логоFacebookTwitterYouTubeeMail

Последниот и најсовршен плод на Светиот Дух, круна на плодовите и цел на животот во Христа е љубовта. Денес сите зборуваат за љубовта, ја заштитуваат, таа е во мода, исто како и мирот. Тоа се две нешта кои опипливо недостасуваат во светот, но се претворени во пароли. Тука нема лошо, сепак е нешто, макар и само на збор. Но, љубовта, таква каква што ни се открива од Евангелието, Христос, апостолите и Црквата, не е една обична емоција. Велиме дека го љубиме другиот човек, дека ги љубиме пријателите, своите ученици, сопругот, сите луѓе. Тоа се човечки емоции кои природно се причислени на нашата природа. Човекот е создаден така. Ако Бог е љубов, како што вели св. Јован Богослов, тогаш на човекот, кој што е создаден според Божји образ, му припаѓа по благодат тоа што Бог го има по природа. Бог е љубов, но љубовта не е Бог. Тоа е огромната разлика меѓу нас и различни идеологии и философии. За нас Бог е Личност, Која што е Љубов, но љубовта не е бог, не е личност. Додека, пак, светскиот дух често пати ја претвора љубовта во идол. Таа станува божество и затоа денес толку често слушаме: „Сѐ што е потребно, е да љубиш; треба да имаш љубов; љубовта е над сѐ“, но потполно забораваме дека Бог е љубов. Љубовта, пак, не е бог, а нашата цел треба да е Бог, т. е. она што човекот го бара е Бог и во Него ја наоѓа вистинската љубов. Во врската со Него ја наоѓа љубовта, радоста, мирот, сето тоа што ап. Павле го опишува како плодови на Светиот Дух.

Кога човек има макар и малку љубов во себе, макар малку радост и малку мир – ако тоа е од Бога, во Него се создава чувство на полнота. Тогаш не чувствуваш дека нешто ти недостасува. Во исто време сакаш повеќе, но го немаш она чувство на недостиг, чувство дека нешто ти фали. Затоа, кога во човекот дејствува законот на Духот и благодатта на Светиот Дух, тој ги чувствува во себеси сите плодови на Духот, а најмногу љубовта. Тука исто така е потребна и благоразумност за човекот да не заборави дека целта на нашиот живот е Бог и ништо друго. Целта не е радоста, не е мирот, не е љубовта, не е долготрпението, не е благоста, не е воздржанието и другите плодови на Духот, туку Самиот Бог. Сите тие нешта се плодови од нашата врска со Бога, како и претпоставки, односно и едното и другото – за да стигнам до Бога, треба да растам во љубовта, во воздржанието, во долготрпението, но кога ќе стигнам до Бога, тие нешта доаѓаат како природна последица од подвигот што сум го правел преку мојата лична борба. Човекот се гневи, се нервира, но се бори да не дозволи гневот да го освои, да не го задават омразата и малодушноста, се бори да не прави или кажува работи кои не му приличат и не ги сака. Тоа е борбата која ни помага да се доближиме до Бога. Таа е средство, инструмент, скалило кое нѐ води кон Него. Но, кога ќе Го сретнеме Бога, она кое што претходно било борба, веќе станува нешто природно и почнуваме да не се гневиме, да не се нервираме, да немаме злоба. Тие работи гаснат една по една и човекот ги активира силите на својата душа на природен начин и ги контролира за да има успех во духовната борба.

На пример, гневот е нешто многу важно за човекот, бидејќи е сила на душата, голема сила во човекот, и затоа човекот треба да има гнев во себеси, но не смее да се острастува. Не треба да биде гневен, свртен против својот брат, бидејќи таквиот гнев ја убива љубовта. Но, гневот против пороците е полезен за човекот да може да се утврди во чистотата, вистината, верата, во врската со Бога. Човекот не треба да се соблазнува, туку треба да се труди таа своја душевна сила да ја насочи против гревот и страстите, а не против својот брат. Духовниот човек не е бесчувствителен, некој кој воопшто не се гневи, и кој не е ниту студен, ниту топол, туку е дејствителен и ги активира сите сили на својата душа, вклучително и гневот, но на бестрастен начин.

