логоFacebookTwitterYouTubeeMail


makrina.berovo.jpgВо Македонија власта се најде во рацете на Лагата, без оглед на идеолошкиот предзнак. И позицијата и опозицијата се варат во истиот казан на каприциозните бенчмаркови, оптоварени со меѓународната надмоќ на грчкото вето. Тоа е што се однесува до јавната политичка сцена. На теренот е уште полошо
      Можеби еден од основните белези на тинејџерството е аполитичноста. За нас коишто младоста ни се случуваше некаде во осумдесеттите години на минатиот век, значеше заплиснување од т.н. нов бран, кој требаше да биде еден вид сублимација на сите движења што во тој период заминуваа во историјата, со посебен акцент на хипи, односно панк-движењето. Не дека сме биле политички неосвестени, туку општеството беше така структурирано и систематизирано, што за политиката имавме некаква бледа претстава дека е тупаџиска работа, продолжен и до бескрај бесмислен час по марксизам, а со неа се занимаваа чудно сериозни, различни од повеќетемина и, пред сé, здодевни типови. Истовремено тие беа далеку, во некои собраниски сали каде што гласаа закони коишто немаа никакви допирни точки со нашиот реален живот... Тие типови беа совршено индоктринирани во тајните на социјализмот и колку-толку упатени во црните сценарија за можниот распад на СФРЈ... Она што нас сепак нé правеше зоон политикони беа рокенролот, уметноста, како и култот кон одреден тип собирни центри во градот, коишто некогаш имаа облик на кафулиња, некогаш чајџилници, некогаш универзални сали и сл. Домот на младите на кејот на Вардар со својата денсинг-сала на катот и кино(театар)салата на приземје беа зборно место за добивање информации од светот на филмот, музиката, сликарството... Политика немаше ни како далечно навестување, ни фатаморгана, ни бледа сенка, ни.... Наспроти овој рокенролашки мејнстрим, кој освен што ја задоволуваше жедта за бунт, и имаше каков таков едукативен набој во основата, во градот од една страна стануваше сé позасилен бранот на наркоманијата и алкохоличарењето, коишто беа само продолжена рака на младешката потреба од слобода, и бидејќи не „за“ туку „од“ - завршуваа во некакви сомнителни анархоидни, лишени од смисла експерименти за чијшто исход наеднаш никој не можеше да гарантира – луѓето умираа млади, недооформени, неизживеани и нереализирани. Од друга страна, крајноста наречена спиритуален опит - по фисклутурните сали почнаа да се одржуваат часови по јога, и низ градот, поточно во неговите подземни вежбалишта да се шират идеите за здрав живот, коишто на крајот завршуваа со оние миниинтензивни курсеви за просветлување, во кои младите, наивни и жедни за дух зоон политикони завршуваа со црвени точки на челата убедени дека се лансирани директно од утробата на Агарта, само за потребите на богатите а необработени полиња во северната македонска провинција околу Скопје. И конечно, кога во почетокот на 1990-тите Балканскиот Полуостров сосема полуде и за кратко време со амин на Си-ен-ен и други инфоагенции во светот стана масовен полигон за етнички чистења, во македонската оаза на мирот од пепелта на штотуку погребаниот сојуз се роди политичка сцена што понуди можност за повеќе (политички) опции. Сите се сеќаваме на изјавата на авангардниот култен пејач на скопската група „Архангел“, во првата половина на 1990-тите: Доаѓа време на политика! Оној што сака да се нафатира, нека влегува!

Целата таа декада беше страшен лов во матно. Нашиот сон за независна држава се распрсна уште втората – трета година од колективниот кошмар, уредно заведен во архивата на Организацијата на Обединетите нации во вид на привремена референца. Делот од називот „обединети“ уште повеќе ја засилува ироничноста на нашата необединетост како судбина, крст или што и да е... Обединети нации наспроти една необединета нација... Ова темпирање, или дијагнозата ФИРОМ, беше само обезбедување подлога за темелно, сеопфатно и неповратно корумпирање на сите сегменти на политичкиот живот на младата сцена. Исфрустрираните политичари (заради соочувањето со сопствената политичка немоќ пред се на меѓународен план) наоѓаат утеха во корупцијата - идеолошкиот метеж создава тампон-зони во социјалниот и економски живот на измореното и излажано општество, во кои со вообичаена протоколарна прецизност започнува да тече процесот на приватизација, карактеристична за сите постсоцијалистички земји. Во Македонија, власта се најде во рацете на Лагата, без оглед на идеолошкиот предзнак. И позицијата и опозицијата се варат во истиот казан на каприциозните бенчмаркови, оптоварени со меѓународната надмоќ на грчкото вето. Тоа е што се однесува до јавната политичка сцена. На теренот е уште полошо. Добро им е само на оние што имаат пристап до ИПА-фондовите, а имаат пристап затоа што знаат да ги пополнат формуларите. Усвојувајќи ја оваа вештина, зоон политиконот е еднаш подмитен, засекогаш подмитен. Ако е на позиција, ќе ве тапка по грбот и ќе ве бодри да не кревате врева, а ако е во опозиција ќе вреска за да биде замолчен, бидејќи во суштина, тој е само гладен за уште подмитување.

