнееме.“

Јас сум академски сликар и наивен писател. Учев да бидам сликар, но писател – не. Впрочем, каде се учи за тоа? На пример, Толстој по занимање бил гроф, Чехов - лекар, Сент Егзипери, авијатичар – а да не го споменеме Чарлс Буковски, кој бил поштар“.
Мај 28, 2019

Свети Леонтиј Струмички, патријарх Ерусалимски

Живеејќи во покаен плач и солзи се издвојуваше по особеното почитување и љубов кон нашиот Господ и Неговата Пресвета Мајка. Иако сè уште млад, Преподобниот презема на себе еден тежок подвиг: одеше по улиците на царскиот град правејќи се дека не е со здрав ум,…

Акатист кон свети Нектариј Егински

Ное 25, 2018 Полезно и Потребно 1097
КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен…

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Окт 30, 2018 Житија 1664
Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 1098
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

Беседи

БEСEДА  за Христoвoтo мирoтвoрствo

БEСEДА за Христoвoтo мирoтвoрствo

Да, и пoкрај тoа штo сè уштe има вoјни. Глeдај, вoјнитe пoмeѓу христијанскитe нарoди нe сe истo штo и вoјнитe пoмeѓу нeзнабoжцитe. Нeзнабoжцитe вoјувалe сo гoрдoст, христијанитe вoјуваат сo срам....

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Антониј, Митрополит Сурошки: Преображение

Мојсеј влегол во тој облак и му било дозволено да разговара со Бога како пријател со пријател; му било дозволено да види како Бог поминува покрај него, сè уште без...

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

Митрополит Струмички Наум: Преображение, наше (18.08.2016)

„Според православната црковна антропологија на Светите Отци, суштината на умот се наоѓа во срцето како духовен центар на човекот, а енергијата на умот преку  сетилата се расејува по светот. Насочувањето...

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Свети Лука (Војно- Јасеницки): СЛОВО ЗА УСПЕНИЕТО НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА

Многу е важно правилно да разбереме и да ги запомниме зборовите на тропарот на великиот празник на Успението на Пресвета Богородица: „... По Успението не си го оставила светот, Богородице...’’.Нејзината...

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Викарен Епископ Јаков Стобиски: Нашето одење во црква

Ние можеме да се молиме за здравје и за сè друго што нам ни се чини дека е добро да бараме, но не смееме да очекуваме дека ако одиш во...

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Митрополит Струмички Наум: ВО СТИЛОТ НА СВЕТИОТ ПРОРОК ИЛИЈА

Сите сме жртви на суетата, помалку или повеќе. Забораваме дека гревот што го „препознаваме“ кај нашиот ближен, според Светите Отци, постои и во нас или е најчесто само наша проекција....

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН  и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Митрополит Струмички Наум: „ВНАТРЕШЕН и НАДВОРЕШЕН АВТОРИТЕТ“

Просто, сме станале верна копија на старозаветните Црква, храм и свештенство – во нивната изобличеност, со слични рестриктивни правила кон обичниот верник (сепак носител на царското свештенство) и со ист...

 Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Викарен Епископ Јаков Стобиски: За маченички етос

Имаме можност да бидеме маченици Христови – во секоја минута, во секоја секунда од нашиот живот. Мачеништво е да се избориш со една лоша помисла, со помисла на завист, со...

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Архимандрит Партениј Бигорски: Острастеноста – пат кон демоноопседнатост

Оваа состојба на демоноопседнатост не е некаков мит или обична приказна, или пак, средство за заплашување. Не, таа е реалност и постои. Колку и да се обидуваат некои да ја...

« »