(Продолжува…)

 

Извор:

https://bigorski.org.mk/slova/pouchni/chovekot-e-ljubov-po-blagodat-del-1/

 

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Духовност

Февруари 23, 2020
ih3387

Свети свештеномаченик Харалампиј

Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот живот. Името е наша сопствена карактеристика, но малкумина го знаат вистинското потекло на своето име и неговото вистинско значење. Секое православно име има своја суштина…
Јануари 29, 2020
3.angeli.so.truba

Живот во служба на Бога и на луѓето

Неговите слова зрачат со силна нагласеност на светиклиментовиот образец и претставуваат целосно легитимирање на македонското црковно и духовно наследство. Дедо Стефан е ревносен борец за македонскиот јазик што неизмерно го сака и постојано го збогатува. Еве…

Почитување на Пресветата Мајка Божја

Дек 09, 2019 Полезно и Потребно 1000
7.Vselenski.sobor
Таа е заштитничка и покров на христијанскиот род. Како Мајка на Синот Божји, таа има…

Митрополит Струмички Наум: ВОВЕДЕНСКИ РАЗМИСЛУВАЊА

Дек 05, 2019 Беседи 960
7.Vselenski.sobor
Премногу размислуваме во категоријата Бог – човек, наместо во категоријата личносни…

Свети Антониј Велики: Кој е ѓаволот и кога напаѓа...?

А кога ќе се всели Божјиот Дух, Он ги успокојува, им дава да го вкусуваат спокојот во…

Беседи

БEСEДА за силата и мисијата Христoва, какo штo прoрeкoл Исаија

БEСEДА за силата и мисијата Христoва, какo штo прoрeкoл Исаија

Духoт на Гoспoда e врз Мeнe. Зoштo Oн тoа гo гoвoри кoга e рамeн на Духoт какo и на Oтeцoт? Заради свeдoштвo на луѓeтo, какo штo тoлкува св. Златoуст. Нe...

Митрополит Струмички Наум: На рјеках Вавилонских... (12.09.2020)

Митрополит Струмички Наум: На рјеках Вавилонских... (12.09.2020)

Ни покажа и нѐ поучи и како духовно да пораснеме и да ја достигнеме оваа Божествена љубов. Нѐ поучи дека, покрај лоши дела и зборови, срцето треба да го очистиме...

БEСEДА  за исцeлувањe на чoвeштвoтo сo Христoвитe рани

БEСEДА за исцeлувањe на чoвeштвoтo сo Христoвитe рани

Сo Христoвитe рани ниe сe излeкувавмe, така прoрeкува Бoжјиoт прoрoк и сeга ниe знаeмe дeка нeгoвoтo прoрoштвo e вистинскo. Сo Христoвoтo страдањe ниe сe спасивмe oд вeчнoтo страдањe; сo Нeгoвата...

СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛЕ - КОНТИНУИТЕТ НА ХРИСТИЈАНСКИОТ ИДЕНТИТЕТ

СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛЕ - КОНТИНУИТЕТ НА ХРИСТИЈАНСКИОТ ИДЕНТИТЕТ

Токму тој конинуитет на овој христијански идентитет кој е спознаен и пренесен од Светите Отци во три степени според начинот на животот во Христа, очистување, просветлување и обожение се поврзува...

Митрополит Струмички Наум: Молитва за цел свет (05.09.2020)

Митрополит Струмички Наум: Молитва за цел свет (05.09.2020)

Кога цел на молитвата (се мисли на молитвата во која постојано го повикуваме името на Богочовекот Исус Христос) е Бог, односно заедницата на секој човек и на сè создадено во...

Митрополит Струмички Наум: За некои неодговорени прашања (29.08.2020)

Митрополит Струмички Наум: За некои неодговорени прашања (29.08.2020)

Секое прашање си има и свое место, и свое време, и свој субјект за одговор. Или, не секое прашање се одговара кога било, каде било и кому било.Некои прашања прво...

Научи сe да ги пoчитуваш и да ги сакаш малитe и прoститe луѓe

Научи сe да ги пoчитуваш и да ги сакаш малитe и прoститe луѓe

Такви има најмнoгу на зeмјата, а има најмнoгу и вo Бoжјoтo царствo. Кај нив нeма гoрдeливoст, т.e. oснoвнo бeзумиe, oд кoe бoлeдуваат душитe на бoгатитe и силнитe на oвoј свeт....

Митрополит Струмички Наум: Јас сум и Вратата и добриот Пастир (22.08.2020)

Митрополит Струмички Наум: Јас сум и Вратата и добриот Пастир (22.08.2020)

Христовите зборови „Јас сум вратата“ имаат две значења. Едното значење, онтолошкото или суштинското или битијното, е дека треба најпрво да се соединиме со Бог, односно да се крстиме и облечеме...

Жарко Ѓорѓиевски✥ Преображение Христово ✥ (19.08.2020)

Жарко Ѓорѓиевски✥ Преображение Христово ✥ (19.08.2020)

Неспорен е фактот дека ликот Христов - онаков каков што ни го дава Евангелието - пред се е лик на смирението. За Неговото раѓање не се нашло место во ниту...

« »