Политиката како проект пропадна. Најмногу заради замката на коруптибилноста што се крие во нејзините пазуви и претставува испит на зрелоста на секој поединец кој ќе се најде во близина.

Излез? Ги има многу, но најпрво треба да се исполнат некои неопходни предуслови (!), во согласност со меѓународните стандарди. Секогаш постои избор, а (познанието на) Вистината го прави изборот слободен од принуда од каков било вид...      

Извор: Нова Македонија

Посети: {moshits}



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

krusevoexport

Духовност

Ноември 25, 2018

Акатист кон свети Нектариј Егински

КОНДАК 12Трудејќи се, си ја умножил благодатта дадена од Бога, рабу Божји, добар и верен Нектариј, затоа направи и ние да ја завршиме духовната работа и стекнувајќи ја заработката, да Му запееме на Христа: Алилуја!
Октомври 30, 2018

Житие на преподобна Параскева – Петка (Епиватска или Трновска)

Света и преблажена маченичко Христова Параскево, убавино на девственичките, пофалбо на мачениците, пример за чистота, огледало на велокодушните, восхит на премудрите, чуварко на верата христијанска, изобличителке на лагата идолска, поборничке на Божественото…

Светскиот првак Адам Ондра во посета на Бигорскиот и Рајчичкиот манастир

Окт 28, 2018 Настани 857
Деновиве нашите две свештени Обители, Бигорски и Рајчица, ги посети во светски рамки…

ПРЕПОДОБЕН ПАХОМИЈ ВЕЛИКИ

Окт 18, 2018 Житија 1129
Паралелно со преподобниот Антониј Велики, основачот на пустинското, анахоретско монаштво,…

СВЕТИ ЕФРЕМ СИРИН ЖИВОТОПИС, ТВОРЕШТВО И КАРАКТЕРИСТИКА

Окт 18, 2018 Житија 1074
Над сè, свети Ефрем си останува прекрасен проповедник – амвонот е почеток и крај на…

Беседи

БEСEДА  за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

БEСEДА за идoлoклoнствoтo какo прeљуба

Каква e таа прeљуба штo ја направил Израилoт и Јудeја (т.e. израилскиoт и јудeјскиoт нарoд) сo камeн и сo дрвo? Тoа e пoклoнeниeтo на идoлитe oд камeн и oд дрвo....

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

БEСEДА за Христoвoтo oсвeтлувањe

Христoс e пoтрeбeн и на пoчeтoкoт и на крајoт. Какo штo на дeтe кoe сe дави му e пoтрeбна рoдитeлската рака за да гo извади oд вoдата и пoтoа да гo...

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Милан Ѓорѓевиќ: Томина недела

Навистина, сомнежот е движечка сила на научната и истражувачката работа, но истиот тој сомнеж претставува голема пречка за црковниот живот, кој се темели врз верата, а не врз набљудувањето, експериментирањето...

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

БEСEДА за вниматeлнoст кoн сè штo нe e пo Христа

Браќа, да нe нè зарoби филoзoфијата, кoја, нагаѓајќи гoвoри дeка нeма вeчeн живoт ниту вoскрeсeниe oд мртвитe, бидeјќи ниe нe дoаѓамe дo Вистината сo нагаѓањe чoвeчкo, туку сo Бoжјo oткрoвeниe.

БEСEДА  за живата надeж

БEСEДА за живата надeж

Нo, кoј дeнeс им пoкажа живo надeвањe на луѓeтo, кoј и какo? Апoстoлoт Пeтар oдгoвара на oва прашањe: “Гoспoд наш Исус Христoс и тoа сo вoскрeсeниeтo oд мртвитe. Никoј друг...

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

БEСEДА за барањeтo на живиoт пoмeѓу мртвитe

Духoт нeпoмрачeн сo грeв глeда вo нeбoтo и нe глeда грoб; пoмрачeниoт дух сo грeв глeда вo грoбoт и нe гo глeда нeбoтo. Грeвoт и дoбрoдeтeлта управуваат сo духoвниoт вид...

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Митрополит Струмички Наум - Моќно превентивно или ризично куративно

Бог е совршен, и како совршен, сѐ што прави – прави совршено. Кога Бог го направи човекот, всушност, направи бог – иако не по природа. Направи човекобог, кој треба да...

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Жарко Ѓорѓиевски - Недела на преподобна Марија Египетска

Телесните слабости постојано не вовлекуваат во нешта кои се сосема спротивни од патот на духовното совршенство. Телесните искушенија можат да не насочат кон пороци и кон секакво зло, а единствен...

« »